jaffabaffa
MF'er
- 13 mei 2019
- 72
- 28
Nee, jaBeste mede-motorrijders,
Mijn accuspanning is circa 12,4 volt nadat deze is opgeladen door een externe acculader. Als ik mijn motor start, en de accuspanning opnieuw meet met een lopende motor, is deze nog steeds circa 12,4 volt. Ook als ik meer touren maak, stijgt het gemeten voltage niet.
De stekker die aan het draad vast zit die uit mijn dynamo komt, zit ergens onder mijn tank verstopt. Hier kan ik helaas niet bij komen zonder mijn hele tank te demonteren.
Is het zeker dat mijn dynamo defect is, of kan een defecte spanningsregelaar ook leiden tot mijn probleem?
Ik zie uit naar jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
Dennis
Bedankt voor de reactie! Wat bedoel je precies met dynamowaarden? Is dat de wisselspanning die uit de dynamo komt? Als een spoel verbrand is, zou dit toch invloed moeten hebben op de spanning die de dynamo genereert?Of een verbrande spoel..
Bij de fireblade 1000rr ,waren dynamo waarden goed, dus spanningsregelaar vervangen.
Uiteindelijk een verbrande spoel.. wat de oorzaak was.
Alle waarden waren goed, voltage, en de ohmse weerstanden, ook zoals in het boek beschreven werden..Bedankt voor de reactie! Wat bedoel je precies met dynamowaarden? Is dat de wisselspanning die uit de dynamo komt? Als een spoel verbrand is, zou dit toch invloed moeten hebben op de spanning die de dynamo genereert?
Bedankt voor de reacties, W. Berenschot.als dit ook zo vermeld wordt in jou motor reparatie handboek .oké
wat zijn de ohmse waarden onderling van de drie gele draden .
en meet ook of er oneindige weerstand is per gele draad naar massa motor .
Help de TS nou eens, ipv die opmerkingen zonder inhoud. Man man.Wat meet je voor weerstand als je de meetpennen tegen elkaar houd? Die waarde moet je er vanaf trekken.
Suzuki XF 650 Freewind uit 1997.Wat voor motor?
Waardes van dynamo verschillen per merk en type
Als je niet begrijpt waar het over gaat mag je het gewoon vragen hoor.Help de TS nou eens, ipv die opmerkingen zonder inhoud. Man man.
Terug richting de TS: Mooiste zou zijn als je een elektrisch schema van je motor op de kop kan tikken. Dan kun je herleiden hoe de spanningsregelaar is verbonden met de accu.
Ik vermoed direct of via een zekering. Je kunt de zekeringen eens nalopen.
De spanningsregelaar heeft uitgaande draden, die geven een bepaalde spanning, zou rond de 14.5 volt moeten zijn bij 3000rpm.
Het zou niet ingewikkelder moeten zijn.
Heb het schema van mijn Tuono V4 bekeken en daar zit nog een 30A zekering tussen de spanningsregelaar en accu.
Bedankt voor de tip! Dat wist ik nietWat meet je voor weerstand als je de meetpennen tegen elkaar houd? Die waarde moet je er vanaf trekken.
Dat is bij mij inderdaad ook het geval! De plus-draad afkomstig van mijn spanningsregelaar gaat inderdaad naar de hoofdzekering (30 A)Help de TS nou eens, ipv die opmerkingen zonder inhoud. Man man.
Terug richting de TS: Mooiste zou zijn als je een elektrisch schema van je motor op de kop kan tikken. Dan kun je herleiden hoe de spanningsregelaar is verbonden met de accu.
Ik vermoed direct of via een zekering. Je kunt de zekeringen eens nalopen.
De spanningsregelaar heeft uitgaande draden, die geven een bepaalde spanning, zou rond de 14.5 volt moeten zijn bij 3000rpm.
Het zou niet ingewikkelder moeten zijn.
Heb het schema van mijn Tuono V4 bekeken en daar zit nog een 30A zekering tussen de spanningsregelaar en accu.
Ik ben blij dat jij het wel snapt. Als de wisselspanningen van de 3 fase gelijk zijn en de weerstanden ook dan is de kans erg groot dat je regelaar gesneuveld is en dan hoogstwaarschijnlijk de gelijkrichter daarvan. Deze kan je ook doormeten maar dan moet je even een tabel erbij zoeken maar die staat waarschijnlijk in de link die ik eerder plaatste.Bedankt voor de tip! Dat wist ik nietIk heb net gemeten, en meet 0,26 ohm
Dank je, vriendelijk.Als je niet begrijpt waar het over gaat mag je het gewoon vragen hoor.
vind de ohmse waarde wel wat hoog ,
lees / kijk onderstaande.
Mijn vader en ik meten een respectievelijk ohmse weerstand van 1,06 1,07 en 1,15 ohm tussen de drie gele draden direct afkomstig uit de dynamo. - 0.26. ohm weet nu zeker spanningsregel stuk