Suzuki GSXR 600 K5 uitlaat

Rah00

MF'er
7 feb 2014
31
0
Zoals in mijn vorige topics al aangegeven was ik op zoek naar een Suzuki GSXR 600.

En inmiddels ben in sinds een maand de trotse eigenaar van een Suzuki GSXR 600 K5.

Er zit een Yoshimura TRI-oval Carbon uitlaat onder, maar het stilt mijn honger nog niet qua geluid. Ik rij namelijk vaak met vrienden die een 900 of 1000cc hebben en mijn uitlaat lijkt meteen een brommeruitlaat ;( tenzij ik vol in de toeren ga.

Ik begrijp dat mijn motor het geluid niet kan evenaren van een 900 of een 1000c beest, maar zijn er nog een aantal "aanpassingen" om het volume te kunnen verhogen?
Bijv. een full exhaust ipv slip-ons (voordelen/nadelen), of een ander merk uitlaat.

En laten we eerlijk zijn er is niks lekkerder als een diepe brul uit je uitlaat 8-)
full
 
Demper dempt zoveel als je zelf wil. Inkorten die hap open luchfilter erin etc etc. (demperwol eruit maakt het geluid harder maar niet mooier). let is op hoe "een 900 of 1000 beest niet te evenaren is"
 
Demper dempt zoveel als je zelf wil. Inkorten die hap open luchfilter erin etc etc. (demperwol eruit maakt het geluid harder maar niet mooier). let is op hoe "een 900 of 1000 beest niet te evenaren is"

Dus een verkorte uitlaat (bocht?) geef een harder geluid?

Wat kunnen de nadelen zijn het dempingswol uit de uitlaat halen?
 
:^

voor de helft inkorten, álle demperwol er uit, kan je met de grote jongens meedoen..


Serieus: iemand zegt; je kan het demperwol er uit halen, wordt het geluid niet mooier van maar wel harder.

( i.a.w. moet je dat dus niet willen )

en jij reageert met: "wat zijn de negatieve gevolgen van het verwijderen van de demperwol"

(i.a.w. jij hoorde het woordje "harder" en kreeg daarna een waas voor je ogen)

waarom? waa-fucking-rom moet het zo hard?



---edit-- volgens mij wil jij gewoon lawaai maken.. verkoop die demper die je nu hebt en koop deze: ( een jardine gp1 slip on, wat feitelijk een duurbetaald stukje steigerbuis is )

2ly3otk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat mijn motor het geluid niet kan evenaren van een 900 of een 1000c beest, maar zijn er nog een aantal "aanpassingen" om het volume te kunnen verhogen?
Bijv. een full exhaust ipv slip-ons (voordelen/nadelen), of een ander merk uitlaat.

Je K5 heeft een bolt-on demper ;)
 
Zou zonde zijn van de mooie demper als je hier de zaag in zet!

Ik zou voor een andere demper gaan die minder dempt!

Nadeel: politie in nl is niet blij met lawaai pijpen = boeten. En in in duitsland zijn ze er nog strenger op :)
 
~
:^

voor de helft inkorten, álle demperwol er uit, kan je met de grote jongens meedoen..


Serieus: iemand zegt; je kan het demperwol er uit halen, wordt het geluid niet mooier van maar wel harder.

( i.a.w. moet je dat dus niet willen )

en jij reageert met: "wat zijn de negatieve gevolgen van het verwijderen van de demperwol"

(i.a.w. jij hoorde het woordje "harder" en kreeg daarna een waas voor je ogen)

waarom? waa-fucking-rom moet het zo hard?

---edit-- volgens mij wil jij gewoon lawaai maken.. verkoop die demper die je nu hebt en koop deze: ( een jardine gp1 slip on, wat feitelijk een duurbetaald stukje steigerbuis is )

1. Ik weet niet hoe jij dingen redeneert, maar hoe kom jij erbij dat ik een waas voor mij ogen krijg?

Ik vraag de negatieve gevolgen, waarop er nog geen antwoord is gegeven.

zoals: demper gaat na x aantal km stuk, of het is slecht voor de motor etc,dit verstaat men onder negatieve gevolgen.

2. er is een verschil tussen een harder geluid en lawaai maken. en zoals duidelijk in mijn topic gezet ga ik voor harder geluid. Om meteen antwoord te geven op jou zinloze vraag "Waa-fucking-rom"
 
Ik heb nog een MIVV open uitlaat liggen ook een bolt on, die is er bij mij onder weggegaan omdat ik het teveel geluid vond, rij nu met een MIVV GP met db killer erin rond.

Hb je evt een voorbeeld van het geluid dat er nu uit je yoshi komt ?
 
Thanks dus als ik het nu goed begrijp heb je 3 verschillende soorten (bolt-on, slip-on en full) ?

Zit er nog duidelijk verschil ertussen?

Bolt-on / slip-on is de manier hoe de demper vast zit aan de rest van de pijp.

De naam zegt het al ... bolt-on zit met schroefjes vast en slip-on schuif je er overheen en zit vaak met een veertje vast.
 
Precies. Voor een K4/K5 model zijn er in principe alleen bolt-on dempers te krijgen, of je moet een volledig systeem van Yoshimura eronder hangen, maar dan heb je nog steeds een vrij lange demper (die eigenlijk al best wel luid is).
Die Yoshi pijpt die je hebt klinkt trouwens zeker niet verkeerd, ik vind hem zelf (ik heb de RVS versie) al aardig luid, zeker op hoge toeren. Maar bovenal, het is ook een mooi geluid wat er uit komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan