Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.603
36.131
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!



Welkom in het gezamenlijke topic voor de Gixxer 600 èn 750 rijder Het topic voor hen die niet het vermogen van een 1000 nodig hebben om snel te zijn, maar het gewoon in de bochten goed maken! Zij die graag actief rijden en dus veel schakelen om continu op het toppunt van hun kunnen te zitten en alsnog die 1000’s achter zich te houden
… Dat is het topic waar je nu bent aangekomen!

Meetings/trackdays
Hier kan je ons vinden en aanraken IRL!

Meetings:
-Gezamelijke circuitdag op Assen zie: Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!
-BBQ met rit, lente/zomer 2019, bij uw TS thuis.

Circuitdagen:
Roy "R"acing: Roy "R"acing kalender

Handige/leuke links speciaal voor de Gixxer
Persoonlijk of algemeen, alles kan.
Facebook race pagina van Roy “R”acing
Homepage Roy "R"acing
Facbook race pagina van gixxer750srad
Homepage race pagina van gixxer750srad
Micro fiche site met reverse zoekfunctie
GSXR 750 K6/K7 Dealer Mode Bypass Guide
GSX-R How-to: STVA k4/k5 repareren. (K4/K5)
Trilling in rem k4/k5? De mogelijke oplossing
Originele kleurcodes opzoeken
Goedkoop snelgas voor diverse Gixxers

De Gixxeraars
Wil je ook in de OP? Plaats hier dan 1 foto (even op MF zelf zodat we geen rode kruisjes krijgen), of het een 600/750 is, van welk bouwjaar en welke mods erop zitten (zonder markeringstekens ervoor) en dan zet ik je bij alle andere goden en godin(nen). Heb je te lang niet gepost, vlieg je er weer uit.
@-bassie-

  • 750 uit 1996
  • 124,7 AWPK
  • Hm quickshifter
  • Titanium Akrapovic uitlaatbochten en demper
  • Brembo klauwen en 19x20 rempomp
  • Braking remschijven V+A
  • SO suspension
@La Diabla

  • 750 uit 2004
  • Bremo HPK remschijven
  • Stalen remleidingen
  • Wilbers onderhouden voorvorken
  • Arlows Race tankdop
  • CRC kuipset
  • Bobbins
  • Laser einddemper
  • Valdoppen
@Frank-m

  • 600 uit 1996 (vermengt met 1999 delen)
  • Yoshimura titanium tri-oval
  • Verstelbare rem en koppelingshendels
  • LSL valdoppen
  • Race stickers voor extra snelheid
  • Duo steps verwijderd
  • Duo seat cover
  • Diverse schuif schade voor extra ruigheids kudos
  • Hell stalen remleiding voor
@Roy "R"acing

Mods:
  • 600 uit 2011
  • 2013 blok met 2825 weg km’s, 2016 nieuw opgebouwd:
    • Super finish behandeling diverse delen
    • Yoshimura verstelbare nokkenas tandwielen
    • Dunnere koppakking
    • Nieuwe lagerschalen
    • Nieuwe zuigerveren
    • Zuigers en drijfstangen geblueprint
    • Flow geoptimaliseerde gasklephuizen
    • Iridium bougies
  • EBS koppelingsplaten met veren
  • Maxtreme titanium uitlaatbochten
  • Maxtreme demper / stille standaard Suzuki demper
  • Öhlins NIX30 cartidges voorvering
  • DLC gecoate binnenpoten voorvering
  • Öhlins TTX GP schokdemper
  • Hyperpro RCS stuurdemper
  • Snelwissel systeem voorwiel
  • Snelwissel systeem achterwiel
  • Vaste wielbussen
  • Hehl Racing as grips
  • 2 extra sets wielen
  • Haakse ventielen
  • Vortex verstelbare clip-ons
  • Stuuruitslag beperking
  • Domino snelgas
  • Brembo RCS 19 rempomp
  • Blembo koppeling montage
  • Active remhendel bescherming
  • Slang als remreservoir achter
  • Stalen remleidingen
  • Lightech rem- schakelset
  • Race schakelpatroon
  • Yoshimura EM-Pro ECU
  • Yoshimura EM-Pro kit kabelboom
  • Pitlimiter (60km/h)
  • A en B mode afhankelijk van demper en luchtfilter
  • Engine Brake Control
  • Aangepaste killswitch
  • Handmatige fan schakeling
  • Dynojet pull quickshifter
  • Qstarz LT-Q6000 GPS laptimer
  • Regen achterlicht
  • Eigen transponder
  • BMC Luchtfilter / OEM Suzuki stil luchtfilter
  • Hoegee airfunnel
  • Samco koelvloeistof slangen
  • CRC kuipsets
  • Geluidsdemping in kuipen, onder tank en in luchtkanalen
  • Hoegee tankdop
  • Benzine aflaatsysteem lage druk
  • Stomp Grip
  • LSL valdoppen
  • GB Blokbescherming
  • Diverse titanium bouten en moeren
@Teemong

  • K5 GSX-R 1000 Titanium headers
  • Bos demper
  • Braking schrijven voor
  • Kleine knippers voor en achter
@WillemVonGrumble (Helaas gebanned)

  • 750 uit 2004
  • Brembo RSC19 rempomp
  • Brembo remklauwen
  • Matris race cartridge voorvork
  • Ohlins demper achter
  • Dynojet QS
  • Dynojet powercommander
  • Race clipons
  • Motomaster remschijven
Afvalligen

@Nightbat® overgestapt op GSX-R1000


Geschiedenis
De 2014 BBQ was gezellig: 2016: 25 juli BBQ in de Achterhoek:
Roy "R" in "Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or n..."
En de circuitdag in 2019 ook:

Topics:
Suzuki GSX-R 600&750 deel 1: Rijden zónder compensatiedrang!
Suzuki GSX-R 600&750 deel 2 Wij gaan harderder dan de 1000's!
Suzuki GSX-R 600&750 deel 3: Racing through the "snow"...
Suzuki GSX-R 600&750 deel 4: BBQ's, circuits en de weg!
Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or not to BBQ?
Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)
Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Kwalen/terugroepacties Gixxers
Het zijn er natuurlijk niet veel, maar voor toekomstige kopers wel makkelijk een lijstje te hebben.
Terugroepacties:

Spanningsregelaar
GSX-R600, 2008, JS1CV111100100059-JS1CV111100106307
GSX-R600, 2009, JS1CV111100108953-JS1CV111100109894
GSX-R750, 2008, JS1CW111100100636-JS1CW111100106244
GSX-R750, 2009, JS1CW111100108680-JS1CW111100109953

Rempomp voorrem
Voor de Gixxers van ??? tot ???

Kwalen:
SRAD: NokkenAsKettingSpanner is zwak. Indien hoorbaar vervangen voor verbeterde versie of handmatige.
K4/K5: STVA, zie links hoe te fixen. Mogelijke trilling voorrem, zie links hoe te fixen.
K7: Spanningsregelaar sneuvelt regelmatig

In memorian
Hopelijk mogen we deze lijst heel kort houden…

fastbike
 

Bijlagen

  • 1554575365888.png
    574 KB · Weergaven: 104
  • 1620064347065.png
    933,4 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #2
Ik ga de OP morgen wel ff uitdunnen want er staan er veel te veel in die toch niet posten.


Done. Opgeruimd staat netjes.

La Diabla, tijd voor een foto en lijstje met gegevens. De OP is aardig uitgedund dus er mag wel weer wat vrouwelijk inbreng bij in
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #4

Ja ik heb compleet Yoshimura erop zitten. Bést, zat erop bij aankoop
 

Mogû

Ik open net deze topic en bedacht me exact hetzelfde. Ik moet ‘m natuurlijk eerst even nice and shine poetsen en een mooie plek uitkiezen voor een foto. Oja en ik wil een foto met die andere hendels. Druk druk druk, komt goed!!

Hey maar je zegt: mag wel weer... waren er nog meer vrouwen in de topic???
 


Jazekers hoor De meeste verdwijnen ook stilletjes aan weer
 
Ja ik heb compleet Yoshimura erop zitten. Bést, zat erop bij aankoop

Same here. Het zat er al op. Speelde wel mee in de keuze om voor deze motor te kiezen.

Zelf zou ik het er niet zo gauw op zetten. Ik zou dat geld anders besteden.
 

Ik weet niet wat de prijzen nu zijn, maar 350 zou wel heel veel zijn voor afstellen middels de Yoshi box.
Ik betaalde, wel 10 jaar terug, 150 Euro's voor een 750 K6 af te stellen.

Ik ben na een maand of 2 terug gegaan omdat ik nog steeds last had van het " uit \ aan" affect terwijl zij hadden aangegeven dat zij dit er uit zouden krijgen.

Toen is de motor door meneer Marc Hoegee himself nogmaals nagelopen \ bijgesteld, maar helaas maakte dit geen verschil.
Achteraf gezien logisch aangezien het niet aan de af\r lag, maar schijnbaar een TPS dingetje is.

Wat ik wel jammer vond (achteraf) is dat zij dit niet wisten. Nu was dit een K6 dingetje volgens mij en dus vrij nieuw nog, maar die TPS afstellen kan al vanaf het model 2000 meen ik.

Anyway.. ik doelde op de 150 euro. Dat vind ik zelf niet veel geld voor een (grove) afstelling.

De meeste Power Commander tuners rekenen minimaal 200 euro en zijn er niet perse langer mee bezig.
Meermaals al mee zitten kijken en meestal zijn ze ongeveer een uurtje bezig. Dat was Hoegee ook ongeveer met mijn motor (ik weet het niet meer exact, maar ongeveer wel).

Ik ben overigens door hen (zowel Marc Hoegee als de andere persoon die mij de eerste keer hielp) keurig te woord gestaan. Zowel in het mailcontact als tijdens het bezoek. Kreeg netjes op alle rookie vragen keurig en uitgebreid antwoord. Vriendelijk ook.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Deze mag er ook op. Specs laat ik nog weten.

Vanmorgen geplakt!!

Ziet er alweer heel anders uit! Netjes zo.

Wil je ook in de OP? Plaats hier dan 1 foto (even op MF zelf plaatsen zodat we geen rode kruisjes krijgen in de OP, weet je niet hoe, lees de F.A.Q. dan even.), of het een 600/750 is, van welk bouwjaar en welke mods erop zitten
 
Laatst bewerkt: