• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Tank lek wat nu??

jumpper69

Die hard MF'er
Lid geworden
15 okt 2010
Waarderingsscore
0
Mijn tank is lek... :( van mijn suzuki gsx 600 r 1997

Ik was aan het poetsen en toen veegde ik iets weg (geen idee wat het was je zag het namelijk bijna niet.) maartoen ik dat had weggepoest spoot er allemaal benzine uit. Het is zo groot als een speldenprik. als je op de motor zit zit het aan de linker onderkant net boven de las naat. Er zit geen roest in de tank en van buitenaf zit ook nergens roest.

Nu is mijn vraag, Hoe kan dit? en wat kan je het beste doen?
Zoals lassen of dichttinnen?

Ik heb nog een andere vraag,

Als ik 120 op de snelweg rijd geeft mijn km teller 50-60 km/h aan. maar ook als ik 80km/h rijd heeft ie ook gewoon 50-60 km.h

Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen??

Laatst bewerkt:
Dichtlassen met TIG

[Dode link verwijderd]

En hopppa

[Dode link verwijderd]

[Dode link verwijderd]

[Dode link verwijderd]

En daarna heb ik hem met een lammellen schijf strak gemaakt.

Deze is daarna wel gespoten.

Laatst bewerkt:
Okee, maar dat is dat TIG?
want ik zou denken met tinnen dan heb je een mindere groote brandplek en gaat niet roetsten en lassen gaat toch ook sneller roesten?

als het zo klein is als een speldenprik en de tank verder niet verrot is, zou ik tankcure gebruiken.
is een coating aan de binnenkant.
met lassen en alle methoden waarmee je veel hitte inbrengt, loop je ook kans dat de lak verbrand.

Rondom je speldeprikgat zit als je een beetje druk zet gegarandeerd een gat ter grote van een euro, dat is vast aangetast, dus wel lassen, en brandvlek zie je niks van weer bij tig.

Laatst bewerkt:
Okee dank jullie wel voor de reacties, ga het deze week proberen om hem temaken. hij moet eerst even goed uitdampen zodat er geen dikke steekvlamkomt ;)

Nog even een andere suggestie. Het risico van lassen is dat er in de tank druk ontstaat waardoor er op andere plaatsen ook gaten in springen. Ik heb een tank eens gemaakt met tweecomponenten materiaal dat ik bij een ijzerwarenzaak heb gekocht. Dat spul moet je mengen en dan kneden. Het wordt dan een soort gom die je kunt bewerken en het is olie- en benzineproof. het kan zelfs onder water gebruikt worden.
Rond het gaatje tik je dan een klein deukje in de tank en dat vul je op met het tweecompontenespul. Na uitharding kun je de zaak schuren, evntueel plamuren en spuiten. Bij mij bleef de tank vervolgens keurig dicht.

Okee dankjewel, dat ismisschien ook wel handig om tedoen,

Maar als ik water in de tank doe is de kans toch ook groot dat het gaat roesten van binnen? ook al is hem in de zon laat droogen?

en stel ik zou hem vertinnen? dus een soldeer bout er bij en dan wat tin bij voegen? want ik het gehoord dat het ook wel goed werk omdat tin niet roest...?

Na het lassen van die tank die ik gelast heb, is dat ding gespoten, special paint moest erop.
Evenzogoed heeft ie een tank cure behandeling genoten, spul kost imers weinig.
Die tank rijdt nu al weer 3 jaar probleemloos in Zwolle

heb ik ook eens gehad met een duc 750ss met coating nog wel.
grote plas benzine eronder dus gelijk afgetapt en leeg geschud.
blank geschuurd en dicht gesoldeerd met een bout op een gasfles.
eerst de bout goed heet stoken en dan de vlam uit en solderen maar.
binnen een uur was het klaar en kon ik alsnog :]
ik heb hem niet gespoeld met water ofzo gewoon leegmaken en benzinedop open laten tijdens het solderen. want je weet maar nooit he.

Hmm in mijn 25kW tijd heb ik 3 suzuki GS500 tanks versleten, als dit van hetzelfde baggerstaal is gemaakt zou ik de moed opgeven en een andere zoeken. De lak hield de tank bij elkaar...

Solderen is een heel goede optie, logisch zou dan zijn dat je staaftin neemt, en het soldeerd met een z.g.n. karweifles, niet met een iel soldeerboutje van 450 watt, dat haalt niet veel uit, gaat niet vast zitten denk ik.
Ik doe het middels TIG lasaparaat daar ik zo'n ding heb staan, en gewoon op 30/40 ampere met 1 of 1,5 mm toevoeg gewoon Sg5 en een 1 mm wolfraam, voor mij de makkelijkste weg

Ik zal wel een foto maken en die hier op posten het is echt een klein gaatje en niet zoals op de foto hierboven, Ik probeer het vanavond en anders morgen erop tezetten.

Okee, ik ga woensdagavond proberen foto's temaken en die hier op tezetten misschien dat je me dan beter kan adviseren op wat ik moet doen.

Volgende probleem:

Als ik 120 op de snelweg rijd geeft mijn km teller 50-60 km/h aan. maar ook als ik 80km/h rijd heeft ie ook gewoon 50-60 km.h

Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen??

Terug
Bovenaan Onderaan