Motor begrensd?

coenokken

MF'er
4 jul 2019
46
12
Hallo,

Tijdje terug heb ik een motor gekocht een Yamaha xj6 uit 2011 met 25kw op het kenteken. De verkoper vertelde mij dat hij niet begrensd was en ik merkte het op de snelweg inderdaad, hij ging makkelijk over de 200 heen. Laatste tijd als ik hem doortrok ging die al minder fel, en gister op de snelweg was de Max maar 180 en ging die echt niet harder. Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Trekt ie ook minder snel op dan/reageert minder fel op het gas?

Dat is wat je bedoelt? Of gaat ie alleen op de top nu minder hard?
Zn algemene vermogen is minder dan hoort te zijn en zijn top is veel lager. Heb sowieso een beurt staan op 20000km, maar lijkt me sterk dat door een simpele beurt hij 40km/h harder gaat. Want volgens de fabrieksopgave hoort die 220 te gaan.
 
Hallo,

Tijdje terug heb ik een motor gekocht een Yamaha xj6 uit 2011 met 25kw op het kenteken. De verkoper vertelde mij dat hij niet begrensd was en ik merkte het op de snelweg inderdaad, hij ging makkelijk over de 200 heen. Laatste tijd als ik hem doortrok ging die al minder fel, en gister op de snelweg was de Max maar 180 en ging die echt niet harder. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Even met uw motor naar een dynobank voor een of meerdere test runs. Dan kan men exact meten of de motor op 25kw staat of niet? Men kan dan ook zo zien wat het euvel kan zijn.Ook kan men daar meteen de grote beurt uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan