Het ligt eraan wat je wilt. Je moet altijd goed kijken naar je gebruik, maw rijdt je meer korte of juist lange stukken. Ik heb ervoor gekozen om voor de middenmoot te gaan. Dat betekent dat je beide kanten goed op kunt, wendbaar, niet te zwaar voor het dagelijks gebruik maar toch ook nog net geschikt voor het langere toerwerk. Ook vind ik het belangrijk dat je een scooter makkelijk aan de hand kunt beglijden, dus niet zo'n ding wat al je krachten vergt om hem een paar meter te verplaatsen.
De SH 300 kan dat net. Je kunt met 120 km/h kruissnelheid rijden. Toch zal mijn toekomstige scooter een zwaarder type zijn, omdat ik toch ook wel eens langere stukken aan 130/140 constant wil rijden. Ook wil ik dan iets meer comfort hebben, zowel in het zadel als bagageruimte en de accelleratie zal nog sneller moeten verlopen.Maar voor mij is dat voorlopig nog lang niet aan de orde, ook al omdat de SH me nog prima bevalt en het leven meer vraagt dan scootertjes alleen. Daarnaast doet ie het perfect, tot nu toe uiterst betrouwbaar gebleken en dat is voor mij erg belangrijk.
Vandaar dat een Kymco Downtown 300 voor velen wel eens een heel aantrekkelijk ding zou kunnen zijn, al zet ik nog even mijn vraagtekens bij het "snellere"snelweg gebruik, zowel motorisch als qua windgevoeligheid. Hij is erg overtuigend, daar was ik het gisteren niet als enigste over eens .
Mocht ik nu voor die keuze staan, zou ik eens uitgebreid met de Downtown gaan rijden. Nadeel is wel dat de onderhoudsintervallen van de Kymco's korter liggen(eens in de 4000 dacht ik).