Tectyl verwijderen van kuip en andere plastic delen?

BasDH

Rookie
15 mrt 2011
3
0
Hallo,

Ik heb afgelopen winter mijn hele motor ingespoten met blanke tectyl. Ik heb dit op een paar sites gelezen, maar nu lees ik overal dat ik mijn plastic onderdelen niet had moeten inspuiten met tectyl.

Metalen onderdelen kan ik met benzine of terpentine weer schoonmaken, maar kan ik ook met benzine of terpentine mijn plastic delen schoonmaken? Ik ben bang dat ik het plastic of de lak aantast als ik dat doe. Het zit zelfs op mn snelheidsmeter.

Ik hoorde van iemand dat ik het met goed heet water er wel af krijg maar aangezien het een roestwerend middel is betwijfel ik of ik het er met heet water en schoonmaakmiddel af krijg.
 
Pfffff ... ik ben bang dat alle stoffen die blanke tectyl oplossen ook slecht zijn voor de lak.

Ik ben sowieso geen fan van blanke tectyl; bruine tectyl blijft zacht en beschermt beter.

En inderdaad, tectyl is voor metaal, en niet voor kunststof of gelakte delen.
 
Hallo,

Ik heb afgelopen winter mijn hele motor ingespoten met blanke tectyl. Ik heb dit op een paar sites gelezen, maar nu lees ik overal dat ik mijn plastic onderdelen niet had moeten inspuiten met tectyl.

Metalen onderdelen kan ik met benzine of terpentine weer schoonmaken, maar kan ik ook met benzine of terpentine mijn plastic delen schoonmaken? Ik ben bang dat ik het plastic of de lak aantast als ik dat doe. Het zit zelfs op mn snelheidsmeter.

Ik hoorde van iemand dat ik het met goed heet water er wel af krijg maar aangezien het een roestwerend middel is betwijfel ik of ik het er met heet water en schoonmaakmiddel af krijg.

Petroleum, verkrijgbaar in de doe-het-zelf zaken.
 
Hallo,

Ik heb afgelopen winter mijn hele motor ingespoten met blanke tectyl. Ik heb dit op een paar sites gelezen, maar nu lees ik overal dat ik mijn plastic onderdelen niet had moeten inspuiten met tectyl.

Metalen onderdelen kan ik met benzine of terpentine weer schoonmaken, maar kan ik ook met benzine of terpentine mijn plastic delen schoonmaken? Ik ben bang dat ik het plastic of de lak aantast als ik dat doe. Het zit zelfs op mn snelheidsmeter.

Ik hoorde van iemand dat ik het met goed heet water er wel af krijg maar aangezien het een roestwerend middel is betwijfel ik of ik het er met heet water en schoonmaakmiddel af krijg.

_O-



Welkom op MF
 
Het overal verkrijgbare Diesel, mag ook rode zijn hoor! :+

(petroleum, lampenolie, ect werken allemaal, ook geschikt voor het verwijderen van bitumen vlekken)
 
Laatst bewerkt:
De plastic kuipdelen zijn gelakt (als het goed is) en de lak kan er gewoon tegen, kuipen zijn ook tegen verf oplosmiddelen bestand anders gaf het spuiten toch ook problemen?
 
Ik heb het op het plastic gedaan omdat ik me niet goed genoeg ingelezen had op het winterklaar maken. Ik heb op een site gelezen dat je je hele motor moet inspuiten :S niet echt verstandig geweest dus.

Maar diesel en/of benzine, vreet dat niet mn plastic of lak weg? of zorgt voor doffe plekken?
 
Je leest niet goed!! Geen diesel of benzine, petroleum moet je hebben. Mijn hele leven al poets ik teer en smeerolie van mijn auto's en motoren, met petroleum, op gelakte en ongelakte onderdelen.
Weet je hoe ze vroeger auto's lieten blinken? Een kopje petroleum in een emmer water en dat over de auto kieperen, laten drogen en vervolgens uitwrijven. Ook goede autowax (zoals turtle) is op petroleumbasis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan