Hoi Michiel,
Ik kan je misschien een beetje helpen. Mijn eerste motor was een SV650S, die heb ik ingeruild voor een CBR600F van 2000. Ik heb 2 jaar op de SV gereden en ik rijd nu al 2 jaar op de CBR.
De SV is een hele goede motor, ideaal om lekker mee te toeren. Omdat hij een V blok heeft heb je een diepe roffel in de uitlaat, klinkt echt geweldig. Tevens heb je met de SV een behoorlijk koppel laag in de toeren. Je trekt dus als een gek weg als je uit een bocht komt. Vanaf 2500 toeren trekt hij al vol. De CBR heeft 110 pk en is eigenlijk een compleet andere motor. Door de 4 cilinder in lijn moet je hem wat hoger in toeren houden wil je lekker optrekken, hij begint namelijk pas bij 5000 echt lekker te trekken, maar dan komt er zo'n geweld los, dat is ook wel mooi
Alleen bij de CBR heb ik het gevoel dat het schakelen wat soepeler gaat en dat de afwerking beter is, maar daar betaal je denk ik ook wel voor.
Dus ff over je vragen:
- Zijn er mensen die zowel SV650 ervaringen als CBR600F ervaringen hebben?. Het lijkt mij dat je het verschil in PK´s terdege voelt.
Je voelt de PK's wel degelijk, de cbr blijft namelijk vrolijk doortrekken tot de 240 en de sv krijgt het moeilijk bij 180, maar dat ga je hopelijk toch niet rijden in de bergen
- Is het ook zo dat je op een gegeven moment weer meer dan de 80 pk´s van de Suzuki verlangd?
Elke PK gaat wennen, tenminste bij mij
. Op een gegeven moment wil je meer omdat het optrekken sneller mag en de topsnelheid mag hoger.
- En gaat zo´n twin blok een tijdje mee?
Ik heb hier weinig over gehoord, maar ik denk dat als je een beetje rustig rijdt met een koude motor en niet al te gekke dingen gaat doen hij best wel een aantal kilometers meegaat. Goed onderhouden dus, maar dat moet je met elke motor doen
- Kun je op de SV650 gemakkelijk tassen hangen, of koffers plaatsen?
Ook hier kan ik weinig op zeggen, kijk anders hier eens:
www.sv650.org
- Is de CBR600 niet gewoon veel gaver?
Uhhh.... Ja vind ik wel
Veel succes en denk er maar goed over na. De CBR is, vind ik, veel gaver. Lekker veel vermogen, mooier, maar de sv had ook zijn charmes. Reed heerlijk, lekker veel koppel onderin. maar ......
Ik wist het wel.
Suc6