SV650S 1999-2002 Gebruikerstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd.....want het is gewoon een origineel suzuki acc.

Normaal dus gewoon bij de suzuki dealer te krijgen
 
OWke das jammer, vind die devil super gaaf!!!!!!!!

:^

Een rode SV en dan nog eens een Devil pijp :} stijl 8-)

Dit was mijn SV.. sinds vorig jaar gescheiden :+

full
 
Hey Pedor ff een fraagje aan jou!!

Ik heb ook die indertail besteld, ik krijg hem ongespoten....

Is het denk je mogelijk om de gaatjes waar de richting aanwijwijzers door komen dicht te maken. Ik wil namelijk mijn kleine pinkers gebruiken.

Daarnaast lijkt het me er wel strak uitzien zonder de pinkers erop.

Let me know

Polleke
 
Hey leuk topic! :) Hier onder mijn motor inclusief moi. Dit was in April 2004 in de Zuid-Limburg :] Het was erg koud, zo koud dat de ijspegels aan m´n tent hingen ´s ochtends :X

IMG_05203.JPG


M´n SV heeft de volgende aanpassingen:

[*] Laser uitlaat (met DB killer is luid genoeg :P )
[*] Mono Seat van MDI
[*] Dark smoked dubbel bubble ruitje
[*] Platte knipperlichtten voor

Ik heb reeds een nummerplaat-frame waarop kleine knippers gepaatst zijn, maar die moet ik nog even bevestigen.

Ik heb 2 probleempjes met de SV:

[*] Altijd starten met de choke (dus vaak ook zomers)
[*] Soms heel moeilijk schakelen

Misschien weet iemand hier wat je hieraan kunt doen :?

Mark
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 probleempjes met de SV:

[*] Altijd starten met de choke (dus vaak ook zomers)
[*] Soms heel moeilijk schakelen

Misschien weet iemand hier wat je hieraan kunt doen :?

Mark
[/quote]

Het choke probleem kan aan de afstelling liggen van de carb's. zou ik ff na laten kijken.

Dat soms moeilijk schakelen moet je ff wat beter uitleggen

Polleke
 
Het choke probleem kan aan de afstelling liggen van de carb's. zou ik ff na laten kijken.

Dat soms moeilijk schakelen moet je ff wat beter uitleggen

Polleke

Euhm .. ik had er bijvoorbeeld gisteren last van :( Gewoon wegrijden bij het stoplicht en niet van z´n 1 naar z´n 2 kunnen schakelen. Hij zit dan behoorlijk vast en alleen met veel kracht kan ik em in z´n 2 krijgen. Daarna gaat het weer als vanoudst.

Start jij em met dit weer (c.a 5 a 8 graden boven nul) met de choke?

Mark
 
dat schakel probleem ken ik zo niet, ik zou eens kijken of alles goed geolied is, om maar eens mee te beginnen. Ik ben bang dat het dieper zit!?!?

En ja ik start hem met dit weer ook met een beetje choke, je kan ook je stationair wat opschroeven, dan is het wel zo dat ie ook een hoger toerental draait als ie warm is.....
 
Hey Pedor ff een fraagje aan jou!!

Ik heb ook die indertail besteld, ik krijg hem ongespoten....

Is het denk je mogelijk om de gaatjes waar de richting aanwijwijzers door komen dicht te maken. Ik wil namelijk mijn kleine pinkers gebruiken.

Daarnaast lijkt het me er wel strak uitzien zonder de pinkers erop.

Let me know

Polleke

Volgens mij kon je hem ook bestellen zonder knippergaten, maar als je hem toch nog moet spuiten kan je volgens mij met een beetje polyestergaas e.d. wel dicht krijgen. Anders moet je Fighternorrie heel lief om advies vragen, die zit in die tak van vaksport :)
 
Volgens mij kon je hem ook bestellen zonder knippergaten, maar als je hem toch nog moet spuiten kan je volgens mij met een beetje polyestergaas e.d. wel dicht krijgen. Anders moet je Fighternorrie heel lief om advies vragen, die zit in die tak van vaksport :)

Thanx voor de reactie, ik zal wel eens met wat polyester gaan spelen. Ik wist niet dat ik hem ook zonder de pinkers kon bestellen.....

Maakt ook nie uit, het houd me weer ff van de straat, maar dan :]
 
Hey leuk topic! :) Hier onder mijn motor inclusief moi. Dit was in April 2004 in de Zuid-Limburg :] Het was erg koud, zo koud dat de ijspegels aan m´n tent hingen ´s ochtends :X

(Afbeelding)

M´n SV heeft de volgende aanpassingen:

[*] Laser uitlaat (met DB killer is luid genoeg :P )
[*] Mono Seat van MDI
[*] Dark smoked dubbel bubble ruitje
[*] Platte knipperlichtten voor

Ik heb reeds een nummerplaat-frame waarop kleine knippers gepaatst zijn, maar die moet ik nog even bevestigen.

Ik heb 2 probleempjes met de SV:

[*] Altijd starten met de choke (dus vaak ook zomers)
[*] Soms heel moeilijk schakelen

Misschien weet iemand hier wat je hieraan kunt doen :?

Mark

allo, ik heb gelest op zo'n SV, bij mijn rijschool hadden ze er twee, de ene schakelde super soepel, en die andere niet, beetje wat jij hebt, gewoon stug, moeilijk in zijn vrij te krijgen en af en toe moest je bijna op de pook gaan staan. Waar het aan ligt????
 
Ik heb 2 probleempjes met de SV:

[*] Altijd starten met de choke (dus vaak ook zomers)
[*] Soms heel moeilijk schakelen

Misschien weet iemand hier wat je hieraan kunt doen :?

Mark

Dat met choke starten moet bij de mijne ook altijd, komt gewoon omdat het toerental lekker laag staat afgesteld, heb er geen last van, gewoon de choke op en zodra je weg rijdt er na 10 meter weer af.

Dat van dat schakelen is een bekent probleem bij svtjes, ook willen ze nog wel eens uit de versnelling schieten.

Dat zware schakelen kan te maken hebben met dat Suzuki nog al zuinig is met fabrieksmatig vet aanbrengen :P het kan dus zijn dat je het asje van het schakelpookje ff moet loshalen en moet voorzien van een klodder vet zodat deze weer soepel loopt.

Als hij vaak uit z'n versnelling schiet, met name van 1 naar 2 moet meestal je koppeling ff opnieuw netjes afgesteld worden.
 
Hebben we nooit problemen met onze SV ????

De Kale

Bevroren carbs :( helaas maar al te vaak in dit weer... nog een reden waarom ie binnen staat trouwens, moet dringend is voor zo'n carb-heater setje gaan kijken

En een accu die niet houd van korte ritjes en dagenlang onbeschermd in weer en wind staan... :X
Verder niet echt probleempjes... wat ik wel mooi vind aangezien het (ze?? :? ) een schademotor is :9

/edit : BT 014 achter trouwens, BT..eeuhm..geen idee vooraan :+
zeer tevreden over grip, zowel bij nat als droog weer (hoewel mijn enige punt van referentie een brommerband is maat 70 ofzo :+ )
 
Laatst bewerkt:
Bevroren carbs :( helaas maar al te vaak in dit weer... nog een reden waarom ie binnen staat trouwens, moet dringend is voor zo'n carb-heater setje gaan kijken

Hier heb ik nou tot op heden (knock knock ;) ) geen last van *D Ik heb geen carb-heater o.i.d.

Is toch vreemd dat de ene SV er wel last van heeft en de andere niet :?
 
Dat met choke starten moet bij de mijne ook altijd, komt gewoon omdat het toerental lekker laag staat afgesteld, heb er geen last van, gewoon de choke op en zodra je weg rijdt er na 10 meter weer af.

Dat van dat schakelen is een bekent probleem bij svtjes, ook willen ze nog wel eens uit de versnelling schieten.

Dat zware schakelen kan te maken hebben met dat Suzuki nog al zuinig is met fabrieksmatig vet aanbrengen :P het kan dus zijn dat je het asje van het schakelpookje ff moet loshalen en moet voorzien van een klodder vet zodat deze weer soepel loopt.

Als hij vaak uit z'n versnelling schiet, met name van 1 naar 2 moet meestal je koppeling ff opnieuw netjes afgesteld worden.

Gelukkig is m´n SV nog nooit uit z´n versnelling geschoten :} Dat van die lage toeren kan wel kloppen. Maar ik twijfel of het aan het vet ligt, hij zou het dan altijd moeteen hebben. Maar ik ga je advies wel opvolgen, just to be sure :)
 
Het word nog vreemder...
Gebeurt me alleen wanneer ik aan het station aankom en achter de wagens stapvoets rijd, zolang ik op m'n gemakje kan bollen (en dus nog steeds onder de snelheidslimiet, begrijp me niet verkeerd :+ ) kan ik kilometers en kilometers rijden zonder probleem, maar zodra ik daar kom begint ie te bokken :? |(
 
Met dit weer beetje choke erop, beetje gas en lopen. Stationair toerental afgesteld op 1200/1300 tpm bij warme motor. (volgends boekje!) Stroef schakelen, schakelmechaniekje loshalen bij voetsteun. Reinigen en flink invetten. (sv kwaal, geldt ook voor rempedaaltje)

De Kale
 
Mijn SV had heel veel last van afslaan bij 2-8 graden (bevroren carbs) Bij Jan v Sommeren carb verwarming laten monteren, Hierna NOOIT meer gebeurd. (wel setje met hoogste wattage besteld!)

De Kale
 
Het word nog vreemder...
Gebeurt me alleen wanneer ik aan het station aankom en achter de wagens stapvoets rijd, zolang ik op m'n gemakje kan bollen (en dus nog steeds onder de snelheidslimiet, begrijp me niet verkeerd :+ ) kan ik kilometers en kilometers rijden zonder probleem, maar zodra ik daar kom begint ie te bokken :? |(

Heeft jouw sv nog een standaard uitlaat? op de foto's is wel een heel open model gemonteerd :+ of een sport uitlaat met db-killer?

Afgelopen winter had mijne af en toe ook zoiets raars. Als ik 's ochtends bij m'n meisie vandaan kwam naar m'n werk toe, paar keer ff netjes wegens klachten van de buren :X de dbkiller gemonteerd. Niks geen last tot ik na 5 km snelweg bovenaan de afslag terugschakelde en van het gas ging, sloeg die zomaar af tijdens het uitrollen :? later nog een paar keer geprobeerd maar iedere keer het zelfde effect. Zonder killer niks geen last met killer uitvallende motor :? heel raar.

Bydeweg, als hem op heel laag toeren (onder de 1500rpm) laat zakken begint hij ook te bokken, misschien is dat het :+
 
113218


Mijn SV, hij is van '99.
Een echte kwaal ben ik gelukkig nog niet tegengekomen, buiten de slappe voorveren (das bekend).
Die heb ik vervangen door WP veren en dat is eigenlijk een must.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de km stand e.d. van de SV gebruikers,
mijn SV heeft er pas 14.000 op staan, maar in een andere topic spraken ze
van rammelen bij de 45.000?

 
Laatst bewerkt:
Oh ja, ik heb er nu een nieuwe set Bridgestone BT020/014 onderliggen,
 
Laatst bewerkt:
50.000 is niet verkeerd zonder problems?
Trouwens die zwarte /schuine onderkant op die rode volle
undertray van Genius ziet er strak uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan