Synchronisatie tool/ carbtune gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

basman180

= in de penopauze fase aanbeland
Donateur
11 jul 2003
6.816
3.908
Zoals in de titel staat.
Hoeft niet perse voor een 4 cilinder te zijn, want ik heb een 2 cilinder.
Alvast bedankt.
 
1619201384610.png
1619201384610.png
 
Snelle reacties houd ik van :)
 
Vergeef mij mijn ontwetendheid, maar idd ja. Deze dienen volgens het wphb ook gesynchroniseerd te worden. Kan vast ook op gevoel/gehoor/ feeling. Maar ik als nitwit zijnde regel het graag af volgens de gecalibreerde metertjes.
 
Vergeef mij mijn ontwetendheid, maar idd ja. Deze dienen volgens het wphb ook gesynchroniseerd te worden. Kan vast ook op gevoel/gehoor/ feeling. Maar ik als nitwit zijnde regel het graag af volgens de gecalibreerde metertjes.
Je krijgt je metertjes goed gecalibreerd bij TNO oid. Anders zijn ze hooguit gecontroleerd...
 
Ja, natuurlijk. Alles met meer dan 1 cylinder EN alles met meer dan 1 carb/gasklephuis is af en toe aan de beurt voor een synchronisatie.
Jawel. Jawel... maar tweecilindes doe ik op gehhoor, misschien kan het beter...


Ik had een Datsun, daar gebruikte ik geeneens voelermaten om de kleppen te stellen, 8x1 draad, dat is aandraaien, halve slag terug en dan staan ze op 0,5.
 
Jawel. Jawel... maar tweecilindes doe ik op gehhoor, misschien kan het beter...


Ik had een Datsun, daar gebruikte ik geeneens voelermaten om de kleppen te stellen, 8x1 draad, dat is aandraaien, halve slag terug en dan staan ze op 0,5.

1. jei hept gesopen dus ffuh niks poostuh gekkehuis.
2. BasWijf360 souw allang een blek burd hebbuh maar kreeg sun Vee Tee Er niet verkocht te hieldt die , teregt natuurlijk
3. stelletjes seikurdts .
4. Typ IS wat meer, wil je ut leene ofzo armoesaaiur gewoon koopug of bij Rob gaan klussen bier suipuh .

ik sagnet dat ik in Te koop/ gevraacht sit dus ja je bandt een kniepert maak niet uit cumdt goedt ;)
 
Baswijf360 , mooi gevonden 🤣.
Simon zijn bijdrage heb ik destijds overwogen, maar wil iets aanschaffen wat ervoor gemaakt is. Dus niet zoiets als mijn destijds zelfgemaakte koelkastcompressor ontluchting tool vd remmerij/koppeling.
 
Baswijf360 , mooi gevonden 🤣.
Simon zijn bijdrage heb ik destijds overwogen, maar wil iets aanschaffen wat ervoor gemaakt is. Dus niet zoiets als mijn destijds zelfgemaakte koelkastcompressor ontluchting tool vd remmerij/koppeling.
ik heb een keer die 4 klokjes gekocht bij de huisleverancier maar zou als het nodig is gewoon die carbtune kopen omdat ik het geklooi met afstellen van die klokken niet zo prettig vind.

Dat iemand zijn/haar set verkoopt lijkt me niet gauw gebeuren en dan is het voor 60 ipv 80 euro ofzo ?
Maar goed, niet geschoten is altijd eeeeh mis.
 
Dus dat, geen geklooi maar gewoon spul wat ervoor gemaakt is. Carbtune heeft zich bewezen (voor mij althans). Als niemand met iets passends komt koop ik uiteraard nieuw.
 
Ik geloof wel in de zelfbouw analoge siliconen slangen sync tool. Maar om een hoop geklooi met slangen, schaalverdeling, koppelingen, viscositeit olie en wat dan ook in elkaar te hannessen heb ik heen zin in. Heb je daar uiteindelijk een tool liggen van triplex en siliconen slangen gevuld met olie welke je rechtop moet opslaan is mij teveel gedoe. Carbtune na gebruik in etui en klaar met de klus.
 
Ik ga nu slapen, vandaagvroeg verwacht ik toch zeker 3 carbtunes onder de 55 euro aangeboden te krijgen. #7halveLitersHertogJanInMijnNek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan