Suzuki link-systeem servicen

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Goedenavond iedereen,

Ik ben bezig het progressieve link systeem van de achtervering van mijn Suzuki te servicen. Er zit na het vervangen van een aantal lagers nog significant veel speling op twee busjes. Deze kunststof busjes zijn nergens meer vindbaar (nr 23 en 26 in afbeelding).

Dus dat wordt zelf maken! Daarvoor heb ik een klein stukje teflon nodig (ong. 30mm doorsnee, 50mm lang).
Weet iemand een goed adres waar een consument terecht kan voor een klein stukje staf.

Alvast bedankt!
Gr. Lucas
 

Bijlagen

  • SCHOKBREKER-AANEENSCHAKELING-Suzuki-MOTO-50-TS-W-1983-TS50WD-E6--DP030338.png
    SCHOKBREKER-AANEENSCHAKELING-Suzuki-MOTO-50-TS-W-1983-TS50WD-E6--DP030338.png
    69 KB · Weergaven: 32
  • MzY0MjAy-9c5c0780.jpg
    MzY0MjAy-9c5c0780.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 32
Weet je zeker dat partzilla hem niet meer heeft?
Als ik hem selecteer en voorraad check , zegt hij dat ze 29 maart weer in voorraad wordt verwacht?
Heb je ze gesproken?



of ebay..
 
Laatst bewerkt:
Teflon kwam het eerste in me op omdat het weinig wrijving geeft. POM ken ik niet, zal er eens in duiken.

Wat betreft Partszilla en Ebay. Bestellen uit Amerika is een last resort oplossing mocht zelf maken heel duur lijken/technisch niet haalbaar voor mij.
 
Gisteren dus met het link systeem bezig geweest en aan een kant het busje eruit gehaald. wat bleek, niet alleen het busje maar OVERAL zat speling op en alles was versleten. De oren op de achterbrug waar het armpje (nr 22) mee aan de brug gemonteerd zit (met een M8 bout) had uitgeleuterde gaten. Busje nr 29 was versleten, bout nr 30 had een ingesleten schacht. En tenslotten het busje waar het om ging zag er nog het beste uit van alles:').

Uiteindelijk samen met een hele handig vriend (met een draaibank) de oren in de achterbrug naar 8,5 geboord, een m10 bout afgedraaid naar 8,5, nieuw busje nr 29 gemaakt die past over de schacht van de afgedraaide m10 bout en tenslotte het busje waar het allemaal mee begin nagemaakt van brons, nu inclusief een smeerkanaaltje om ook busje nr29 te kunnen smeren. Want het originele kunstof busje kreeg alleen smering aan de buitenzijde omdat een smeerkanaaltje vanaf fabriek ontbreekt.

Alles past perfect op en in elkaar, en is nu beter als origineel. Uurtje of 3 mee bezig geweest voor 1 kant. Volgende week de andere kant.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan