Tank laten spuiten

Bart_

Rookie
14 mrt 2018
1
0
Hoi,

Ik wil graag mijn voor en achter spatbord en mijn tank laten spuiten van mijn Honda VT600. Nu lijkt het mij handig als de tank helemaal leeg is voordat ik hem naar de spuiter breng. Hebben jullie een idee hoelang een tank van een motor leeg kan/mag staan voordat er bijvoorbeeld iets van aanslag aan de binnenkant komt? Het slimst is denk ik om op het laatste moment de benzine eruit te halen en als hij terug is van de spuiterij, gelijk weer benzine bij te vullen?!

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Daar gebeurd niks mee` mafkees … gewoon leeg die meuk en de spuiter rustig de tijd gunnen om goed zijn werk te doen .
 
Laatst bewerkt:
Als je tank blank is van binnen, dus zonder enige vorm van coating, heb je kans op roestvorming. Zorgen dat je de tank niet in een vochtige omgeving laat liggen wanneer deze leeg is. En mocht er achteraf toch wat roest ontstaan zijn dan zou ik de tank gewoon een aantal keer spoelen met een beetje benzine alvorens deze terug te plaatsen en af te vullen maar ik verwacht dat dat wel mee zal vallen.
 
Hallo Bart

als jij niks met de tank hebt gedaan zoals lassen of slijpen dan kan hij vrij lang zonder benzine.

zoals mach 4 zegt gewoon de spuiter de tijd gunnen dan heb je het beste resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan