Suzuki Intruder 1400

Gertjeannette

Rookie
30 jun 2014
1
0
Bedum
Mijn Intruder uit 1996 wordt tijdens het rijden erg warm. Na een kilometer of 100 slaat hij regelmatig af, de intruder heeft net een beurt gehad. Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met de hoge temperatuur die de olie in het blok krijgt, nl over de 100 graden.
Iemand dezelfde ervaring of een oplossing?
 
Ik heb hetzelfde gehad.

Sowieso wordt een intruder iets warmer dan de gemiddelde motor ivm de luchtkoeling.
De koeling wordt verzorgd door de olie die tegen de bodem van de zuigers wordt gesproeid om de hitte uit de koppen af te voeren. De koppen kunnen bij warm weer wel eens wat heter worden maar de olie temperatuur mag niet boven de 100 graden komen. Dan is er iets niet in orde.

Als de motor (te) krap staat afgesteld kan het gebeuren dat hij oververhit raakt.
Ik kocht eens een intruder die ook veel te krap stond i.c.m draadbreuk onder de tank,die ervoor zorgde dat de ontsteking niet optimaal werkte en zo nu en dan ook wel eens uitviel.

Na een iets langere rit kreeg ik een warmloper. De trekkracht viel ineens weg onder het genot van piepende en krakende geluiden. Na reparatie (gelukkig onder garantie) bleek de combi van haperende ontsteking en afstelling fataal te zijn.

Je kan er een bougie uitdraaien om te kijken hoe de afstelling is. (kleurtjes hoe bougies je de afstelling kan zien vindt je wel op het WWW) Of even bij een garage langsrijden en even de de uitlaatemissie meten. Waarbij ik kan opmerken dat een intruder beter loopt als hij iets aan de "rijke" kant is afgesteld.
 
Mijn Intruder uit 1996 wordt tijdens het rijden erg warm. Na een kilometer of 100 slaat hij regelmatig af, de intruder heeft net een beurt gehad. Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met de hoge temperatuur die de olie in het blok krijgt, nl over de 100 graden.
Iemand dezelfde ervaring of een oplossing?
Even terug dus :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan