tellerstanden motor

veradielissen

Rookie
26 dec 2016
6
0
Leidschendam
Ik ben op dit moment met twee dingen bezig .Zoeken naar een auto voor mijn zoon op gas en een BMW f650 voor mij zelf .
Ik kom het volgende tegen bij een Susuki Swift dat daar geen tonnen teller inzit ,auto werd aangeboden met 22.000 km .Kenteken na trekken vertelde onlogische km stand ,omdat de teller terug gaat naar 0.
Ik kom dit ook tegen bij te koop staande BMWs met voor het bouwjaar zeer weinig km .
Bij vragen bij motor zaken worden hier nogal vaag over gedaan .
Zou ik dan toch beter voor een hogere km stand kunnen gaan die meer logisch is
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 2 redenen om voor een motor te gaan met een meer logische kilometerstand.
Bij te weinig kilometers kan het klokje rond zijn maar er kan ook echt weinig mee gereden zijn en stilstand is achteruitgang en dan kan je geluk hebben met een koopje of juist veel onverwachte kosten door uitgedroogde rubbers en uitgedroogde vloeistoffen die vervuiling achterlaten.

Edit: Met de Swift wil niemand teveel rijden dus is meer niet nodig :+
 
Laatst bewerkt:
Voor beide geldt : er bestaat zo iets als een aankoopkeuring. Dan weet je wat je krijgt.
 
Ik krijg bij dit topic een paar vraagtekens.
Waarom moet je zoon op gas? Of zit hij al op gas? Ik krijg hele nare associaties van mensen op gas.
Als je een auto op gas zoekt, hoe kan je dan naar lage tellerstanden zoeken? Een auto heeft 25.000km om alleen de gasinstallatie terug te verdienen. Je zoekt dus altijd naar auto's met meer dan een ton op de teller.
Dan snap ik je probleem met de F650 ook niet. Zoek gewoon een nette. De kilometerstand maakt voor die dingen niet uit. Ik kan je wel aanraden om er een van na '97 te zoeken omdat die een beter uitgaande as hebben. En als het even kan een injectiemodel, tenzij je bereid bent om alle rubbertjes in de carburateurs te vervangen.
Juist bij carburateurs wil je dat hij 5000 per jaar gereden heeft, anders zit je met allerlei vuil en verdroging.
For the record, de Funduro van mijn zoon heeft 120K gelopen, mijne 85K, bij ons in de buurt rijdt er één met 180K op de teller.
 
ik heb het niet over een nieuwe auto ,maar een gebruikte op gas .Gaat 140 kilometer per dag rijden en dan is dat echt wel interessant.Waarschijnlijk maar voor een jaar .
Het is geen Swift geworden maar een Honda civic met een G3 installatie .
Ik heb een paar F650GSen op het oog bij dealers en zal zeer zeker zoeken naar een van 97
bedankt voor je reactie HALFLIVE
 
Ik ben op dit moment met twee dingen bezig .Zoeken naar een auto voor mijn zoon op gas en een BMW f650 voor mij zelf .
Ik kom het volgende tegen bij een Susuki Swift dat daar geen tonnen teller inzit ,auto werd aangeboden met 22.000 km .Kenteken na trekken vertelde onlogische km stand ,omdat de teller terug gaat naar 0.
Ik kom dit ook tegen bij te koop staande BMWs met voor het bouwjaar zeer weinig km .
Bij vragen bij motor zaken worden hier nogal vaag over gedaan .
Zou ik dan toch beter voor een hogere km stand kunnen gaan die meer logisch is
Die zit daar echt wel in.
Laat je niet gek maken lpg is top. maar zoek wel een auto met i.e een logische stand.
 
Ik ben op dit moment met twee dingen bezig .Zoeken naar een auto voor mijn zoon op gas en een BMW f650 voor mij zelf .
Ik kom het volgende tegen bij een Susuki Swift dat daar geen tonnen teller inzit ,auto werd aangeboden met 22.000 km .Kenteken na trekken vertelde onlogische km stand ,omdat de teller terug gaat naar 0.
Ik kom dit ook tegen bij te koop staande BMWs met voor het bouwjaar zeer weinig km .
Bij vragen bij motor zaken worden hier nogal vaag over gedaan .
Zou ik dan toch beter voor een hogere km stand kunnen gaan die meer logisch is

Een auto kopen op gas met heel weinig km's is meestal niet heel logisch!
Iemand met een gasbak, heeft 'm vooral voor het maken van VEEEEEEL km's!

In het verleden heb ik ook een 2e hands gasbak gekocht. Een Mazda 626 met 110k op de teller. In de garage vond ik in dashboard-kastje een boekje met reparatie van de airco waarin ook een naam stond. Tegen garage gezegd dat ik er nog effe over zou denken. In de avond de vorige eigenaar gebeld. Door files ging die liever met motor naar het werk. En belangrijkste: Hij zei me dat auto was 100% OKE. Aanschaf was daarna de volgende stap. Ik heb er vervolgens nog bijna 300.000 km met veel plezier en nauwelijks panne mee gereden, totdat een slaaphoofd mijn linker zijkant eraf reed. Eigenlijk vind ik het nog steeds een beetje jammer dat ie weg is!!

Belangrijkste voor jou is om niets te kopen als je er geen goed gevoel bij hebt.
Er komt altijd een volgende occasion. Al die lul-verhalen van laatste kans, en aanbieding alleen tot morgen.....Bla-bla-bla. Ook morgen komt er wel weer een nieuw buitenkansje. Kwijl uit de bek is een slechte raadgever. Vooral je verstand laten werken!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan