Termoscud Tucano Urbano

Aristoteles

Die hard MF'er
23 mrt 2013
279
4
De 'luchtzakken' van mijn termoscud lopen leeg, na 15 minuten zijn ze beiden zo goed als leeg. Heeft iemand een goede tip waarmee ik ze kan vullen?

Water bevriest, en als lucht eruit loopt doet water dat natuurlijk ook.

Zat te denken aan pur schuim of zoiets.

Iemand een gouden tip?
 
je kan die luchtzak er toch uit halen en plakken ? (dacht ik)

anders setje Halfords wat je in een lekke band kan spuiten en zo het gat plakt van binnenuit.
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar had ik ook al even aan gedacht, de Action heeft ze ook zag ik pas. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zie aan de achterkant van de termoscud een stukje klittenband, en als ik dat openmaak zie ik het opblaasbare gedeelte. Kan er hem wel uithalen, maar of ik hem er dan ooit weer in krijg zonder hem opnieuw lek te maken is de vraag.

Wacht nog even andere reacties af.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn thermoscud lek heb gehad, maar goed,
haal anders eerst het makkelijkste gedeelte (de onderkant) naar buiten door het eerder
omschreven gat , blaas um vervolgens weer op en probeer uit te vogelen of het lek in het onderste gedeelte zit.
e.a. kun je ongestraft IN/UIT nemen, het opblaasbare gedeelte is niet van dunne kwaliteit.
Zelf net even de scud uit de kast gehaald en de proef op de som genomen.

Succes gewenst WE Jan

p.s.
Sluit je opblaas ventiel dop wel goed af, en doe je het ventiel na het opblazen wel weer in het hoesje? 'Pur schuim' en of 'setje Halfords' beschouw ik als een goeie grap.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond de hoezen er uit gehaald, beide waren lek en het lek zat nog op een vervelende plek ook, precies langs een opstaand randje. Beide lekken waren scheurtjes van ongeveer 3mm. Plakken dus geen optie.

Toch de proef op de som genomen en volgespoten met pur. Lijkt tot nu toe goed, morgen even zien wat het geworden is, of ik niet teveel lucht heb mee gespoten en ze morgen half leeg zijn. We zullen zien, in dat geval gaan ze er uit en vul ik de openingen met isolatie voor verwarmingsbuizen. Ik heb hier gelezen dat iemand dat ook heeft gedaan, en ze waren beter windbestendig dan ooit, alleen kost opbergen je iets meer ruimte.

Morgen meer.

zie dit bericht ergens halverwege:

Wanneer gaan we aan de Termoscud?
 
Oooo ooooo nu ze dus volgespoten zijn en dus in opgeblazen toestand zijn hoop ik dat je ze nog terug krijgt in de tunnels.
Of heb je ze volgespoten in de hoes.
 
...Iemand een gouden tip....
Nou ja, het is al te laat.

Maar ik dacht het volgende: neem een fietsbinnenband, knip die op de juiste lengte en plak de uiteinden dicht.

Vervolgens open je de tube van de thermoscud en je propt de binnenband er in. Kies wel een handige plek voor het ventiel, maak daar een opening voor. Vervolgens blaas je de band op.
 
Laatst bewerkt:
Ja, had ze eerst teruggestopt en toen met pur gevuld. Maar vanmorgen bleek dat eentje maar halfvol zat en de andere nog geen kwart.

Heb ze eruit gehaald, door de midden geknipt en verder opgevuld. Dit staat nu in de schuur uit te harden. Als ik ze er niet meer in krijg kan ik het pur wat afsnijden of ga ik voor de isolatiebuis opvulling.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij liepen ze vorig jaar ook steeds leeg. Ook bij mij scheurtjes bij de naad. Mij is het toen gelukt om ze met een fietsbanden plak setje te pakken. Morgen gaat de scud er weer op. Benieuwd of ze nog steeds heel zijn.
Misschien zijn die opblaas dingen ook wel los te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan