Ik heb vandaag een Suzuki LS650 bobber opgehaald aan de andere kant van het land. Mooie motor, reed op proef prima, en gelijk 210km mee naar huis gereden.
Nu bleek bij thuiskomst er toch een probleem te zijn. Er lekt olie uit de schroef rechts voor bovenaan de cilinderkop. Na inspectie lijkt het alsof het schroefdraad dol is.
Ik heb daarop rond de bout het schoongemaakt en er bleek vloeibare pakking tussen te zitten. Na een korte proefrit na schoonmaken om te controleren of het probleem zich nog altijd voordeed begon hij vanzelfsprekend nog veel erger te lekken nu dat de vloeibare pakking grotendeels weggehaald is. Op dit moment is het niet mogelijk met de motor te rijden.
Mijn vraag is dan ook hoe ik dat vanaf hier het beste aan kan pakken. Ik heb redelijke ervaring met motorisch onderhoud. Kan ik gewoon de tank eraf schroeven en de cilinderkop los halen om te kijken wat er mis is, of moet de cilinderkop dan daarna weer gevlakt worden?
Nu bleek bij thuiskomst er toch een probleem te zijn. Er lekt olie uit de schroef rechts voor bovenaan de cilinderkop. Na inspectie lijkt het alsof het schroefdraad dol is.
Ik heb daarop rond de bout het schoongemaakt en er bleek vloeibare pakking tussen te zitten. Na een korte proefrit na schoonmaken om te controleren of het probleem zich nog altijd voordeed begon hij vanzelfsprekend nog veel erger te lekken nu dat de vloeibare pakking grotendeels weggehaald is. Op dit moment is het niet mogelijk met de motor te rijden.
Mijn vraag is dan ook hoe ik dat vanaf hier het beste aan kan pakken. Ik heb redelijke ervaring met motorisch onderhoud. Kan ik gewoon de tank eraf schroeven en de cilinderkop los halen om te kijken wat er mis is, of moet de cilinderkop dan daarna weer gevlakt worden?