sym gts 250 Transmissieolie verlies ..

redgixxer

Die hard MF'er
20 apr 2003
268
42
wetteren
Gisteren thuis gekomen met mijn woon/werk scooter en de achterband zat volledig onder de olie . Je kon duidelijk ruiken dat het om transmissie olie ging .
Na een controle aan het achterwiel kwam ik er achter dat de olie via een overloop aan de eind overbrenging naar buiten gekomen is . De dichtingen zelf aan de overbrenging en de aftapbouten waren droog .De olie heb ik vandaag al afgelaten en gelukkig zat er nog 120cc in van de 180cc! Iemand een gedacht hoe het nu verder moet ?

Een voordeel is wel dat ik volgende week met de FZ_1 naar het werk kan rijden :]
 
Volgens mij is dit alleen een breather-pipe, dus om de gearbox de zelfde luchtdruk te laten hebben als de omgeving. en draaien de tandwielen in een beetje olie, is de brommer omgevallen ofzo? Hij kan volgens mij helemaal geen druk opbouwen daar, en het zo eruit gooien.
 
Ik was aan het kijken op de tekening in het werkhandboek en zat net hetzelfde te denken, normaal komt geen enkele druk in de gearbox en is de olie enkel maar om de drie tandwielen in de olie te laten lopen zodat er geen schade aan kan komen.

De brommer ( *D het blijft wel echt zo) is echter niet omgevallen.

Blijft er over ,2 olie dichtingen in de gearbox voor de lagers ,bij deze vraag ik me af waar het dan gaat lekken... En een dichting om de transmissie zelf af te dichten .

Zit er niets anders op dan de eind overbrenging uit elkaar te halen en te kijken wat de eventuele schade is aan de as en tandwielen ,en dan de drie dichtingen nieuw te bestellen.

Begin te twijfelen dat de olie zou komen uit de dichting van de transmissie zelf ,deze om beide helften aan elkaar te zetten. Ik zie achteraan toch een donkere plek ,met een druppeltje olie. Het achterwiel zelf zit onder de olie....



Volgens mij is dit alleen een breather-pipe, dus om de gearbox de zelfde luchtdruk te laten hebben als de omgeving. en draaien de tandwielen in een beetje olie, is de brommer omgevallen ofzo? Hij kan volgens mij helemaal geen druk opbouwen daar, en het zo eruit gooien.
 
Alles opengedaan, kering zit niet scheef . Ik heb wel een nieuwe besteld en een stukje gedraaid op de draaibank om deze erin te meppen. Ik heb de overloop gecontroleerd of deze niet verstopt zat en dus toch druk zou opbouwen ,maar ook daar niets te vinden gggrrrrrr!!! Nieuwe keringen erin en alles terug dicht gooien dan maar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan