Suzuki SP370 carburatieprobleem

LouisG

MF'er
29 mrt 2010
65
0
Ursel, Belgie
Ik heb al jaren het volgende probleem met mijn suzuki sp370. Ik heb deze al 10j in bezit en heb al 10 jaar hetzelfde probleem. Namelijk als ik het van volgas het gas dichtgooi en de koppeling intrek dan valt hij stil. Als ik geleidelijk aan het gas verminder blijft deze wel mooi stationair draaien.
Ook als ik op ralenti even bruusk gas geef blijft hij even op hoger toerental stationair draaien en valt hij nadien stil.
Ik dacht eerst aan valse lucht maar de carbu heeft reeds 3x een complete revisie gehad (zowel door mij als door een motorzaak, zonder verschil) en is al meermaals ultrasoon gereinigd. Het inlaatstuk is reeds vervangen, evenals alle rubbers dus valse lucht is het zeker niet.
Ik heb reeds met verschillende afstelling gespeeld zonder merkbaar resultaat.
Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren?
 
Neen want als hij mooi stationair aan het draaien is kan ik het stationaire toerental perfect inregelen, en zelf als ik het stationaire toerental boven de 1300RPM breng dan vertoont hij nog hetzelfde gedrag
 
Neen want als hij mooi stationair aan het draaien is kan ik het stationaire toerental perfect inregelen, en zelf als ik het stationaire toerental boven de 1300RPM breng dan vertoont hij nog hetzelfde gedrag
Wat @Janbros bedoeld is dat als ie laag staat afgesteld, hij ineens kan uitvallen als de toeren al dalen. Mengsel is dan iets anders. Zet hem eens een klein stukje hoger stationair en probeer het dan nog eens.
Werkt het niet => zet je hem terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan