Wat nu ga je vreemd????
Het is inderdaad een mooie motor, ik ben zelf 1.98 en heb er op de motorrai op gezeten en knalde tegen de kuip (met men knie) toen ik men benen op de steppies zette. Zit zo'n raar uitsteeksel op. Gewoon proberen een testrit te organiseren.
Zo Ralphie...begint het toch weer te kriebelen
Ben benieuwd of je het gaat doorzetten....
Ik ben zelf 1.97 en vind de 750 perfect zitten!
De 600 gaat ook nog wel,..maar de 750 heeft mijn voorkeur!
Niet dat ie beter zit dan mijn R1Maar toch!
iK heb ergens een test gelezen dat ie zelfs te ruim zit voor een supersport
Yep. Ik ben ook benieuwd of ik het door ga zetten
Kijken of ik een testritje kan regelen. Wil nu toch wel weten en voelen hoe een 4-cilinder rijdt
Ik heb alleen op de oude 750 (model 2000) gereden en vond zelf de vanzelfsprekendheid van sturen die ik van Honda gewend was ver te zoeken. Misschien kwam dat door de stuurdemper waar ik niet aan gewend was. Ben benieuwd hoe dat bij het nieuwe model is.
Ik rij zelf dus op de GSX-R 750 van 2004, en ben 1,97 en pas er goed op,
Heb alleen inderdaad de originele stuurdemper eraf gehaald en er een Hyperpro opgezet, wereld van verschil, stuurt veel beter en directer.
Met een paar kleine comfort aanpassingen op dat vlak is het een heerlijke motor..
Mooi te horen
Heb je nog iets aangepast aan de voetsteuntjes?
Ik las ; GSX-R750 K4 geschikt voor BANGE mensen?
Nee, dus!!
idd niet voor bange mensen....
"De enige minpunten die bij openbaar gebruik waarschijnlijk naar voren zullen komen zijn de rij-eigenschappen bij ‘stads gebruik’. Bij lage snelheden, tijdens pitstraat in en uitrijden en tergend langzaam banden opwarmen door telkens als
laatste de baan op te gaan (zodat je net een minuut tijd hebt om echt rustig aan te doen voor de eersten weer met 200+ aan komen jakkeren), bleek al dat de stuurdemper waar je bij bijna misdadig hoge snelheden zoveel plezier van kunt
hebben/hebt, veel te zwaar is en de handelbaarheid behoorlijk in de weg staan. Snelle stuurcorrecties worden onmogelijk gemaakt, kleine moeilijk en dat is ronduit hinderlijk, misschien wel weer gevaarlijk…Ook het van richting anderen op auto(snel)weg tempo vergt behoorlijk wat lichamelijke inzet, ondanks de edoelingen de handelbaarheid te vergroten. Daar komt nog bij dat de GSX-R bij lage snelheden toch nog wel wat last heeft van de aan-uit reactie van de injectie, ook nadat het standaard teveel aan speling op de gaskabel eruit gehaald was. En net als bij het voorgangermodel zit er nog tamelijk veel speling in de
transmissie. Dat laatste heeft niets met veiligheid, maar meer met comfort en gebruiksvriendelijkheid te maken. Het lijken minpunten te zijn waar je wat de stuurdemper betreft eenvoudig wat aan kan doen (eraf halen en een beetje normaal rijden, maar liever nog een instelbare of progressief werkende stuurdemper zoals bijvoorbeeld Hyperpro die heeft) en wat aan-uit reactie betreft kun/moet je een soepele pols ontwikkelen." [/i]
Echt super herkenbaar. Ik zou ook wel eens willen rijden zonder stuurdemper. Denk dan echt dat het een superfiets is. Ik weet niet of ik 300 euro zou over hebben voor een stuurdemper. Denk dat zonder op de openbare weg ook goed moet doen, mits je er geen wheelies mee maakt uiteraard