• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

tectyl omgeving Alkmaar?

Perrymy

Die hard MF'er
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
0
Hey mensen!

Weet iemand waar je je motor goed kan laten behandelen met tectyl in de omgeving van Alkmaar??

Groetjes!

Alles excl. je remmerij, dacht ik zo O-)

Wat moet je allemaal inspuiten, en wat niet??

goed dat je het zegt,

sorry dat ik je topic even inpik maar ik heb ook een vraag, over bijna zelfde onderwerp.

Edit: vraag weggehaald, pastte zo in het stomme opmerkingen van motorrijders topic..

Laatst bewerkt:
goed dat je het zegt,

sorry dat ik je topic even inpik maar ik heb ook een vraag, over bijna zelfde onderwerp.

ik heb net vrijwel alle metaaldelen van mn motor ingesmeerd, met zuurvrije vaseline. zoals aangeraden word tegen pekel. toen wou ik hem ff stationair laten lopen maar al binnen 10 seconden kwam er rook en een brandlucht van mn uitlaatbochten af. weet iemand wat ik dan fout heb gedaan? of dat het gewoon normaal is dat hij even rookt.

Je hebt toch niet je uitlaatbochten ingesmeerd?

ze zijn met de a9 bezig dat schijnt ook goed te helpen. even een gieter hete teer eroverheen gooien

quote:
jump2limits schreef op 25 november 2010 @ 16:20:

[...]

goed dat je het zegt,

ik heb net vrijwel alle metaaldelen van mn motor ingesmeerd, met zuurvrije vaseline. zoals aangeraden word tegen pekel. toen wou ik hem ff stationair laten lopen maar al binnen 10 seconden kwam er rook en een brandlucht van mn uitlaatbochten af. weet iemand wat ik dan fout heb gedaan? of dat het gewoon normaal is dat hij even rookt. _O-

Lol als de eerste strooiwagens weer rond rijden, haal ik 2 bussen en spuit hem helemaal onder oja ff op je schijven letten anders lijkt het net of je abs hebt :P

ssssttt! O-)

trouwens.
probeer die shit maar eens ergens af te halen :P wat een kut karwei!

Gewoon even laten draaien, is zo weg _O-
Tja, of niet natuurlijk. Ik weet niet of je van plan bent om er nog op te rijden, maar zo niet - het spul zit er nu toch al op. Kun je het net zo goed tot de lente laten zitten. De meeste uitlaatbochten willen namelijk goed roesten.

Wat smeer je dan wel op je uitlaat? Of helemaal niks? Het lijkt me een van de meest kwetsbare onderdelen van je motor.

Gewoon even laten draaien, is zo weg _O-
Tja, of niet natuurlijk. Ik weet niet of je van plan bent om er nog op te rijden, maar zo niet - het spul zit er nu toch al op. Kun je het net zo goed tot de lente laten zitten. De meeste uitlaatbochten willen namelijk goed roesten.

jahh ik wil er nog wel op rijden als er weinig kans is op ijsel/vorst/sneeuw/hagel.
vandaar dat ik alles heb ingesmeerd.
heb de uitlaatbochten schoon geschrobt met een nat huishouddoekje + droge theedoek. even testen door hem weer te laten lopen en idd stuk minder rook.

het klimaat in dit land is tegenwoordig zo dat ik niet meer verbaasd ben als het in midden december tussen de 5-10 graden is.
maar gemeente en regering strooien wel door hoor. :)

Laatst bewerkt:
quote:
jump2limits schreef op 25 november 2010 @ 16:20:goed dat je het zegt,

ik heb net vrijwel alle metaaldelen van mn motor ingesmeerd, met zuurvrije vaseline. zoals aangeraden word tegen pekel. toen wou ik hem ff stationair laten lopen maar al binnen 10 seconden kwam er rook en een brandlucht van mn uitlaatbochten af. weet iemand wat ik dan fout heb gedaan? of dat het gewoon normaal is dat hij even rookt. _O-
in spuitbus van griffoen toevallig? die zou ik er dan zsm vanaf halen, die is niet zo zuurvrij als beweerd wordt.

en waarom niet de uitlaatboch met tectiel? dat stinkt toch alleen maar en verbrand dan toch gewoon? :P

Als je bochten mooi moeten blijven kan je dat beter niet er op hebben. Brand zwart in en gaat er niet meer af

Tja, voor posers relevant, maar als je een pekelvarken rijdt boeit dat niet zo. Belangrijkere vraag: beschermt het nog wel als het zwart brandt? En zo niet wat zou je dan kunnen doen om roesten van uitlaatbochten te voorkomen?

Terug
Bovenaan Onderaan