Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!


Haastige spoed....

Maar zelfs met oefenen geloof ik niet dat je het in een half uur red

Dacht dat lagers wel minimaal 2 uur duren

2u is wel wat lang denk ik?
1-1,5u zou mijn schatting zijn.
 
Ok dan laat ik de keuze van de lagers over aan de garage. Ik dacht dat er misschien nog aanbevelingen in konden zijn vandaar dat ik die vraag hier even gesteld had.
 
Ok dan laat ik de keuze van de lagers over aan de garage. Ik dacht dat er misschien nog aanbevelingen in konden zijn vandaar dat ik die vraag hier even gesteld had.

Over het algemeen worden conische lagers geplaatst, geloof ivm minder snel inslaan. De echte racers hebben wel kogellagers maar dat verschil gaan wij echt niet merken.
 
Haastige spoed....

Maar zelfs met oefenen geloof ik niet dat je het in een half uur red



2u is wel wat lang denk ik?
1-1,5u zou mijn schatting zijn.
Eens even rekenen.

Wiel en klauwen loshalen. 5 minuten?
Kroonplaat en clip ons loshalen. 5 minuten?

Zit je al bij het bovenste lager. Loshalen 5 minuten als de lagerschaal niet vast zit? En anders kan het tijdrovend worden.

T stuk zijn 4 boutjes. 5 minuten inclusief de 2 poten er uit schuiven??
Onderste balhoofdlager er uit. 5 minuten als ook hier die lagerschaal niet tegenwerkt?

25 minuten en dan is het er uit. 25 voor terugplaatsen.
30 is dan inderdaad erg optimistisch.

Dit is echter mijn tempo en ik ben geen vakman. Mag toch verwachten dat een vakman het sneller kan als ik.

Als ze er langer dan een uur over doen voel ik mij genaaid.
Tenzij de lagerschalen vast zitten om wat voor reden. Dan wordt het zomaar een irriterend klusje.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens opletten van de zomer als ik mijn vorkpoten er uit haal.
Als ik het niet vergeet houd ik de tijd in de gaten.

Was niet van plan de lagers te vervangen, maar een indicatie geeft het.
 

Je rekent als een planner

A naar B is 90km dus dat doe je in een uur

Je vergeet:
Motor binnen rijden en op de brug.
Motor ondersteunen dus wss alsnog zijkuipen eraf.
Spatbord los
Wartels bij balhoofd los
Alles wat je loshaalt evt schoonmaken voor het terugplaatsen.

Ik zeg het je, dat red je echt niet in een half uurtje.
Ik zou bijna zeggen laat het me de 14e maar zien

Maar goed, maakt ook niet uit we lullen over een half uurtje
 
Nee, half uurtje is inderdaad weinig.
50 min!

En uiteraard geen onnodige dingen doen. Doet de dealer ook niet.
 
Motor ondersteunen inderdaad... Ik dacht altijd, dat zullen ze vast met zo'n balhoofd paddock stand doen, maaaar dat is natuurlijk niet handig
Hangen ze hem dan met spanbanden of iets dergelijks aan het plafond? Of toch maar de krik onder het uitlaatspruitstuk ?

En uit interesse, niet dat ik het ooit zelf ga doen, maar zowel de remklauwen als de clip-ons gaan los. Halen ze die dan ook weg of is het gebruikelijk dat dat hele spul gewoon "lekker" aan de remleiding blijft hangen?

Van het weekend overigens de motor weer een wasbeurt gegeven. Daarbij viel op dat het remvloeistof reservoir achter los hing tegen de achterschokbreker. Geen probleem dacht ik, even een schroefje uit de voorraad halen en monteren dat ding... Bleek het schroefje van het beugeltje wat aan het frame zit weg te zijn. Waarschijnlijk los getrild. Helaas zit dat gat op een plek waar ik alleen met mijn handen bij kan. Een steeksleutel past niet omdat een deel van het beugeltje ervoor zit. Morgen naar Hoegee, hopelijk hebben zij een oplossing. Anders moet de schokbreker even los .
 

Ik dènk gewoon van onderen steunen. Zou ik zelf thuis niet doen maar moet allemaal snel verwacht ik bij de dealert...

Remmen gewoon laten hangen, gebeurt niets mee zolang je maar niet gaat remmen

Foto? Kan me dat zo niet voorstellen?
 
Ik takelde de voorkant aan het frame op met hijsbanden voor de onderste. Had een takel aan het plafond destijds.


En laat de boel gewoon hangen altijd. Het hangt nooit lang.

Is er geen Youtuber die uitlegt hoe je bij je remreservoir komt?
 

Makelijk voor reken zo, maar je vergeet alles precies en goed in elkaar zetten. Ik wil jou wel ff alles in 5 minuten zien doen. Blijkbaar kun jij alles geblinddoekt en zit er nooit wat tegen bij jou.

Ik ben automonteur geen motorfiets monteur maar bij mij duurt alles altijd langer dan ik dacht. Ondanks dat ik me zelf als redelijk technisch beschouw.
Maar door mijn vak weet ik dat mensen denken dat iedereen denk dat monteurs makelijk veel geld verdienen. Vergeet ook niet kosten in gereedschap, opleiding en alle andere overhead kosten.
 

Monteur verdient ruk. Dealer vraagt veel geld ivm duur pand/gereedschap/apparatuur/enz.
 
- onderste lagerschaal van balhoofdpen verwijderen -> is lastig / valt tegen (als je het een beetje netjes wil doen).
- spatbord
- remleidingen + klauwen netjes ophangen (dus niet aan de remleiding)
 
Ik dènk gewoon van onderen steunen. Zou ik zelf thuis niet doen maar moet allemaal snel verwacht ik bij de dealert...

Remmen gewoon laten hangen, gebeurt niets mee zolang je maar niet gaat remmen

Foto? Kan me dat zo niet voorstellen?
Zal straks even een foto maken. Uploaden zal vanavond worden denk ik.
Ik takelde de voorkant aan het frame op met hijsbanden voor de onderste. Had een takel aan het plafond destijds.


En laat de boel gewoon hangen altijd. Het hangt nooit lang.

Is er geen Youtuber die uitlegt hoe je bij je remreservoir komt?
YouTube had ik nog niet aan gedacht, thanks!
Helaas geen positief resultaat, alleen video's of ontluchtingen en remleidingen vervangen.

Hopelijk hebben ze bij Hoegee de juiste tools.