SV 650 start niet

BernhardN

Rookie
18 jun 2017
3
0
Goedemiddag allen!

Ik ben op een heerlijke vakantie in Frankrijk maar zit met een klein probleempje. Mijn Suzuki Sv650s uit 1999 start niet meer.

Ik heb een vrij nieuwe accu (enkele maanden oud) en acculader geeft aan dat deze vol zit. Bij aanduwen start de motor direct. Als ik probeer te starten gebeurt er helemaal niks, ook geen klik.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Accu en spanningsregelaar zijn onlangs vervangen. Zekering ook gecontroleerd en deze is intact.

Alvast bedankt!
 
Even een voltmeter kopen in frankrijk, die zijn niet zo duur en liggen
in elke grote tankshop. meten is weten. kun jij kijken als de motor loopt of de spanning
bij gas geven (3000 toeren) omhoog gaat op de accu, die moet dan ergens dan zo rond de 14,5 volt zijn.


heeft de accu genoeg spanning bij stilstand. moet boven de 12 volt zijn.

is dit allemaal het geval dan is er iets met de startmotor of startrelais.

veel regen gehad onder weg, ergens slecht kontact, kontact slot het kan echt van alles zijn.


succes er mee en fijne vakantie.
 
Ff de polen van je startrelais doorverbinden met elkaar. (sleutel 13 tegen de twee polen aan houden).

Waarschijnlijk is je start relais naar de getver. Hoewel ik bij mijn sv een kapotte startknop had, door corosie werd het contact slecht en toen is de knop binnenuit uitgefikt (merk je meestal aan dat hij niet goed meer terug veert).

Als hij wel start door de polen door te verbinden kan je nog even 12V op je start relais zetten direct vanaf de accu om te kijken of hij wel klikt.
 
Bij natte bougies gaat de startmotor gewoon rond.

Dus startcircuit na meten, schakelaar op koppelingshendel en jiffy, dodemansknop, relais, connectoren en startmotor zelf.

Ook aansluitingen op de accu even controleren en uiteraard massa aan het blok en frame checken.
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar wat bedoel je met "vonkt ie zonder bougiedoppen minimaal 1 cm op massa"? De kale bougiekabel vanaf de bobine, op enige afstand van massa houden en dat ie dan wel/niet springt?

Edit: ja dus.
Hier mijn methode om meer te weten te komen.

Draai de bougiedop eraf.
Hou vast aan het eind van de kabel, ca 2 cm voor het uiteinde, en hou het uiteinde op plusminus 1 cm van je cylinderkop (massa)
Start nu, op deze wijze moet een vonk een centimeter kunnen overbruggen, komt er niets uit, dan een electroprobleem, heb je dan wel vonk, vervang bougie doppen en bougie's.
8<
 
Laatst bewerkt:
Je bent dus (van plan ?) zaken te proberen die niets uit gaan halen. Overigens, als een motor niet rond gaat dan zie je ook geen vonken en is deze test dus helemaal niet van toepassing.

Ga eerst nou eens dat startcircuit eens na.
Als dat helemaal in orde is dan gaat de motor in ieder geval rond. Wil hij daarna niet aanslaan dan kan je verder zoeken.
 
Je bent dus (van plan ?) zaken te proberen die niets uit gaan halen. Overigens, als een motor niet rond gaat dan zie je ook geen vonken en is deze test dus helemaal niet van toepassing.

Ga eerst nou eens dat startcircuit eens na.
Als dat helemaal in orde is dan gaat de motor in ieder geval rond. Wil hij daarna niet aanslaan dan kan je verder zoeken.
psssssst, is niet ts. Warm he?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan