Roembout010
Rookie
- 28 mrt 2020
- 12
- 5
Grijs, hij knalde tijdens het proberen te starten, dus hij heeft nog niet gelopen.Wat voor kleur rook dan?
En met die knal gelijk weer uitgevallen of bleef die wel lopen?
Bougies etc ook al gecontroleerd? Omdat je aangeeft " Toen ben ik maar weer naar binnen gegaan. "
Zoals gezegd, die knal heb ik ook wel eens na lange stilstand. (Echt oorverdovend)
Juist na die harde knal even doorstarten!
De TDM850 3VD en 4TX (behalve 2001) hebben een vacuümpomp met membraan. Die loopt dus niet door als je de kraan op 'on' zet, maar begint pas door te stromen zodra je begint met starten.Heb je de benzinekraan altijd open staan?
Zo niet? Dan de kraan open zetten en 5 minuten wachten voor het starten.
Die benzinepompen doen niet zoveel en heben de tijd nodig om door te stromen.
Nee, die pomp stroomt langzaam door als de motor uit staat.De TDM850 3VD en 4TX (behalve 2001) hebben een vacuümpomp met membraan. Die loopt dus niet door als je de kraan op 'on' zet, maar begint pas door te stromen zodra je begint met starten.
In dit geval, zoals @prop-er ook al zegt, gewoon doorstarten. Dus brandstofkraan open -> proberen te starten zonder choke, ook geen gas geven -> pruttel? Dan starten met choke.
Ah ok, dacht dat die ook tussen de tank zaten.De tank zit bij de TDM boven de carbs. De benzine loopt eerst naar de vacuumgestuurde benzinekraan, daarna naar de membraanpomp, en vandaar naar de carbs. Bij stilstaande motor loopt er geen benzine naar de carbs. (benzinekraan + vlotters sluiten af)
Yep, om mezelf te quoten (2016, was wel de TRX maar die heeft nagenoeg dezelfde constructie):De tank zit bij de TDM boven de carbs. De benzine loopt eerst naar de vacuumgestuurde benzinekraan, daarna naar de membraanpomp, en vandaar naar de carbs. Bij stilstaande motor loopt er geen benzine naar de carbs. (benzinekraan + vlotters sluiten af)
Het gaat wel eens mis als het membraan van de benzinekraan scheurt. Dan wordt de benzinetoevoer niet afgesloten, en kan er benzine in de vauumaansluiting komen. Geen idee of de benzine dan ook die vacuumaansluiting de cilinders in kan stromen.
Het gaat ook wel eens mis als het membraan van de vacuumpomp scheurt. Er loopt dan wat benzine rechtstreeks de cilinders in bij stilstand. Als ook de benzinekraan niet goed afdicht loopt er veel benzine langs de zuigerveren het carter in, en verdunt de olie sterk, en zorgt voor een veel te hoog olieniveau.
Een vaker voorkomend probleem bij de TRX is dat het membraan in de pomp en/of kraan kan scheuren.
Ik heb bij mijn TRX namelijk ook de 'fuel tap mod' gedaan nadat een lek membraan tot 2 keer toe ervoor heeft gezorgd dat er benzine in m'n blok liep. Via de vacuum-slangen kan er dan benzine in je blok lopen (vacuum wordt pas 'achter' de carbs gecreëerd).
Wat ga je nou eigenlijk doen ? Starten....ja DUH, dat doet ie dus niet daarom ben je dit topic begonnenGaan we doen!
en weet je wat je er vervolgens mee gedaan heb ?Bedankt, ga ik zeker doen.
Zo zeg...Wat ga je nou eigenlijk doen ? Starten....ja DUH, dat doet ie dus niet daarom ben je dit topic begonnen
Je komt hier met een vraag binnen. Eigenlijk geef je met die vraag al aan dat je niet zo heel veel van de techniek van een motorfiets weet.
Prima hoor, een forum is tenslotte om wijzer te worden.
Jouw vraag is ook al vaker langs gekomen. Veel vaker. Gegarandeerd dat er ergens een topic is waar het juiste antwoord al is gegeven.
Alleen welke topic....want soms liggen vragen heel dicht bij elkaar en liggen de JUISTE antwoorden toch heel ver uit elkaar.
Het mooie van dit forum is....dat er mensen zijn die hart voor techniek hebben en de moeite hebben genomen al die vragen en antwoorden bij elkaar te schrapen en uit te werken tot er een heel eenvoudige handleiding overbleef waar eigenlijk 99% van alle startproblemen mee op te lossen zijn. En dat i allemaal simpel verwoord, echt jip-en-janneke-taal en een kind kan de was doen.
Dus ik zie jou hier nu wel posten ' gaan we doen' ..... maar wat ga je nu eigenlijk doen dan ? Heb je enige idee ?
Die heel eenvoudige handleiding is nl al 2 x gepost in dit topic maar je lijkt daar gewoon niet op te willen reageren.
Dus wat mij betreft.....kap met domme onzinnige dingen doen en hier opmerkingen maken als 'gaan we doen' en in plaats daarvan zoek die handleiding en ga (&^*$& die motor aan de gang brengen.
Hint: de eerste keer dat die handleiding gepost werd was jou reactie erop
en weet je wat je er vervolgens mee gedaan heb ?
Geen klote, anders had die )(&^^%*^ motor van je inmiddels wel gelopen
Het enige waarop we het je nog makkelijker kunnen maken is dat er iemand met verstand van zaken langs komt om voor jou je motor op te starten, maar dat lijkt me net iets te ver gaan, want die zal dan ook gelijk je ballen eraf moeten snijden, wat mij betreft en dan en passant ook je ruggegraat eruit moeten rukken.
Overigens heb ik ook die handleiding gepost maar dat is je schijnbaar ook niet opgevallen, dus ik vermeld het nu nog maar eens met een wat scherper omschreven stukje tekst. Benieuwd of t nu effect heeft
Oftewel, volg nu gewoon die handleiding, de kans dat het lukt is vele malen groter dan niet.
en weet je wat je er vervolgens mee gedaan heb ?
Geen klote, anders had die )(&^^%*^ motor van je inmiddels wel gelopen
Het enige waarop we het je nog makkelijker kunnen maken is dat er iemand met verstand van zaken langs komt om voor jou je motor op te starten, maar dat lijkt me net iets te ver gaan, want die zal dan ook gelijk je ballen eraf moeten snijden, wat mij betreft en dan en passant ook je ruggegraat eruit moeten rukken.
Tsja je kan op afstand ook niet 100% zeker zeggen dat het daar aan ligt.Als moderator moet je soms ook even het verkeerde voorbeeld geven.
Ik dacht uiteraard hetzelfde, hetzij iets minder expliciet, maar mijn emmertje was pas halfvol.
Helpt ook niet mee dat de laatste keer dat ik zo'n soort reactie gaf de bewuste man z'n halve motor al uit elkaar getrokken had, en mijn advies er ook nog eens faliekant naast zat....
Ik heb niet je hele bericht gelezen, aangezien je het om 4:10 hebt gepost neem ik aan dat je dronken achter je computer zat toen je dit bericht typte.Wat ga je nou eigenlijk doen ? Starten....ja DUH, dat doet ie dus niet daarom ben je dit topic begonnen
Je komt hier met een vraag binnen. Eigenlijk geef je met die vraag al aan dat je niet zo heel veel van de techniek van een motorfiets weet.
Prima hoor, een forum is tenslotte om wijzer te worden.
Jouw vraag is ook al vaker langs gekomen. Veel vaker. Gegarandeerd dat er ergens een topic is waar het juiste antwoord al is gegeven.
Alleen welke topic....want soms liggen vragen heel dicht bij elkaar en liggen de JUISTE antwoorden toch heel ver uit elkaar.
Het mooie van dit forum is....dat er mensen zijn die hart voor techniek hebben en de moeite hebben genomen al die vragen en antwoorden bij elkaar te schrapen en uit te werken tot er een heel eenvoudige handleiding overbleef waar eigenlijk 99% van alle startproblemen mee op te lossen zijn. En dat i allemaal simpel verwoord, echt jip-en-janneke-taal en een kind kan de was doen.
Dus ik zie jou hier nu wel posten ' gaan we doen' ..... maar wat ga je nu eigenlijk doen dan ? Heb je enige idee ?
Die heel eenvoudige handleiding is nl al 2 x gepost in dit topic maar je lijkt daar gewoon niet op te willen reageren.
Dus wat mij betreft.....kap met domme onzinnige dingen doen en hier opmerkingen maken als 'gaan we doen' en in plaats daarvan zoek die handleiding en ga (&^*$& die motor aan de gang brengen.
Hint: de eerste keer dat die handleiding gepost werd was jou reactie erop
en weet je wat je er vervolgens mee gedaan heb ?
Geen klote, anders had die )(&^^%*^ motor van je inmiddels wel gelopen
Het enige waarop we het je nog makkelijker kunnen maken is dat er iemand met verstand van zaken langs komt om voor jou je motor op te starten, maar dat lijkt me net iets te ver gaan, want die zal dan ook gelijk je ballen eraf moeten snijden, wat mij betreft en dan en passant ook je ruggegraat eruit moeten rukken.
Overigens heb ik ook die handleiding gepost maar dat is je schijnbaar ook niet opgevallen, dus ik vermeld het nu nog maar eens met een wat scherper omschreven stukje tekst. Benieuwd of t nu effect heeft
Oftewel, volg nu gewoon die handleiding, de kans dat het lukt is vele malen groter dan niet.
In ieder geval veel te rijk... ros ze eens schoon met een staalborstel en kijk dan eens of ze een goed (blauwe) vonk geven? Indien niet vervangen.Verzopen?
Is misschien high van de medicatie na een half jaar geleden op de motor gelanceerd te zijn door een Belg.Ik heb niet je hele bericht gelezen, aangezien je het om 4:10 hebt gepost neem ik aan dat je dronken achter je computer zat toen je dit bericht typte.
Ik heb inderdaad niet veel verstand van motoren, daarom probeer ik op dit forum kennis op te doen. Stel de reacties erg op prijs en heb er al veel van op kunnen steken.
En JA IK BEN DIE HANDLEIDING AL LANGSGEGAAN ZONDER RESULTAAT.
Ik ben door drukte met werk en prive omstandigheden de afgelopen twee dagen niet aan de internere dingen van de motor toegekomen, oftewel, je hebt geen idee tegen wie en waarover je het hebt.
Ik vind het jammer dat er op de wereld droeftoeters zoals jij rondlopen. Idioten zoals jij zouden ze af moeten voeren.
Daar is niet zoveel over te zeggen omdat dat volgas moet, en dan gelijk uitzetten en kijken naar de kleur.Verzopen?
Bedankt voor de tips!
Ik ga hem nog eens proberen te starten zo na 2 dag rust, eerst benzinekraan dicht, zonder choke.
Daarna:
- Bougies checken,
- Vacuumpomp checken
- Laad systeem checken (is er een manier om dit te checken als ie niet loopt? Gewoon de spanningsregelaar checken?)
Het probleem hierbij is dat hij zelf afvoerder is van beroepIk heb niet je hele bericht gelezen, aangezien je het om 4:10 hebt gepost neem ik aan dat je dronken achter je computer zat toen je dit bericht typte.
Ik heb inderdaad niet veel verstand van motoren, daarom probeer ik op dit forum kennis op te doen. Stel de reacties erg op prijs en heb er al veel van op kunnen steken.
En JA IK BEN DIE HANDLEIDING AL LANGSGEGAAN ZONDER RESULTAAT.
Ik ben door drukte met werk en prive omstandigheden de afgelopen twee dagen niet aan de internere dingen van de motor toegekomen, oftewel, je hebt geen idee tegen wie en waarover je het hebt.
Ik vind het jammer dat er op de wereld droeftoeters zoals jij rondlopen. Idioten zoals jij zouden ze af moeten voeren.
Is(hoe k*t het ook is) toch niet een doorlopend excuus om zelf gedrag te uiten wat hij bij anderen veroordeeld?Is misschien high van de medicatie na een half jaar geleden op de motor gelanceerd te zijn door een Belg.
Je weet het niet. Of juist te weinig morfine, kan ook.
Ik heb niet je hele bericht gelezen, aangezien je het om 4:10 hebt gepost neem ik aan dat je dronken achter je computer zat toen je dit bericht typte.
Ik vind het jammer dat er op de wereld droeftoeters zoals jij rondlopen. Idioten zoals jij zouden ze af moeten voeren.