Hallo de mannen,
Ik ben nieuw op dit forum, daarom even voostellen.
naam: Guido (Brasletti)
moto: Ducati 900SS van 1995
Km: 28000
aanpassingen: Verhoogde superlicht uitlaten, monozit, zwevende schijven, K&N filter,...
Vraagje:
Ik heb redelijk wat olieverbruik. Ik had in een andere topic gelezen dat de ideale olie voor mijn duc Valvoline Racing 20w-50 zou zijn. Spijtig genoeg hebben er al 4 soorten olie op gezeten (Agip,Penzoil, Repsol en nu Castrol R4 superbike Vol synthetisch 5w-40). Wat zou nu voor mijn duc de beste olie zijn?
Zou ik het verbruik hierdoor kunnen verminderen of zal ik een andere ingreep moeten doen. Bij het terugschakelen zouden er steeds rookpluimen uit mijn uitlaat komen, normaal? abnormaal?
Wie kan mij raad geven?
Guido
Ik ben nieuw op dit forum, daarom even voostellen.
naam: Guido (Brasletti)
moto: Ducati 900SS van 1995
Km: 28000
aanpassingen: Verhoogde superlicht uitlaten, monozit, zwevende schijven, K&N filter,...
Vraagje:
Ik heb redelijk wat olieverbruik. Ik had in een andere topic gelezen dat de ideale olie voor mijn duc Valvoline Racing 20w-50 zou zijn. Spijtig genoeg hebben er al 4 soorten olie op gezeten (Agip,Penzoil, Repsol en nu Castrol R4 superbike Vol synthetisch 5w-40). Wat zou nu voor mijn duc de beste olie zijn?
Zou ik het verbruik hierdoor kunnen verminderen of zal ik een andere ingreep moeten doen. Bij het terugschakelen zouden er steeds rookpluimen uit mijn uitlaat komen, normaal? abnormaal?
Wie kan mij raad geven?
Guido