Hallo,
Ik heb een gsxr 750 semi injectie.
Op het moment dat ik boven de 220 ga rijden ,duwt die aan de rechterkant van het blok de olie eruit ? Heeft de motor zoiets als overdruk is hier iets aan te doen? Of heb ik een groter probleem aan hand ?
Mijn dank alvast
Nou Willem, ga er naast rijden en geef je ogen eens goed de kost.
Er staan overal van die ronde borden ,rood randje met wit vlak met cijfertjes erinOh van die 130 km/h hebben ze mij nooit wat van verteld :p
Ik ben nog een beetje een leek in dit geval maar waar je de olie bijvult daarboven zit volgens mij een oliekoeler? En het lijkt daar ergens van af te komen
Je mag ook maar max 130km uur wist je dat niet ?
Kijk eens goed naar je motor, waar het vandaan komt.Oh van die 130 km/h hebben ze mij nooit wat van verteld :p
Ik ben nog een beetje een leek in dit geval maar waar je de olie bijvult daarboven zit volgens mij een oliekoeler? En het lijkt daar ergens van af te komen
Dan moet ik wel mijn leesbril opzetten
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.
Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.
Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.
Check ook de carterontuchting, misschien is deze verstopt of geknikt.
Ook nog mogelijk is dat de carterdruk te hoog is, maar dat is dan geen goed teken.
Trouwens, zit er domweg niet te veel olie in?
Maar het probleem is dat die pas olie eruit gaat duwen op het moment dat die zwaar belast wordt,
Zodra ik stil sta en ik laat hem gewoon stationair lopen en maak alles schoon lekt die nergens meer.
Maar ik haal straks nog eens alles eraf en kijk ik eens in de luchtfilter.
O, is het bij jou ook zover,
Ik kan geeneens de aanwijzingen op de Zumo zien.
Je kunt vaak wel afleiden komt de olielekkage van hoog of laag ? Van hoog dan zouden je injectie inlet rubbers 4x bovenop ook nat moeten zijn ? Dan lekt je kleppendeksel rubber.
Wat heb je allemaal gedaan aan je motor toen hij nog niet lekte
Op je luchtfilterbox zit links een klein dopje (no 11) trek dat eens eraf dat vangt water en olie op. Slang no 9 is de carter ontluchtingslang zit zit nog vast aan je air-box ?
[afbeelding]
Als laatste tip, wikkel wat aluminium op kritische plaatsen ga rijden hopelijk vangt de folie olie op waar het lekt ?
Als je de leesbril opzet zie je dat de slang #8 is
Je kunt vaak wel afleiden komt de olielekkage van hoog of laag ? Van hoog dan zouden je injectie inlet rubbers 4x bovenop ook nat moeten zijn ? Dan lekt je kleppendeksel rubber.
Wat heb je allemaal gedaan aan je motor toen hij nog niet lekte
Op je luchtfilterbox zit links een klein dopje (no 11) trek dat eens eraf dat vangt water en olie op. Slang no 9 is de carter ontluchtingslang zit zit nog vast aan je air-box ?
[afbeelding]
Als laatste tip, wikkel wat aluminium op kritische plaatsen ga rijden hopelijk vangt de folie olie op waar het lekt ?
Ik heb de motor zo gekocht, verder niks zelf eraan gedaan.
Maar het was ooit een 600 maar de vorige eigenaar heeft er een 750 onder gehangen dus ik vermoed dat daar iets is mis gegaan. Ik ga vanavond meteen eraan beginnen, dan houd ik jullie op de hoogte .
Staat gsxr er dan voor dat je dan wel sneller mag rijden als toegestaan ?? Gsxr is slechts een type aanduiding meer nietInderdaad, met een gsxr rijdt toch niemand te hard?
Überhaupt rij je met een racer niet harder als 130km/h......
Dat staat los van elkaareen blok is een blok wat kan lekken.Of gaar / rot /kapot kan zijn!
Dat je zoiets gekocht hebteen 600 cc frame is totaal anders als een 750 frame met swingarm en remmen
Staat gsxr er dan voor dat je dan wel sneller mag rijden als toegestaan ?? Gsxr is slechts een type aanduiding meer nietJawel op het circuit Op de snelweg netjes 135/uur
Al doende leert menDenk dat het een beetje onwetenheid is geweest en gebrek aan ervaring.
Maar heb de boel een beetje uit elkaar gehaald en in de airbox zit inderdaad een laag olie.
Het slangetje van de carterventilatie (8) is schoon en open.
Voor de rest heb ik nu alles schoon gemaakt, en morgen weer even proefrijden en kijken of ik iets kan zien.
Al doende leert menNa je proefrit ook meteen je air-box controleren zit die weer bomvol met olie dan heb je overdruk.Mijn beide SRAD's blijven namelijk mooi droog daar.
Kon je die laag olie in je air-box eruit gieten of was het meer een opdamp laagje ?
Hoe hoog staat je oliepeil wel je motor rechthouden leg een waterpas op je tankdop dan meet je altijd goed.