't Zwolletopic #41! waar men verstandig is _o-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zat zelf te twijfelen tussen een racer en een naked, uiteindelijk naked gegaan en absoluut geen spijt van. Heerlijk in het kortere bochtenwerk en comfort op de lange rechte stukken. Het heerlijke gejank van een racer heeft de naked ook dus dat is ook een plus

Toen niet voor een racer gegaan omdat het m'n eerste motor is + inderdaad de houding voor langere ritten.

Nja, ik kom niet echt bepaald gebroken aan in Luxemburg als ik op de supersport er heen rijd hoor.. :P
 
Haha, heb er geen lange ritten mee gemaakt. Tijdens testritten vond ik de naked in ieder geval wat meer comfortabel. Dit leek me op de langere ritten dan ook :P
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties ook brembi en JB1!
Wel behoorlijk uiteenlopend wenslijstje.. Zou maar eerst voor jezelf bepalen wat voor soort motor je wilt. Dus ff proefrijden of anders motor voor dagje huren. Misschien als je gewoon eerlijk bent bij een motorzaak en zegt dat je wilt weten hoe iets rijdt dat ze misschien niet moeilijk doen.

Mijn keuze: Yamaha natuurlijk! :} Ben enigzins ook bevooroordeeld haha.

Z serie is ook zeker een leuke, pittige motor. Heb zelf 'vroeger' de Z750 uit 2009 gehad.

Succes met je keuze! 8-)

Ja de keuze loopt behoorlijk uit een ja... dat is denk ik ook een probleempje.
Wat keuze betreft heb ik mijn zinnen toch richting de Ktm / Ducati, maar wil ook weten of een supersport (niet zijnde r6, maar in het algemeen) niet meer mijn ding is.
Maar zoals ik aan gaf, wil ik hier langzamerhand meer in gaan verdiepen door te testen etc. Heb voorlopig een motor dus dit is geen probleem. We gaan het langzaam wel zien :)
 
Keuzes genoeg iig. En zoals Hollywood al zei, huur er eens een een dagje. Kom je er snel genoeg achter of het je ligt of niet :)


Hier trouwens een plaatje van mijn tweewieler voor de geïnteresseerde:

10479870_10152380304093639_1208984046380997182_o.jpg
 
Je moet het gewoon proberen. Lenen, huren, proefrit, etc. Ik heb hiervoor een cbr 600 (racer) gehad en heb nu een 600cc naked. Wat betreft specs redelijk hetzelfde maar op de naked heb je veel sneller het idee dat je harder gaat. Met de CBR regelmatig gehad dat ik bij het inhalen zo hard ging dat ik mijn rijbewijs kwijt zou gaan, door de tupperware heb je dat gewoon niet zo snel door. Voordeel is op de snelweg, dan is uit de wind zitten veel fijner (racer dus). Nadeel voor mij was het voorover zitten, ik kreeg last van mijn rug. Voor mij was de voornaamste reden om een naked te kiezen de looks, is gewoon wat ruiger om te zien.

@Brembi, ik kan niet achter blijven :+

full
 
Kom ik ook nog even posen :+
1620881_885411694805440_578581488840605616_n.jpg


Deze zaterdag inschrijving voor de LMD maar even voltooien, dan kan die daar 11 april weer worden uitgelaten *O*

Direct maar kijken of die quickshifter goed werkt :P
En hopelijk ergens komende maand dat ding eens goed afstellen op de testbank :)
 
Kom ik ook nog even posen :+
[afbeelding]

Deze zaterdag inschrijving voor de LMD maar even voltooien, dan kan die daar 11 april weer worden uitgelaten *O*

Direct maar kijken of die quickshifter goed werkt :P
En hopelijk ergens komende maand dat ding eens goed afstellen op de testbank :)
LMD? Mag je daar wel rijden?
Moet je dan niet een ronde onder de 15min kunnen rijden? :P _O- :+ ;) :X
 
Laatst bewerkt:
ÓGave fiets! Vooral de kleur. Tip: heel snel die achterspatbord vervangen voor een kortere met led knipperlichten *D

Thnx! :-) Staat op de planning maar is helaas bij deze serie wat lastig. Dat spatbord en de hele undertail zijn 1 geheel. Je moet dus een hele nieuwe undertail kopen want met alleen zagen houd je open gaten. Kan ook een undertail op van een 2011+ model op maar die zijn wat moeilijk te krijgen plus dat ik met de kleur zit (die ik en Brembi hebben is een andere tint in het 2011+ model).

@Brembi: Kom je ook uit Zwolle of uit de buurt? Heb je nog nooit zien hier en zo'n Hornet valt natuurlijk wel op :]
 
Mike heeft een big bang r1 2009. Houding erg prettig moet ik toegeven. Dus sm kan ook goeie houding hebben. Ben zelf 185 dus vaak niet fijn op sm last rug. Maar op de r1 niet.
Heb zelf vfr 800fi dus sport Tour. En na lang rijden doet alles ook zeer ( echt flink wat km) dus zegt niet altijd wat.

Proef rijden is het beste. Gewoon huren of bij motor zaak aangeven.
 
Gewoon een naked kopen!! :-) (nee ga geen voor en tegen argumenten op noemen en jullie dus ook NIET :+ )
 
Laatst bewerkt:
ja dat dacht ik dus ook brembi haha, hij heeft ook een video waar die het verschil liet horen, en dan zou ik persoonlijk voor de leo gaan. :9~

Maar hoe dan ook, wat een geweldige machine, zoiets zou ik ook wel eens willen proberen
(nu we het er toch over hebben) hoe staan motorzaken (globaal) tegenover test piloten, ik heb nu vol vermogen rbw en de motor wereld gaat wat meer open haha, maar aangezien ik meerdere stylen leuk vind (racer/ naked / Supermotard) ben ik er niet echt uit wat het precies moet en gaat worden en zou ik het liefst van alles wat willen 'proeven' zonder eerst een motor te moeten aanschaffen om te concluderen dat het toch net niet is...
Dus mijn vraag is zijn er hier ervaringen met het proberen van motoren? Ik vind het namelijk lullig zeggen tegenover een motorzaak dat ik een proefrit wil maken op een motor en dan dood leuk terug kom met het bericht dat het hem toch net niet is en weer weg ga (bij wijze van) :$

Mijns inziens maak je een proefrit met de serieuze intentie een motor te kopen. Als dan de proefrit om wat voor reden dan ook niet bevalt hoef je hem natuurlijk niet te kopen. Als je nog twijfelt tussen 2 motoren kun je natuurlijk wel op beide proefrijden om te kijken welke het moet worden, maar als je nog helemaal geen idee hebt lijkt mij huren een goede optie. Je kan de motor dan echt goed proberen en zonder schuldgevoel weer inleveren ;)
 
Deze zaterdag inschrijving voor de LMD maar even voltooien, dan kan die daar 11 april weer worden uitgelaten *O*

Direct maar kijken of die quickshifter goed werkt :P
En hopelijk ergens komende maand dat ding eens goed afstellen op de testbank :)

Hoe is de LMD eigenlijk? Ben zelf nog bij lange na geen pro in de bochten, dus vroeg me af of je daar ook iets leert qua bochtentechniek etc....? Lijkt me wel gaaf om te doen! :]
 
Hoe is de LMD eigenlijk? Ben zelf nog bij lange na geen pro in de bochten, dus vroeg me af of je daar ook iets leert qua bochtentechniek etc....? Lijkt me wel gaaf om te doen! :]

Je mag wel mee als je wil!
Je kunt gewoon iets meer je eigen grens opzoeken zonder last te hebben van vuil op de baan, of tegenliggers, en mocht je toch onverhoopt op je plaat gaan, ga je door het grind en niet door een boom ;)
 
Haha daarom lijkt het me wel tof om te doen. Maar je krijgt dus niet vooraf tips of zo mbt het bochtenwerk?
 
Thnx! :-) Staat op de planning maar is helaas bij deze serie wat lastig. Dat spatbord en de hele undertail zijn 1 geheel. Je moet dus een hele nieuwe undertail kopen want met alleen zagen houd je open gaten. Kan ook een undertail op van een 2011+ model op maar die zijn wat moeilijk te krijgen plus dat ik met de kleur zit (die ik en Brembi hebben is een andere tint in het 2011+ model).

@Brembi: Kom je ook uit Zwolle of uit de buurt? Heb je nog nooit zien hier en zo'n Hornet valt natuurlijk wel op :]

Heb er ook aan zitten denken de undertail te vervangen. Maar ik wil die beugels niet kwijt ivm motorcamperen, ideaal om dingen aan vast te binden namelijk. en bij 99% van de aftermarket undertails komen die beugels te vervallen helaas.

Kom uit elburg, met ritten zak ik meestal af naar beneden de veluwe op. Paar keer richting Zwolle geweest, niet super vaak nog. Gaat nu wel komen waarschijnlijk met ritjes bij jullie. :]
 
Alle tips zijn welkom ;-)
Dan ga ik me ook inschrijven (wel voor de toersessie ).
Wordt dan de zaterdag neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Alle tips zijn welkom ;-)
Dan ga ik me ook inschrijven (wel voor de toersessie ).
Wordt dan de zaterdag neem ik aan?

Zaterdag inderdaad, ik zal je mijn adres even PB'en, dan moet je hem bij mij afleveren, gaat ie gebundeld op de post en komen we met z'n allen in de sessie :)
 
Gezellig wie gaat nog meer mee? Wel de toersessie voor mij, anders sta ik helemaal voor schut hahaha. En ist 1 sessie?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan