't Zwolletopic #41! waar men verstandig is _o-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, iig sterkte! en hopelijk kun je 't nog even volhouden zonder, of vind je een andere hobby/uitlaatklep om ff de kop leeg te krijgen ;)

Via google zijn verder alleen wat vage berichten te vinden, zo zou je met een geschorst voertuig alleen van en naar een apk-keuringsstation mogen rijden (WA verzekerd). Maar dat is voor motoren dan weer niet van belang :+
 
Ook iedereen de beste wensen. Mag tot morgen nog.

Heb motor van mijn opa oldtimer maar ook oldtimer verzekerd. Dus nu niet verzekerd als ik zou rijden ( rijd niet )

Hoop dit jaar meer te kunnen rijden normaal rij ik ongeveer 10.000-15.000 km per jaar sneeuw regen mooi weer. Maar door zwangerschap misschien vorig jaar 200km gemaakt.
 
Even een re-post, ik heb inmiddels een andere motor aangeschaft. Aangezien ik hier een voordeel mee kan doen kan ik de Corsaro goedkoper aanbieden. Vandaar dat ik hem nogmaals re-post.
Misschien zijn er in jullie omgeving mensen die hiernaar op zoek zijn?

Aangeboden: Moto Morini Corsaro.

Huidige km stand : 12.339

In een zeer nette staat van onderhoud (ketting/tandwielen etc), banden zijn c.a. 50%. Kan zeker nog een seizoen ermee door. Heeft alle fabriek-updates ondergaan.
Is door mijzelf bij de 1e eigenaar gekocht bij 5.543 KM, heb hem sinds 2010 in bezit.
Grote check en beurt (incl. kleppen) gehad bij 9.532 KM.
Staat gepoetst en staat klaar voor het volgende seizoen onder een kleedje in mijn garage.

Prijs met alleen de QD Dempers : € 5850,-
Prijs met alleen originele Dempers : € 5600,-


Wat niet op de foto staat maar wat bij de prijs zit inbegrepen :

- Orginele passierssteunen
- Originele kentekenplaathouder
- Originele gereedschappen
- Boekjes etc.
- Hittebestendige stickers originele sticker voor de QD-dempers.

Extra's :

- QD Dempers zijn incl DB killers en CE certificaat
- Originele Dempers zijn incl zwarte schildjes
- Aangepaste kentekenplaathouder
- ECU software aanpassing gedaan i.v.m. open uitlaat.
- Frame protectors.
- Laadsnoer voor druppellader.
- Diverse zilverkleurige onderdelen professioneel zwart laten poedercoaten : schildjes van de radiator, rem/schakel set, koppelingsdeksel, etc,etc.
- Verder onveranderd.

Tegen meerprijs over te nemen :

- Aanverwante vervangingsonderdelen, nieuwe oliefilters, bougies,etc.
- Originele tanktas van Moto-Morini.
- Bok waar hij nu op staat.


Kenteken informatie :

Datum eerste toelating 23-07-2009
Datum tenaamstelling 19-10-2010

Te koop: Moto Morini Corsaro 1200 *in prijs verlaagd*


full
 
Even een re-post, ik heb inmiddels een andere motor aangeschaft. Aangezien ik hier een voordeel mee kan doen kan ik de Corsaro goedkoper aanbieden. Vandaar dat ik hem nogmaals re-post.
Misschien zijn er in jullie omgeving mensen die hiernaar op zoek zijn?

Aangeboden: Moto Morini Corsaro.

Huidige km stand : 12.339

In een zeer nette staat van onderhoud (ketting/tandwielen etc), banden zijn c.a. 50%. Kan zeker nog een seizoen ermee door. Heeft alle fabriek-updates ondergaan.
Is door mijzelf bij de 1e eigenaar gekocht bij 5.543 KM, heb hem sinds 2010 in bezit.
Grote check en beurt (incl. kleppen) gehad bij 9.532 KM.
Staat gepoetst en staat klaar voor het volgende seizoen onder een kleedje in mijn garage.

Prijs met alleen de QD Dempers : € 5850,-
Prijs met alleen originele Dempers : € 5600,-


Wat niet op de foto staat maar wat bij de prijs zit inbegrepen :

- Orginele passierssteunen
- Originele kentekenplaathouder
- Originele gereedschappen
- Boekjes etc.
- Hittebestendige stickers originele sticker voor de QD-dempers.

Extra's :

- QD Dempers zijn incl DB killers en CE certificaat
- Originele Dempers zijn incl zwarte schildjes
- Aangepaste kentekenplaathouder
- ECU software aanpassing gedaan i.v.m. open uitlaat.
- Frame protectors.
- Laadsnoer voor druppellader.
- Diverse zilverkleurige onderdelen professioneel zwart laten poedercoaten : schildjes van de radiator, rem/schakel set, koppelingsdeksel, etc,etc.
- Verder onveranderd.

Tegen meerprijs over te nemen :

- Aanverwante vervangingsonderdelen, nieuwe oliefilters, bougies,etc.
- Originele tanktas van Moto-Morini.
- Bok waar hij nu op staat.


Kenteken informatie :

Datum eerste toelating 23-07-2009
Datum tenaamstelling 19-10-2010

Te koop: Moto Morini Corsaro 1200 *in prijs verlaagd*


[afbeelding]

Ik ben wel benieuwd naar de opvolger van de Corsaro ;)
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Wanneer ga je mee met een ritje?

(Ik zal zelf even een slabbetje meenemen, dan ligt er niet zo veel kwijl op je fiets ;) )

Zit er ook al een aftermarket pijp op?

Moet nog.... De motor was al duur genoeg -O- Dus weer sparen.....
 
Even een re-post, ik heb inmiddels een andere motor aangeschaft. Aangezien ik hier een voordeel mee kan doen kan ik de Corsaro goedkoper aanbieden. Vandaar dat ik hem nogmaals re-post.
Misschien zijn er in jullie omgeving mensen die hiernaar op zoek zijn?

Aangeboden: Moto Morini Corsaro.

Huidige km stand : 12.339

In een zeer nette staat van onderhoud (ketting/tandwielen etc), banden zijn c.a. 50%. Kan zeker nog een seizoen ermee door. Heeft alle fabriek-updates ondergaan.
Is door mijzelf bij de 1e eigenaar gekocht bij 5.543 KM, heb hem sinds 2010 in bezit.
Grote check en beurt (incl. kleppen) gehad bij 9.532 KM.
Staat gepoetst en staat klaar voor het volgende seizoen onder een kleedje in mijn garage.

Prijs met alleen de QD Dempers : € 5850,-
Prijs met alleen originele Dempers : € 5600,-


Wat niet op de foto staat maar wat bij de prijs zit inbegrepen :

- Orginele passierssteunen
- Originele kentekenplaathouder
- Originele gereedschappen
- Boekjes etc.
- Hittebestendige stickers originele sticker voor de QD-dempers.

Extra's :

- QD Dempers zijn incl DB killers en CE certificaat
- Originele Dempers zijn incl zwarte schildjes
- Aangepaste kentekenplaathouder
- ECU software aanpassing gedaan i.v.m. open uitlaat.
- Frame protectors.
- Laadsnoer voor druppellader.
- Diverse zilverkleurige onderdelen professioneel zwart laten poedercoaten : schildjes van de radiator, rem/schakel set, koppelingsdeksel, etc,etc.
- Verder onveranderd.

Tegen meerprijs over te nemen :

- Aanverwante vervangingsonderdelen, nieuwe oliefilters, bougies,etc.
- Originele tanktas van Moto-Morini.
- Bok waar hij nu op staat.


Kenteken informatie :

Datum eerste toelating 23-07-2009
Datum tenaamstelling 19-10-2010

Te koop: Moto Morini Corsaro 1200 *in prijs verlaagd*


[afbeelding]

Mooie fiets :} :]
 
ja dat dacht ik dus ook brembi haha, hij heeft ook een video waar die het verschil liet horen, en dan zou ik persoonlijk voor de leo gaan. :9~

Maar hoe dan ook, wat een geweldige machine, zoiets zou ik ook wel eens willen proberen
(nu we het er toch over hebben) hoe staan motorzaken (globaal) tegenover test piloten, ik heb nu vol vermogen rbw en de motor wereld gaat wat meer open haha, maar aangezien ik meerdere stylen leuk vind (racer/ naked / Supermotard) ben ik er niet echt uit wat het precies moet en gaat worden en zou ik het liefst van alles wat willen 'proeven' zonder eerst een motor te moeten aanschaffen om te concluderen dat het toch net niet is...
Dus mijn vraag is zijn er hier ervaringen met het proberen van motoren? Ik vind het namelijk lullig zeggen tegenover een motorzaak dat ik een proefrit wil maken op een motor en dan dood leuk terug kom met het bericht dat het hem toch net niet is en weer weg ga (bij wijze van) :$
 
ja dat dacht ik dus ook brembi haha, hij heeft ook een video waar die het verschil liet horen, en dan zou ik persoonlijk voor de leo gaan. :9~

Maar hoe dan ook, wat een geweldige machine, zoiets zou ik ook wel eens willen proberen
(nu we het er toch over hebben) hoe staan motorzaken (globaal) tegenover test piloten, ik heb nu vol vermogen rbw en de motor wereld gaat wat meer open haha, maar aangezien ik meerdere stylen leuk vind (racer/ naked / Supermotard) ben ik er niet echt uit wat het precies moet en gaat worden en zou ik het liefst van alles wat willen 'proeven' zonder eerst een motor te moeten aanschaffen om te concluderen dat het toch net niet is...
Dus mijn vraag is zijn er hier ervaringen met het proberen van motoren? Ik vind het namelijk lullig zeggen tegenover een motorzaak dat ik een proefrit wil maken op een motor en dan dood leuk terug kom met het bericht dat het hem toch net niet is en weer weg ga (bij wijze van) :$

Wil je km's maken zonder te veel issues -> SM maar achterwege laten, dat is meer voor erbij :P

Racer en naked is ook een beste wereld van verschil, wat trekt je?
 
Nouja laat ik het gelijk maar uitleggen:
Ik houd sws mijn eigen omgebouwde motor dus motor is er voorlopig voor "erbij"

Mij trekt vooral de fun gehalte op een sm en dit is zeg maar ook de categorie wat mij nu het meeste trekt, lekker de bocht uit op het achterwiel (bij wijze van natuurlijk, ik weet ook wel dat dit niet mag officieel haha), weinig gewicht met veel vermogen heerlijk lijkt me dat (ook vooral omdat ik nu het tegenovertestelde heb, veel gewicht weinig vermogen), zou hiervoor toch richting de KTM SMCR 690 gaan, relatief weinig onderhoud en kan toch wat kilometers mee maken)

Als racer trekt mij vooral de Yamaha r6, na 2006, geweldige motor kwa looks en vind het gejank van de vier cilinder echt :9~ (op de een of andere manier vind ik dit beetje bij een motor horen, vraag me niet waarom :') ), wat mij meer trekt aan racer weet ik niet, hier probeer ik dus beetje achter tekomen bij testritten, lijkt me een hele belevenis de zithouding, de KD's etc.

Bij de naked categorie trekt mij vooral de Z serie van kawasaki en de Hypermotard, met name de 1100s (alhoewel dit ook weer wat richting de SM gaat) Hypermotard heeft volgens mij de charmes van een SM qua looks en fun en de power van een racer (wat ik zo beetje lees en zie op internet).

Wat mij vooral prettig lijkt is een rechte en hoge zitting, waarbij (wat ik denk) de racer al afvalt helaas).
Als ik nu zou kiezen zo zonder testritten zou het wens lijstje er zo uitzien:
#1 KTM SMC-R 690
#2 Ducati Hypermotard 1100s
#3 Yamaha r6

Kan maar zo wezen dat ik bij een testrit zeg dat de ducati mij meer lijkt dan de KTM oid, hier wil ik dan ook achterkomen door de testritten. Het gaat mij eigenlijk niet om de topsnelheid, maar meer de tijd waarop die naar een bepaalde snelheid gaat en heel belangrijk de fun die te beleven valt met een motor, ik wil gewoon snel de bocht in en er ook weer snel uit en met dit kom ik toch heel snel bij een supermotard uit haha.
Owja wat ook niet geheel onbelangrijk is dat ik er ook ritjes mee naar duitsland wil doen, lekker binnendoor bochtjes pakken, wat ik nu niet aan durf met mijn lawaaikanon :9
 
Haha nee, alhoewel ik die 530 van ktm oid wel erg gaaf vind, maar ben niet heel technisch op dit moment qua motor techniek dus wil eerst wat meer betrouwbaars haha
 
Zat zelf te twijfelen tussen een racer en een naked, uiteindelijk naked gegaan en absoluut geen spijt van. Heerlijk in het kortere bochtenwerk en comfort op de lange rechte stukken. Het heerlijke gejank van een racer heeft de naked ook dus dat is ook een plus

Toen niet voor een racer gegaan omdat het m'n eerste motor is + inderdaad de houding voor langere ritten.
 
Wat mij vooral prettig lijkt is een rechte en hoge zitting, waarbij (wat ik denk) de racer al afvalt helaas).
Als ik nu zou kiezen zo zonder testritten zou het wens lijstje er zo uitzien:
#1 KTM SMC-R 690
#2 Ducati Hypermotard 1100s
#3 Yamaha r6

:9

Wel behoorlijk uiteenlopend wenslijstje.. Zou maar eerst voor jezelf bepalen wat voor soort motor je wilt. Dus ff proefrijden of anders motor voor dagje huren. Misschien als je gewoon eerlijk bent bij een motorzaak en zegt dat je wilt weten hoe iets rijdt dat ze misschien niet moeilijk doen.

Mijn keuze: Yamaha natuurlijk! :} Ben enigzins ook bevooroordeeld haha.

Z serie is ook zeker een leuke, pittige motor. Heb zelf 'vroeger' de Z750 uit 2009 gehad.

Succes met je keuze! 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan