Roembout010
Rookie
- 28 mrt 2020
- 12
- 5
Is een vacuüm pompHeeft jou motor een vacuüm benzine pomp of een electriche pomp?
Nu zit er een volle accu in, toevoer van benzine is goed, startmotor gaat over, vonkt, maar slaat niet aan.
Dat zou in de eerste keer pruttelen er al uit moeten zijn.Het membraam gaat wel eens kapot van de vacuümpomp, dan loopt er benzine door de vacuumslang die aangesloten zit op je luchtinlaat.
Je cilinder loopt dan vol met benzine, daar zou naar kunnen kijken.
Laad systeem ook controleren,spanningsregelaars uit die tijd van Yamaha willen ook nog wel eens stuk gaan.Kan van alles wezen en een benzinegebrek is al genoemd door expert Banaan, dus ik ga nu toch even voor een accuprobleem omdat het nogal rauw loopt, als het loopt.
Ondanks dat de accu nu vol schijnt te sijn en de startmotor wel draait en er een vonk is.
Of de bougie slaat vet, en start helemaal niet meer.Dat zou in de eerste keer pruttelen er al uit moeten zijn.
Zekers, dat ook.Laad systeem ook controleren,spanningsregelaars uit die tijd van Yamaha willen ook nog wel eens stuk gaan.
TS zei dat hij wel startte.Of de bougie slaat vet, en start helemaal niet meer.
Niet als er een dag tussen zit.....Een verzopen auto/motor (met carburateurs) moet je zonder choke en volgas doorstarten. Tenminste, dat was vroeger zo.....
Ik begin bijna te denken dat door die knallen/onregelmatige verbrandingen je timing een (paar) tand(en) verschoven is, waardoor je dit soort startrituelen krijgt.Update:
Probeer hem vandaag te starten, eerst met benzine kraan uit. Daarna benzine kraan aan, halve choke.
Opeens een KEIharde knal, rookpluim uit de uitlaat.
Toen ben ik maar weer naar binnen gegaan.
Dan heb je in ieder geval - ergens- vonk, en da's goed nieuws!Update:
Probeer hem vandaag te starten, eerst met benzine kraan uit. Daarna benzine kraan aan, halve choke.
Opeens een KEIharde knal, rookpluim uit de uitlaat.
Toen ben ik maar weer naar binnen gegaan.
Wat voor kleur rook dan?Update:
Probeer hem vandaag te starten, eerst met benzine kraan uit. Daarna benzine kraan aan, halve choke.
Opeens een KEIharde knal, rookpluim uit de uitlaat.
Toen ben ik maar weer naar binnen gegaan.