• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Suzuki rm125 '03 aanschaf

Roelus

Die hard MF'er
Lid geworden
29 apr 2007
Waarderingsscore
2
Net de Honda CR250 '91 verkocht voor een heel mooi bedrag dus word het tijd om voor een suzuki rm125 '03 te gaan.

Ik koop hem over van een vriend.

maar nou even wat vragen, De motor is in 2005 in gebruik genomen door de vorige eigenaar. Sinds Nov. 2006 heeft die vriend hem overgekocht om te BEGINNEN met motorcross.

Hij is verder altijd goed onderhouden, maar wat hoor je na zo'n tijd te vervangen wat niet al te standaard is? bijv. revisatie e.d.?

Alvast bedankt..

zuiger om de 24 uur racen vervangen

me krukas lager moest ik ook eenmaal vervangen op me rm ( ik reed niet competitief ermee, gewoon hobby)
maar je merkt t vanzelf wanneer die minder kracht heeft, dan is het tijd om het blokje te splitsen ;)

als je maar goede olie gebruikt dan gaat t zowiezo langer mee ( ik mixte 1 op 25 iets te rijker... )

Hij is verder altijd goed onderhouden, maar wat hoor je na zo'n tijd te vervangen wat niet al te standaard is? bijv. revisatie e.d.?

Met standaard doel ik dus op de zuigers, banden, remblokjes, swingarmlagers enz enz enz.

met overig doel ik op, remschijven, revisatie blok, balhoofdlagers enz enz enz.

Met standaard doel ik dus op de zuigers, banden, remblokjes, swingarmlagers enz enz enz.

met overig doel ik op, remschijven, revisatie blok, balhoofdlagers enz enz enz.

tja remschijven en balhoofdlagers is gewoon kwestie van controleren en die hoeven maar zelden vervangen te worden balhooftlager is vaak nog bij te stellen. en schijven als die voor een heel stuk ingesleten zijn en dat je echt een rand voelt en hij dus erg dun word is het tijd om die te vervangen maar daar gaat wel wat tijd overheen ik weet niet hoe de staat er nou van is.
en revisatie van je blok als je weet dat hij nou goed is kun je aan het eind van dit cross seizoen is je carter deksel en onstekkings deksel er afhalen en alles controlen op spelling en ook zoiezo je cilinder er af halen om te controleren hoe je big end is maar je zuiger moet wel vaker vervangen worden dus zal je cilinder er wel vaker af moeten en kun je het dan controlen.

suc6 ermee :)

Zuiger van een 125 2 takt om de 24 uur vervange ?
Ik zou hem tog maar om de 12 uur gaan vervangen

om de 12 uur voor wedstrijd gebruik neem ik aan. Ik hou gewoon om de 20 uur aan als ik hem koop, wedstrijden worden voorlopig nog niet gereden.

Hm ik haalde nog een goede zuiger uit mijn honda'tje na 20 uur.
Wanneer de compressie weg is dan ga je de zuiger vervangen. Niet elk rijuur kent de gelijke belasting. Het aantal rijuren geeft slechts een richtlijn voor de onderhoudsintervallen.

idd en t hangt ook ervan af hoe je ermee rijdt nogmaals als je voor de hobby rijdt dan wordt ie niet zo hard gebruikt als een wedstrijd

idd en t hangt ook ervan af hoe je ermee rijdt nogmaals als je voor de hobby rijdt dan wordt ie niet zo hard gebruikt als een wedstrijd

Nou dat weet ik zonet nog niet,ben door de jaren heen er wel achter gekomen dat je meestal van iemand een motor kan overnemen die er wel wedstrijden mee heeft gereden op Club/Dmx niveau.Daar wordt meestal regelmatig onderhoud aan gedaan en niet pas als het kapot is.

Nou de mijne jankt der ook over...maar de zuiger was nog goed na 20 uur. Dat verhaal van Crossblok klopt wel..die jongens nemen het zekere voor het onzekere.

Ik heb een urenteller op mijn crossmotor zitten en ik heb 1 keer me zuiger pas na 18,9 uur vervangen. En ik moet zeggen ik had niet een half uur langer mee moeten rijden. Gewoon je Vertex zuiger om de 15 draaiuren vervangen en niet langer.
Tip: Koop gewoon een urenteller, want het telt de aantal toeren dat je motor gedraait heb, en daarop baseerd het zijn uren. Dus of je nou beginner of een pro bent, de uren kloppen altijd in verhouding.

Tip: Koop gewoon een urenteller, want het telt de aantal toeren dat je motor gedraait heb, en daarop baseerd het zijn uren. Dus of je nou beginner of een pro bent, de uren kloppen altijd in verhouding.
Huh? Dus als 'ie stationair draait, loopt 'ie minder snel op dan wanneer 'ie 10.000 rpm draait? Hij telt het aantal toeren, en dan? :+
Welnee, dat ding loopt, of niet, afhankelijk of 'ie een vonk meet, of niet.

Huh? Dus als 'ie stationair draait, loopt 'ie minder snel op dan wanneer 'ie 10.000 rpm draait? Hij telt het aantal toeren, en dan? :+
Welnee, dat ding loopt, of niet, afhankelijk of 'ie een vonk meet, of niet.

Al rij ik goed bij een wedstrijd dan geeft hij bij die ene wedstrijd meer tijd aan dan de wedstrijd waar ik trager reed. Dus het is wel toerenafhankelijk, want de motor loopt toch de hele tijd door in de wedstrijd.

Al rij ik goed bij een wedstrijd dan geeft hij bij die ene wedstrijd meer tijd aan dan de wedstrijd waar ik trager reed. Dus het is wel toerenafhankelijk, want de motor loopt toch de hele tijd door in de wedstrijd.
Nee. Het is een urenteller, geen rotaties-teller. Wie zou er dan bepalen wat 'een uur' is?
Vraag je dealer maar ff.

edit: zal dit topic niet verder vervuilen, stuur anders maar ff pm

Laatst bewerkt:
idd, een hele discussie over iets wat ik juist niet wou weten... Ik wil gewoon weten aan welke dingen ik moet denken die na zo'n 3 jaar vervangen moeten worden, of dat dit nog een tijd mee gaat of niet e.d. Bijv de achterremschijf is nou onderhand wel op.

Ik denk dat de leeftijd er niet toe doet,gaat erom hoeveel ermee gereden is en hoe hij onderhouden is.Ik kijk bij een motor meestal naar de bouten/moeren hoe die eruit zien.Of er veel verschillende inzitten/roestige bouten.Onderkant frame of hij plat is of er aan gelast is zowel frame als motorblok,olieaftapplug of die niet rondom gelast of gescheurd is.Voetsteunen hoe die eruit zien Kickstarter los of nog strak, uitlaat controle op scheuren en lassen uiterlijk (butsen,roest e.d),Hoe of de wielen eruit zien zoals roestige spaken,gebutste velgen speling op wiellagers ingelopen assen.Mijn eigen motor is van '99 maar ziet er echt supernetjes uit

ok bedankt. Ik zal nog wat extra letten op dat soort dingen maar over wat ik tot nu toe heb gezien zit het wel goed met die motor. Moest ff zeker zijn dat ik geen onverwachte kosten zal krijgen omdat ik daar niet aan had gedacht. Maar blijkbaar hoeft dit voorlopig nog niet.

Probleem bij suzuki is vaak de koppeling en de versnellingsbak.Koppeling komt vaak niet goed vrij en de bak schiet uit z'n versnelling of gaat wanneer hij goed op temperatuur is moeilijk schakelen.Voor de rest is het een zeer goed sturende/verende en snelle fiets

Tnx!

Kent iemand wat vette stickersets voor dit model? Ik vind oa. de rockstar wel vet.. graag een prijs, afbeelding en waar ik hem kan bestellen! :P

Terug
Bovenaan Onderaan