• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Suzuki GSXR 600 K4 temperatuurweergave

Paultje_P

Die hard MF'er
Lid geworden
26 aug 2011
Waarderingsscore
17
Goeiemorgen,

Ik ben een half jaar in het bezit van mijn gixxer K4. Deze motorfiets is in 2008 vanuit Engeland geimporteerd.

Enige probleem waren de weergave van de snelheid en de temperatuur. De snelheids heb ik al wel omgezet naar km/h (d.m.v. de adjust knop en select knop tegelijk in te drukken) maar de temperatuur weergave is nog wel in Fahrenheit, hetgeen ik erg irritant vindt.

Weten jullie hoe ik dit kan omzetten naar graden Celsius? Heb al allerlei toetsncombinaties geprobeerd, en internet maakt me ook niet veel wijzer.

Of zou het gewoon niet kunnen?

Is het van origine zeker een Engelse motor en geen Amerikaanse ofzo?

De mijne komt uit Engeland en ik heb gewoon celsius...

Als je je display op de ODO-meter zet en select en adjust tegelijk indrukt dan verspringt alleen de mph in kmh en andersom. Temperatuurindicator blijft gelijk en is voor zover ik weet niet te wijzigen..

Laatst bewerkt:
Fahrenheit wordt niet gebruikt in Engeland, dus hij moet wel uit Amerika komen lijkt me.

Bij mijn Tuono kan ik overigens wel wisselen tussen Celcius en Fahrenheit, gewoon in het menu :)

Laatst bewerkt:
Is het van origine zeker een Engelse motor en geen Amerikaanse ofzo?

De mijne komt uit Engeland en ik heb gewoon celsius...

Als je je display op de ODO-meter zet en select en adjust tegelijk indrukt dan verspringt alleen de mph in kmh en andersom. Temperatuurindicator blijft gelijk en is voor zover ik weet niet te wijzigen..

Die van mij komt ook uit Engeland is geeft de temperatuur ook weer in Celcius....
Dus die van jou zal dan wel niet uit Engeland komen?

vreemd dat je wel km/u kan veranderen in Mp/h en niet de F in C......steeds meer landen gaan over naar km en c.
Ik weet niet of het aan de chip ligt die in je cockpit zit (misschien kan je die vervangen), maar als je die fahrenheit echt storend vind kan je een andere (eu) cockpit op je motor zetten.

Het is wel storend, ik kan niet in één opslag zien hoe warm mijn motor is. Een nieuwe chip is voor mij een betere (goedkopere) optie dan een nieuw dashboard, maar misschien moet ik maar een paar cruciale temperaturen uitrekenen en deze onthouden :+

Alles boven de 221 F is aan de warme (lees te hete) kant. Het lijkt mij zwaar k*t om elke keer om te moeten rekenen, als je motor net 1 graad warm is denk je dat ie 33.8 graden is... waardeloos die fahrenheit meuk.
Misschien kan je bij een motor schade/sloop bedrijf een (normaal) cockpitje voor weinig halen of een suzuki dealer vragen of het mogenlijk is om er een andere chip in te zetten.

Terug
Bovenaan Onderaan