• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Telleraansturing BMW (R1100S ABS)

Bozzma

MF veteraan
Lid geworden
4 apr 2004
Waarderingsscore
0
Ik heb een R1100S gekocht, maar de teller moet verdraaid worden. heeft iemand hier wat datailinformatie over (niet voor verkoop oplichting of iets dergelijks) ?

- type sensor, Hallgever ?
- ABS storingen als alleen achterste sensor aangestuurd wordt ?

Er is een pulsgever aanwezig, mogelijk een electromagneet pulserend naast de sensor houden of de aansluitdraad sensor pulserend kortsluiten ?

Iemand ervaring met de BMW's ? Welke storingen ga ik tegenaan lopen ?

Bedankt alvast !

gewoon veel rijden. Bij mij draait hij dan vanzelf vooruit.

Of achteruit douwen. dan draait hij terug.

[me]Pink ruikt iets verdachts, nee er zit niets onder mijn schoen[/me]

Ehhh.... SSSST !

Vertel me eens meer ?

Zal maandag even de RDW bellen.

Het is ook onzin want de BTW is in Duitsland betaald. Maar wat heb je precies laten zien ? Iemand heeft zo die 6000 km geroepen, maar ik weet ook niet waar dat vandaan komt. Ik wist wel dat dat met auto's van <2 jaar het gaval was. 6000 km leek me al enigzins gek. Immers makkelijk te omzeilen.

Maar als je opmerking klopt dan is het wel grappig.

RDW site:

U heeft uw auto of motor gekocht in een EU-land?

U hoeft geen aangifte te doen voor de invoerrechten en de BTW, wanneer het gaat om een auto of motor met een (normaal) kenteken. Er wordt echter onderscheid gemaakt tussen nieuwe en gebruikte auto’s en motoren.
Bij de invoer van nieuwe auto’s en motoren bent u BTW verschuldigd. Bij de invoer van gebruikte auto’s en motoren hoeft u geen BTW af te dragen. Onder ‘gebruikt’ wordt verstaan een auto of motor die 6.000 km of meer heeft gereden en waarvan het kenteken minimaal zes maanden oud is.

Beetje late reaktie misschien. Ik heb vorig jaar ook een R1100S ingevoerd uit Duitsland mety 1800km op de teller. Bij de keuring hebben ze amper naar de motor omgekeken en heb ik dus ook geen btw hoeven betalen.

;) Volgens mij moet hij nog naar de keuring.

Ik had hetzelfde met het invoeren van een Bimota in 2003 met 1700 kilometer op de teller.
Geen enkel probleem. :]

Maar het blijft een risico natuurlijk .. O-)

Juist..

Een gokje van 2000 euro ?

Liever niet....

Maar ga of kloten met ventilatortje of ik zoek de pulsdraad van de teller. Dan ben ik klaar.

Volgens mij bedoelen ze met invoeren, het binnenbrengen in de EU vanuit een land buiten de EU. Bij aankopen van particulieren binnen de EU wordt BTW betaald in het land van aankoop. Voor bedrijven is dat anders door het gebruik van BTW nummers. Dan wordt de heffing van BTW verlegd naar het land van vestiging van het bedrijf. Vroegâh, toen we nog allemaal kleine landjes waren, ten tijde van plm de EGKS moest er ook ingevoerd worden vanuit Duitsland (met afdracht van invoerrechten). Vandaag de dag hoeven we als particulier voor een tweedehandsje uit Duitsland alleen maar BPM af te dragen.

Nou ja, alleen maar. Da's op zichzelf al een heel bedrag.

Bij het RDW staat het duidelijk beschreven dat er BTW afgedragen moet worden indien de motor minder dan 6000km heeft gereden. Wanneer een moter wordt uitgevoerd uit Duitsland blijft de Duitse BTW in een depot bij de dealer staan. Dit kan je terug ontvangen wanneer je kunt aantonen dat je bij de invoer in Nederland de BTW in Nederland hebt afgedragen. De werkelijke kosten van de invoer zijn dus de BPM plus het verschil in BTW tussen Duitsland en Nederland (19% - 17%). Ik heb nog nooit iemand gehoord die bij een motorimport BTW heeft afgedragen.

Dat is niet helemaal waar IMHO. Als je als bedrijf, ongeacht NL of D, aan een particulier verkoopt, dien je hem/haar de BTW in rekening te brengen. Deze wordt ook gewoon betaald door de klant aan de dealer en vervolgens afgedragen door de dealer aan de staat als zijnde ontvangen BTW. Duitse BTW is overigens 16%. Het is alleen zo dat voor de RDW een motorvoertuig kennelijk als nieuw wordt aangemerkt indien de kilometerstand < 6000 is. In de praktijk wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend: De douane neemt de datum die op de Fahrzeugbrief staat aangegeven als uitgangspunt en laat daar de BPM berekening op los. Meestal nemen ze niet eens de moeite om naar buiten te komen. Ik heb best al redelijk wat motoren ingevoerd, en het slechts één keer meegemaakt dat er een ambtenaar mee ging om de bike te bekijken. Dat was overigens een fiets van 1995 met 5000 kilometer op de teller. BTW betalen ? Niet nodig, hij keek niet eens naar de tellerstand. Ook met jongere fietsen (ongeveer 1 jaar oud) met veel lagere kilometerstanden werd niet naar de kilometerstand gekeken en dus geen BTW gevraagd. Bij een transactie tussen een NL en een D bedrijf (een zogenaamde intracommunautaire transactie) werkt het anders, maar da's een ander verhaal.

Ik moet mijn voorgaande opmerking herzien. Voor voertuigen wordt een andere regeling gehanteerd:
Volgens de brochure van de belastingdienst:
Bij aanschaf van een nieuw of nagenoeg nieuw vervoermiddel wordt altijd
BTW geheven in het land van bestemming. Als u dus zo’n vervoermiddel
koopt en naar Nederland brengt, is dat voor u altijd een belaste
intracommunautaire verwerving. Het maakt niet uit of u het
vervoermiddel van een ondernemer of van een particulier koopt, en ook
niet of u het aanschaft voor privé- of voor zakelijke doeleinden. In alle
gevallen bent u BTW verschuldigd.
en
Let op! Bij aankoop in een ander EU-land van een vervoermiddel dat nog maar kort gebruikt is, verricht u altijd een intracommunautaire
verwerving en bent u Nederlandse BTW verschuldigd. Zie paragraaf 5.1.
Als in het buitenland BTW is berekend bij aankoop, dan staat het je natuurlijk vrij om deze terug te vragen (in dat land van aankoop).

Laatst bewerkt:
Het blijft een gokje van 2000 euro. Die neem ik liever niet.

BTW is regelrechte diefstal en een eerlijke wetgeving ontbreekt daarom. Alles is gericht op geldklopperij van de overheid. Ik werk er dagelijks mee en heb al aardig wat gekkigheden in het systeem kunnen ontdekken.

De blauwe boevenbende. Dat is het.

Ik heb btw (By The Way *D ) wel verhalen gehoord van mensen die een BTW aanslag over hun moto kregen.

Ik wou dat ik ongevraagd ritjes voor bedrijven kon uitvoeren.

En dan nog wanprestatie leveren... Met iedereen ruzie maken... En ieder jaar mijn tarieven verhogen....

Dan neem ik blauwe enveloppen en dan zet ik op iedere brief dat ie automatisch is gegenereerd !

})

Hee, oma !

Ehm..

Mijn oplossing:

[Dode link verwijderd]

De ABS schijf gedemonteerd, op een tafelventilator geplakt, sensor ernaast.

Voor de techneuten:

De teller uitbouwen, de gele draad onderbreken en naar de teller toe +12 volt pulserend op de teller zetten zou het zelfde resultaat geven.

Terug
Bovenaan Onderaan