Euro 95!Wat heb je getankt dan?
Daar had hij al last van moeten hebben na het switchen naar de reservestand.Het kan zeker met de lege tank te maken hebben. Met het laatste restje benzine kan ook eventueel vuil en roest uit de tank meegekomen zijn en het brandstoffilter vervuild of zelfs verstopt hebben. Dan loopt de motor inderdaad niet meer zo lekker. De oplossing (als dit inderdaad het euvel is) is om de tank af te tappen en het benzinefilter (mogelijk zijn het er meerdere: die in de benzinekraan en eventueel een extern filter in de leiding) na te kijken en schoon te maken of te vervangen.
E10 dus? Kan goed zijn dat jouw motor daar niet lekker op loopt. Beter tank je E98, daar zit minder ethanol in.Euro 95!
Als hij op reserve staat, dan haalt hij de benzine onder uit de tank. Dat je hem helemaal leeg rijdt maakt geen verschil met hoe diep hij de benzine uit de tank haalt. Op reserve is sowieso van de bodem.Dank jullie wel. Om eerlijk te zijn had de persoon van wie ik hem kocht de brandstofkraan verkeerd om uitgelegd. Dus hij stond al op reserve.
…
Er is geen tankleegtap kraantje.Bedankt voor alle reacties. Ik kan niet goed vinden hoe ik de tank leeg moet tappen. Kunnen jullie hierbij helpen?
Dit, rij die tank dit weekend leeg, klaar. Dan verder op 98Hoi Mike, misschien is het makkelijker om een flesje E10 fuelfighter te kopen. Gooi de juiste dosering erbij en klaar is Kees. BTW; ik heb een VT 500 C uit 86 staan waar ik wel eens een keer 95e10 in heb getankt. Hij rijdt nog steeds als een tierelier hoor. Als je t mij vraagt kan een keertje 95 e10 niet zoveel kwaad. Als je m er maar niet voor langere tijd mee stil laat staan.
Dat is inderdaad de bewuste brandstofpomp die niet tegen drooglopen kan. Motoren met een waarschuwingslampje hebben geen probleem, bij motoren zonder waarschuwingslampje gaan hij 40-50.000 kilometer mee, naarna zijn de contactpunten versleten. Deze zijn los te vervangen en als je het aandurft kun je een diode meesolderen om de vonkvorming te verminderen.Nr 3. is een brandstofpomp. Ik heb wel eens horen zeggen dat sommige brandstofpompen niet tegen drooglopen kunnen.
Bekijk bijlage 1805998