Is mijn motor begrensd?

Tothemax3346

Rookie
12 feb 2024
4
1
Ik heb recentelijk een GSX 600 F uit 1998 gekocht om mijn twee jaar a2 door te komen. Motor staat op kenteken 25kw alleen kan ik de begrenzing niet vinden (wil hem juist begrensd hebben om legaal te zijn). Ik heb gekeken maar het gas gaat vol open de gasschuiven kan je helemaal naar boven duwen en er zitten geen plaatjes in de inlaat. Nu kwam ik ergens anders tegen dat er gaatjes in de onderkant van de gasschuif kunnen zitten. Ik heb foto toegevoegd van mijn gasschuif zijn dit de bekende gaatjes of horen deze erin te zitten? Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_9019.jpeg
    IMG_9019.jpeg
    298,4 KB · Weergaven: 0
Bij mijn CBF600 zaten er van die metalen plaatjes met kleinere gaten in de inlaatrubbers.. is hij daar echt niet begrensd? Zo op het eerste zicht leek het niet erg veel qua versmalling tot je de originele vol vermogen versie zag.
 
Nee is echt vol open daar weet welke plaatjes je bedoelt die op de foto. Maar ik kijk recht de kleppen in dus die zitten er niet in. Ben zelf handig dus heb die plaatjes zelf gemaakt om hem alsnog te begrenzen mocht het niet in de gasschuiven zitten
 

Bijlagen

  • IMG_9014.png
    IMG_9014.png
    188,3 KB · Weergaven: 0
Heb je ook een foto van de zijkant van je gasschuiven? Er zijn inderdaad begrensde varianten daarvan.

Heb je verstand van motoren, als in ben je er voor naar school geweest? Nee? Gefeliciteerd, dan ben je bij deze een leek!
En dat kan heel gunstig zijn O-)
 
Maar als je een ongeval krijgt en ze doen onderzoek ben je de lul.
Je hebt dan geen geldig rijbewijs.
Ja maar over dit gezeik hebben we het helemaal niet, en daarnaast heb ik nog NOOIT gehoord dat een verzekering na een ongeval onderzoek heeft gedaan over het vermogen van een motor of brommer..
Dat verhaal ging ook altijd in mijn brommerperiode rond, en buiten EEN brave Hendrik op zijn geheel standaard Zundapp , was er geen enkele brommerrijder die NIET op een opgevoerde brommer reed..

Maar het ging om de vraag IS MIJN MOTOR BEGRENST , en dan komt er een antwoord kijk op je kenteken als het daar op staat is hij BEGRENST, met mijn reactie dat dat er ook net zo makkelijk weer afgehaald kan worden, en dat RDW dat bij keuring bij import helemaal niet controleert, trouwens net zo min als de 100Pk begrensde motoren die ooit in Dld op de markt kwamen
 
Ja maar over dit gezeik hebben we het helemaal niet, en daarnaast heb ik nog NOOIT gehoord dat een verzekering na een ongeval onderzoek heeft gedaan over het vermogen van een motor of brommer..
Dat verhaal ging ook altijd in mijn brommerperiode rond, en buiten EEN brave Hendrik op zijn geheel standaard Zundapp , was er geen enkele brommerrijder die NIET op een opgevoerde brommer reed..

Maar het ging om de vraag IS MIJN MOTOR BEGRENST , en dan komt er een antwoord kijk op je kenteken als het daar op staat is hij BEGRENST, met mijn reactie dat dat er ook net zo makkelijk weer afgehaald kan worden, en dat RDW dat bij keuring bij import helemaal niet controleert, trouwens net zo min als de 100Pk begrensde motoren die ooit in Dld op de markt kwamen
Als de politie onderzoek doet na een ernstig ongeval, wat niet vreemd is, zal de verzekering hoogstwaarschijnlijk moeilijk gaan doen.
En wat een rechter daarvan vind als jij de veroorzaker bent van zwaar lichamelijk letsel zullen we het maar helemaal niet over hebben.
Maar goed jij hebt daar nooit van gehoord dus je zult wel gelijk hebben.
Zal voortaan eventuele waarschuwingen niet meer plaatsen.
 
Als de politie onderzoek doet na een ernstig ongeval, wat niet vreemd is, zal de verzekering hoogstwaarschijnlijk moeilijk gaan doen.
En wat een rechter daarvan vind als jij de veroorzaker bent van zwaar lichamelijk letsel zullen we het maar helemaal niet over hebben.
Maar goed jij hebt daar nooit van gehoord dus je zult wel gelijk hebben.
Zal voortaan eventuele waarschuwingen niet meer plaatsen.
je mag plaatsen wat je wilt, alleen had het niets met de vraag te maken, en dit soort antwoorden komen zo vaak voorbij dat ik me afvraag waarom plaats je zoiets..

v. Kan er een pinlock op mijn vizier
a. je kunt een bekeuring krijgen als je met het kinbandje los rijdt en je helm kan afvliegen bij een val

v. hoeveel bar moet er in mijn achterband
a. zorg dat je voldoende profiel hebt want als de politie onderzoek doet ben je de sjaak

v. hoe kan ik zien of mijn motor begrenst is
a. staat op het kenteken
a. als hij niet het vermogen heeft wat op kenteken staat rij je zonder geldig rijbewijs leg me even uit wat dat te maken heeft met hoe je kunt zien of een motor begrenst is
 
Terug
Bovenaan Onderaan