Wesley de boer
Rookie
- 27 sep 2018
- 11
- 0
Ja zeker alleen bij 4000 toeren trilt ik bijna van me motor afHet motorblok draait wel lekker soepel rond?
Ja zeker alleen bij 4000 toeren trilt ik bijna van me motor af
Da's wel zo'n beetje het overgangsgebied waar de hoofdsproeier erbij komt.
Wilde gok, er hapert een gasschuif? 1 of 2 gasschuiven komen te laat mee (versleten) met de rest en dan loopt het onregelmatig in dat toerengebied.
hoofdsproeier treed in werking vanaf een bepaalde gasstand, niet vanaf een bepaald toerental.
in vrijloop bij 4000 toeren is die gasstand nog lang niet behaald.
Is een injectieAls het een carburateur motor is denk ik dat de carburateur,s vuil zijn , ze staan niet meer sincroon dat geeft trillingen
En ook dat heb ik bekeken bij rijden of vrij gewoon gas geven allebei het zelfde het is gewoon heel erg dat het hele chassic trilt pendalen tank stuurJa oké, het is inderdaad gasstand.
Met vrijloop bedoel je een bepaalde kruissnelheid en dan draait het blok 4000 toeren?
Of bedoel je versnelling in vrij? En dan gas geven tot 4000 toeren.
met gereedschap of met je ogen? Bouten allemaal lossen en allemaal op moment vastzetten en de framebusjes ookHeb ik al gedaan
Met gereedschap hahamet gereedschap of met je ogen? Bouten allemaal lossen en allemaal op moment vastzetten en de framebusjes ook
Is een injectie
Belansassen heeft die niet en verder is alles keurig nagekeken maar nog steeds last vanIk ben geloof ik niet de enigste die dacht dat dit nog een carburateurfiets was
Maar dat maakt voor de rest ook niet uit.
Trillingen kunnen komen door onbalans of interne schade zoals een kapot lager. Maar daar lijkt hier geen sprake van omdat het alleen zo rond de 4000 toeren is.
Elke verbrandingsmotor heeft trouwens in mindere of meerdere mate last van trillingen bij een bepaald toerental. Dat maakt de fabrikant minder door balansassen toe te passen zodat het niet meer hinderlijk is, of de fabrikant maakt de configuratie zo dat hinderlijke trillingen optreden bij een toerental waar je toch bijna nooit, of maar eventjes in rijd.
Ik ken de motor verder niet maar ik ga ervan uit dat er al vanaf fabriek trillinkjes zaten bij de 4000 toeren en dat dit versterkt word door een slechte afstelling of er is wat defect.
Dus het zou inderdaad een kwestie kunnen zijn van de gashuizen synchroon stellen, of er is een sensor defect of zit los enz.
Motor loopt netjes zegt de garage dus dat is het nietJa en ? hoef je die dan niet te synchroniseren.