Suzuki GSX-R 750 Welke achterband bevalt het beste

Re

Rookie
16 mei 2004
2
0
Capelle aan den IJssel
Hallo,
Mijn achterband van mijn zojuist gekochte GSX-R 750 SRAD is bijna versleten en ik ben benieuwd of iemand serieuze tips heeft (elders op dit forum staan nogal wat "lolbroeken") waarvoor ik deze het beste kan vervangen. Ik heb ook al eens in mijn vriendenkring en collega-kringen nagevraagd maar ik vind het nog steeds een moeilijke keuze.
In basis wil ik de motor alleen voor het touren/racen gebruiken, niet voor woon-werk. Origineel hoort er een 190'er op, en er zit nu een 180'er op. Heeft dit wellicht invloed op de rij-eigenschappen?

Ik ben benieuwd naar jullie reakties
 
Doe in ieder geval maar geen Metzeler Sportec M-1, super band qua grip en sturen, maar de mijne is na 3.000 km nagenoeg op. Beetje veel slijtage dus, wel veel vertrouwen.

Ik ga hierna voor de Dunlop D208 of Pirelli Dragon, wordt dan weer een duur setje denk ik.... Zijn ook mensen die rijden met voor Bridgestoen BT 010 en achter BT 020, die BT 020 slijt volgens mij minder snel. Ik heb daar zelf geen ervaringen mee.
 
probeer eens een setje pirelli diablo's

Goed spul voor op de suzuki , heb er zeer goede ervaringen mee.

Rij zelf met diablo corsa voor , en 'normale' diablo achter .

Van 190 naar 180 is meestal niet verkeerd , gaat ie veel beter van sturen.

succes ermee.
 
Jaymn,

Dit zijn dus precies de reakties waar ik NIET op zit te wachten. Als ik al iets zinvols had gevonden bij "zoeken" zou ik dit dan nog posten?

Bespaar me je reaktie!

Bekkie he voor je eertse dag hierro.. :+ Wat had je ged8 dan, dat ze speciaal voor je gixxer een band hadden ontwikkeld. :? Je hebt een ss. Voor die categorie maken ze banden.

Als jij t verschil denkt te kunnen merken tussen hoe een band reageert op jou gixxer en een r6 dan ben je al boven deze site uitgegroeid. ;)

Veel plezier met je brommert nog en hou de glimmende kant boven he!

My lips are :X :X :X
 
Diablo's zijn idd superbanden. :P :P
Veel grip, veel vertrouwen, en de slijtage valt ook wel mee.
(tenzij je niks als burn-outs maakt en zo ;)
Had eerst Bridgestone's. Die vond ik al goed, maar de Diablo's
vind ik persoonlijk nog veel beter. :9 :P :9

Succes met je keuze! ;) :}
 
Hiervoor BT010 van Bridgestone en nu Michelin Pilot Race en kan je zeggen deze benne vele malen beter, gewoon voor mijn gevoel veel meer grip zowel bi nat als droog weer, dus voor mij de Pilot Race
 
Terug
Bovenaan Onderaan