Taartschep eraf = zagen???

Gewoon, de zaag.
full

Jammer alleen dat ik er later pas achter kwam dat die hele zwarte binnenbak er gewoon uit moest |(
 
Niks mis mee toch
full


Kawa is btw niet in gezaagd :P
Toch...Goofmeister ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, als je zo'n nagenoeg overbodige en peperdure Dremel hebt gekocht zoek je natuurlijk naar iedere gelegenheid om 'm te gebruiken. ;)
Echter, met een zaag (ijzerzaag uiteraard) is het veel makkelijker om een strak en recht resultaat te krijgen en het stinkt ook wat minder.

Een echte nepdremel kost tegenwoordig maar €25. Valt wel wat mee dus. Kwaliteit is wel ok, zolang je hem maar niet 24/7 gebruikt issie goed genoeg.
 
En die
full


Ik heb met geen van deze een probleem.

Gewoon de zaag erin. Ik geloof het wel O-)
 
niemand heeft nog gepost dat je hem ook kan laten zitten,zit er vast niet voor niks op.

Enige dat ik kan bedenken is om geen natte naad op te lopen zoals met een crosstrapfiets.

En zelfs dat heb ik nog nooit gezien bij een "gewone" straatmotor...dat het water opspatte omdat de schep eraf gezaagd is O-)
 
Spatbord is zinloos voor de sportmotoren, want die horen niet in de regen.
;)
 
Enige dat ik kan bedenken is om geen natte naad op te lopen zoals met een crosstrapfiets.

En zelfs dat heb ik nog nooit gezien bij een "gewone" straatmotor...dat het water opspatte omdat de schep eraf gezaagd is O-)

dan heb je mijn motor nog noiit gezien na een regenritje. Helemaal onder bagger. met een sptbord was het erg. maar na monteren van een undertray is het nog veel erger. De hele buddyseat zit onder bagger. Mijn jas nog net niet gelukkig :Z

met achterspatbord al een beetje afgezaagd
full
 
Met de gemonteerde undertray. van de achterkant gezien scheelt het zo'n 5 centimeter dat de plaat omhoog gegaan is. Het grootste verschil zit hem in de aanzicht van de zijkant. Het maakt de achterkant van de motor veel minder massief doordat het grote stuk plastic verdwenen is dat aan de zijkant van het spatbord zit.
full

ik heb alleen nog geen goeie plaatjes van eht zijaanzicht.
 
Nou ik ben er wel zo'n beetje uit.

Ik ga eerst maar eens aan het zagen. Helaas schijnt Nico niet meer te klussen
dus heb ik zelf alvast maar de zaag opgezocht.

Kan ik daarna altijd nog kiezen voor een undertray. Hoef ik er dan minder af te zagen *D

Hoeveel kost zo'n ding tegenwoordig eigenlijk???
 
ik hbe in de aanbieding een undertraytje op de kop weten te tikken voor 40 euro. normale prijzen voor een undertray zijn zo'n 130 tot 200 euro. misschien is kijken op e-bay?

En een plaathoudertje heb ik zelf gemaakt van een strip aluminium van 3 euro en daar wat zwarte verf overheen gespoten. Een kentekenplaathouder van 45 euro is echt te gek. Je ziet hem niet eens meer na monteren.
 
Ik heb de mijne er ook afgezaagd met een ijzerzaag :p
Eerst het gedeelte onder het kenteken toen aan beide zijkanten ook een stukje scheef eraf gehaald. Zit er wat meer vorm in dan alleen de onderkant eraf te raggen, daarna wat bijwerken met eeb vijl. Als laatste heb ik de platic raffels weg gebrand met een aansteker.
 
Effe lekker dremelen en dan plamuren met p48 epoxy hars en dan overspuiten zie je het verschil niet meer tussen een afgezaagde undertail of een gekochte ;)

kawa01.jpg
 
En erik, hoe is de stand van zaken?
Piccie??
:9

De stand van zaken is momenteel nog ongewijzigd. Ben wel dit weekend even wezen kijken voor vervangende knippers. Eerst even op de motorbeurs in Leiden gekeken maar dat viel een beetje tegen. Daarna dus ook nog maar even bij de lokale motordealer wezen kijken en daar heb ik wel heel wat moois gezien. Dus het is nu even wachten tot me baas mijn aanwezigheidspremie overmaakt en dan kunnen ze aangeschaft worden. Zal aan het eind van de week zijn. Mijn neef die een R6 uit 2004 heeft, heeft een heel vervangings setje besteld. (Knippers voor en achter en een nummerbordthouder met licht). Deze moet voor volgend weekend binnen zijn als alles goed is. Dus de planning is om niet dit weekend maar volgend weekend aan het "verbouwen" te gaan.

Als ik iets heb veranderd dan zal ik dat hier wel even laten zien aan de hand van een piccie. Als er intresse voor is zal ik ook ff een piccie van de R6 plaatsen, deze moet ook nog aan beide kanten brandende koplampen krijgen.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken in 1 dag. :?

Ik hou jullie op de hoogte.

GSX Erik
 
Zo ik ben dan eindelijk begonnen, heb nog niet echt veel tijd gehad dus nu alleen nog maar de knippers achter vervangen. Van de R6 zijn alleen nog de knippers voor vervangen.

De pics moet ik nog ff maken, maar zal ik denk dit weekend plaatsen.

Dit weekend ga ik ook verder met de taartschep en de kinppers voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan