Geen idee! Hoe kom ik daarachter? En hoe los ik dat op?
Als je nog een choke hebt
Je motor heeft waarschijnlijk de laatste maanden niet veel gelopen ?
Heb je een zwakke accu dan kan ie maar zo de geest geven ( net als bij auto’s )
Een druppellader ( optimate is een goede) kan slechte accu’s nieuw leven inblazen en goede accu’s onderhouden tijdens de wintermaanden.
Maar.....er kan ook wat anders aan de hand zijn hoor
Als je nog een choke hebt. Zou ik m half tot 3/4 open zetten.
Als de motor aanslaat en hoog in de toeren zit, geleidelijk dicht doen.
Niet te veel en te vol choken want dan verzuipt de motor. En start ie ook niet meer.
goed lezen, het was een kunst vroeger
volgens wat ik kan opmaken uit je beschrijving heeft je batterij capaciteitsproblemen.
Wel een beetje genderneutraal blijven hier hoor!Wat mij eigenlijk opvalt bij dit topic waarbij een jongedame om hulp vraagt is dat nog niemand gevraagd heeft waar je woont en het wel even voor je komt oplossen.
Nee, ik mag dat niet van mijn vrouw, maar kan je wel advies geven w.b. Het laadsysteem van de sv.
Het ligt er vooral aan of je interesse en een beetje ervaring hebt in techniek of je dit zelf op gaat lossen.
Om te beginnen zou je de how to accu en laadsysteem kunnen doorlezen , te vinden in de how to's.
Succes.
On topic nu... van 1999 tot 2005 heb ik een gele sv650s gehad, zoals op de foto van TS. Superding!! Zeer vlotte stater ook nog eens. Alleen bij koud weer even de choke erop, en voor de rest alleen bij koud blok nog even dat lekker ouderwetse rustig aan doen op het gas, omdat ìe zich anders verslikte.
Mijn eerste suggestie zou daarom ook zijn: matige accu.
Al eens geprobeerd om over te starten vanaf een goede autaccu?
Wat mij eigenlijk opvalt bij dit topic waarbij een jongedame om hulp vraagt is dat nog niemand gevraagd heeft waar je woont en het wel even voor je komt oplossen.
Nee, ik mag dat niet van mijn vrouw, maar kan je wel advies geven w.b. Het laadsysteem van de sv.
Het ligt er vooral aan of je interesse en een beetje ervaring hebt in techniek of je dit zelf op gaat lossen.
Om te beginnen zou je de how to accu en laadsysteem kunnen doorlezen , te vinden in de how to's.
Succes.
On topic nu... van 1999 tot 2005 heb ik een gele sv650s gehad, zoals op de foto van TS. Superding!! Zeer vlotte stater ook nog eens. Alleen bij koud weer even de choke erop, en voor de rest alleen bij koud blok nog even dat lekker ouderwetse rustig aan doen op het gas, omdat ìe zich anders verslikte.
Mijn eerste suggestie zou daarom ook zijn: matige accu.
Al eens geprobeerd om over te starten vanaf een goede autaccu?
En rijdend, rijwind.... Liefste vochtige lucht.carbu kan pas bevriezen als de motor draait en het boven 0° is, het heeft niets te maken met de buiten temperatuur.
rijden en rijwind heeft er niets mee te maken. Venturi is het toverwoord.En rijdend, rijwind.... Liefste vochtige lucht.
Verbaast me dat het nog niet eerder gemeld is; de capaciteit van een accu gaat achteruit bij koude...Bedankt voor deze toevoegingen! Geen idee hoe ik de spanning van de accu moet meten, maar Google is my friend
Van de week bij 7 graden geprobeerd en toen startte de motor prima. Bleef na een minuut of twee ook draaien zonder choke. Het komt dus echt door de kou. Al kan de accu natuurlijk nog steeds niet helemaal goed zijn.
In ieder geval bedankt voor de tips!
Wel nog een andere vraag. Hoe kan ik erachter komen of het probleem in de accu of in het bevriezen van de carburateur (?) zit? Voordat ik een druppellader aanschaf en installeer en de accu niet het probleem blijkt te zijn?
Verbaast me dat het nog niet eerder gemeld is; de capaciteit van een accu gaat achteruit bij koude...
En de olie wordt ook dikker, gewoon ff langs de motorzaak en de accu eens laten testen zou ik zeggen.Dat was volgens mij de eerste opmerking in deze richting