• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Terug voeren op gas

remotesunset

Die hard MF'er
Lid geworden
27 jun 2009
Waarderingsscore
0
beste mede forummer,

ik heb enig zoek werk met de zoekfunctie verricht maar kwam niet op een duidelijk antwoord uit.

mijn vraag is of er hier mensen zijn die hun 4 cilinder op het gas hebben laten begrenzen.
zo ja waar en wat was daarvan de prijs?

ik vraag geen advies over het wel of niet willen rijden met een op gas begrensde motor geeft dat alstublieft ook niet.

Er staat best veel over op internet hoor, maar een 4 cillinder op het gas begrenzen kan prima.

Heel veel motordealers doen het en het is trouwens best wel prijzig! Ik geloof dat je tussen de 100-150eu uitkomt(correct me if I'm rong :? )... Ze zetten een plaatje op je gashendel zodat je die maar een kwartslag kan draaien, dit plaatje word verzegeld zodat het legaal is.

Een 4 cillinder begrenzen op het gas kan dus wel maar als een 1000 cc hebt kan deze gaan stotteren en niet lekker meer gaan rijden en dat is echt niet wat je wilt met een 1000cc, bv. een 600cc is er beter geschikt voor! Je hebt wel nog veel koppel dus je trekt nog lekker op in tegenstelling tot 2 cillinders! :)

Alstu ;)

Gaat prima hoor. Ik rijd een 600cc, 4 cil en heb ong 1cm gas. Is dus wennen, maar rijd prima.
Kostte me 150eu en dat is ook de gemiddelde prijs.

Er staat best veel over op internet hoor, maar een 4 cillinder op het gas begrenzen kan prima.

Heel veel motordealers doen het en het is trouwens best wel prijzig! Ik geloof dat je tussen de 100-150eu uitkomt(correct me if I'm rong :? )... Ze zetten een plaatje op je gashendel zodat je die maar een kwartslag kan draaien, dit plaatje word verzegeld zodat het legaal is.

Een 4 cillinder begrenzen op het gas kan dus wel maar als een 1000 cc hebt kan deze gaan stotteren en niet lekker meer gaan rijden en dat is echt niet wat je wilt met een 1000cc, bv. een 600cc is er beter geschikt voor! Je hebt wel nog veel koppel dus je trekt nog lekker op in tegenstelling tot 2 cillinders! :)

Alstu ;)

Dit klopt niet. Ze kunnen ook je gas begrenzen door een nippel op je gaskabel oid. Dit word niet verzegeld, en is dus niet legaal. Er zijn echter twee verzekeringen die het 'gedogen': Unive en KNMV. Zorg wel dat je goed zwart op wit hebt dat je met die uitdraai verzekerd bent.

beste mede forummer,

ik heb enig zoek werk met de zoekfunctie verricht maar kwam niet op een duidelijk antwoord uit.

mijn vraag is of er hier mensen zijn die hun 4 cilinder op het gas hebben laten begrenzen.
zo ja waar en wat was daarvan de prijs?

ik vraag geen advies over het wel of niet willen rijden met een op gas begrensde motor geeft dat alstublieft ook niet.
Die mensen zijn er, tussen de 100 en 200 euro, afhankelijk van merk, model en vooral dealer.

Bij mij koste het ongeveer 7 tientjes(normale prijs is zoals gezegd 100-150,- ), maar ik kocht de motor ook bij een dealer!

Tis alleen denk ik even wennen als het eraf is, voor de rest bevalt het prima (ik rijd zx6r ;))

Laatst bewerkt:
Gaat prima hoor. Ik rijd een 600cc, 4 cil en heb ong 1cm gas. Is dus wennen, maar rijd prima.
Kostte me 150eu en dat is ook de gemiddelde prijs.

Dit klopt niet. Ze kunnen ook je gas begrenzen door een nippel op je gaskabel oid. Dit word niet verzegeld, en is dus niet legaal. Er zijn echter twee verzekeringen die het 'gedogen': Unive en KNMV. Zorg wel dat je goed zwart op wit hebt dat je met die uitdraai verzekerd bent.

Het lijkt me dat ''remotesunset'' zn motor wel legaal wil laten begrenzen, ik geloof wel dat die manier die jij noemde goed werkt maar verzekeringen zijn nochal gesteld op regeltjes, dus als je een ongeluk krijgt kunnen ze er toch nog moeilijk over gaan doen |( ...

Weet je zeker dat er verzekeringen zijn die het soms accepteren :? ..

Jazeker, maar je moet gewoon goed zwart op wit hebben dat ze je dekken met een vermogensuidraai. Natuurlijk moet jij motor wel begrenst zijn ten alle rijden (duhh). En de verzekeringen die het accepteren zijn KNMV en Unive, maar het is zeker niet officieel. Sterker nog, je kan van een agent een boete krijgen, want je rijd nou eenmaal met een rbw die niet bij je kentekenpapieren horen (hier staat nog steeds vol vermogen op, ondanks dat die begrenst is)

vind het alleen jammer dat wanneer mensen berichten / vragen stellen op motorforum er vaak word gedaan alsof deze mensen achterlijk zijn en geen onderzoek doen.
dit is geen goed voorbeeld 'pure tonicc' maar ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel na het lezen van 2 topics ... help ik heb een rijbewijs wat voor motor moet ik kopen _O-

verder bedankt voor de reactie's,

ik denk dat het op 25kw op kenteken zetten van motoren echt voor 150 euro te doen moet zijn, maar daar laat ik later nog wel wat van horen.

bedragen van boven de 100 euro voor het op gas begrenzen van een motoren kunnen echt niet tenzij die dealer borg voor je gaat staan als je een boete krijgt.

maar de prijzen die ik na wat verder onderzoek tegen kom zijn veel lager dan wat ik hier vaak lees.
ik denk dat het te maken heeft met de RDW die het op kenteken 25KW zetten versoepelt heeft.
ik zelf heb nu een aanbieding gekregen van een dealer.

hij levert mij 4 nieuwe inlaat rubbers die zorgen dat de motor +-25KW word.
die monteer ik, vervolgens geeft hij het aan bij de RDW dat kost ongeveer 25 euro

totale kosten komen dan uit op:

103,15

voorlopig heb ik het nog niet gedaan maar als ik het allemaal geregeld heb zal ik wel even een topic openzetten

vind het alleen jammer dat wanneer mensen berichten / vragen stellen op motorforum er vaak word gedaan alsof deze mensen achterlijk zijn en geen onderzoek doen.
dit is geen goed voorbeeld 'pure tonicc' maar ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel na het lezen van 2 topics ... help ik heb een rijbewijs wat voor motor moet ik kopen _O-

verder bedankt voor de reactie's,

ik denk dat het op 25kw op kenteken zetten van motoren echt voor 150 euro te doen moet zijn, maar daar laat ik later nog wel wat van horen.

bedragen van boven de 100 euro voor het op gas begrenzen van een motoren kunnen echt niet tenzij die dealer borg voor je gaat staan als je een boete krijgt.

maar de prijzen die ik na wat verder onderzoek tegen kom zijn veel lager dan wat ik hier vaak lees.
ik denk dat het te maken heeft met de RDW die het op kenteken 25KW zetten versoepelt heeft.
ik zelf heb nu een aanbieding gekregen van een dealer.

hij levert mij 4 nieuwe inlaat rubbers die zorgen dat de motor +-25KW word.
die monteer ik, vervolgens geeft hij het aan bij de RDW dat kost ongeveer 25 euro

totale kosten komen dan uit op:

103,15

voorlopig heb ik het nog niet gedaan maar als ik het allemaal geregeld heb zal ik wel even een topic openzetten

die 150eu is voor het begrenzen zelf en een rondje op de dyno bank voor die uitdraai. En je dealer staat echt niet borg voor eventuele boetes dan hoor :Y

En die 103eu bij je dealer is echt extreem goedkoop dan. Aangezien nieuwe kentekenpapieren 31eu zijn, en hij er slechts 25eu voor vraagt. Leuke service *O*
Maar even zonder gein, als hij dat zo goed kan regelen, dan zou ik niet langer wachten.

Ik had hetzelfde bij een dealer bij mij geprobeerd, zelf een 25kW set monteren enz. Zodat hij uiteindelijk alleen de papieren hoefde te verzenden. Kon niet zei hij, moesten ze zelf uit de verpakking halen en monteren. Maarja die wouden gewoon geld zien B|

die 150eu is voor het begrenzen zelf en een rondje op de dyno bank voor die uitdraai. En je dealer staat echt niet borg voor eventuele boetes dan hoor :Y

En die 103eu bij je dealer is echt extreem goedkoop dan. Aangezien nieuwe kentekenpapieren 31eu zijn, en hij er slechts 25eu voor vraagt. Leuke service *O*
Maar even zonder gein, als hij dat zo goed kan regelen, dan zou ik niet langer wachten.

Ik had hetzelfde bij een dealer bij mij geprobeerd, zelf een 25kW set monteren enz. Zodat hij uiteindelijk alleen de papieren hoefde te verzenden. Kon niet zei hij, moesten ze zelf uit de verpakking halen en monteren. Maarja die wouden gewoon geld zien B|

tja,
zal ook wel een stuk klanten binding zijn maar zoals gezegt ik zal er nog op terug komen als alles geregeld is.

maar meer dan 100 euro voor op het gas begrenzen is echt te veel hoor,
die schijfjes of maten liggend aan de methode worden gewoon bestelt uit Duitsland en zijn niet erg duur onder de 10 euro.

vervolgens 1 of 2 runs op de dyno en dan moet het toch echt onder de 70 euro kunnen.
en ga nou niet beginnen met maar die arme dyno meneer moet ook zijn brood verdienen.
op een normale run van 30 euro verdient hij ook goed hoor.
laten we 20 euro voor het setje en even monteren rekenen.

dan kom ik nooit boven de 90 euro hoe kan hij dan meer geld vragen ?

en na even door bellen/vragen is een bedrag van 90 euro goed onderhandelbaar.
Ik heb ergens op het forum een keer een hele lijst met dynobanken gekregen.
als je die na belt kom je altijd goedkoop uit.

tja,
zal ook wel een stuk klanten binding zijn maar zoals gezegt ik zal er nog op terug komen als alles geregeld is.

maar meer dan 100 euro voor op het gas begrenzen is echt te veel hoor,
die schijfjes of maten liggend aan de methode worden gewoon bestelt uit Duitsland en zijn niet erg duur onder de 10 euro.

vervolgens 1 of 2 runs op de dyno en dan moet het toch echt onder de 70 euro kunnen.
en ga nou niet beginnen met maar die arme dyno meneer moet ook zijn brood verdienen.
op een normale run van 30 euro verdient hij ook goed hoor.
laten we 20 euro voor het setje en even monteren rekenen.

dan kom ik nooit boven de 90 euro hoe kan hij dan meer geld vragen ?

en na even door bellen/vragen is een bedrag van 90 euro goed onderhandelbaar.
Ik heb ergens op het forum een keer een hele lijst met dynobanken gekregen.
als je die na belt kom je altijd goedkoop uit.

Arbeidsloon is ook niet niks :P maar wat ik heb gehoord is het normaal dat je er ongeveer 150eu voor moet klaarleggen.
Als je het kan doen voor rond de 100eu zou ik het meteen doen als ik jou was, 103eu voor je begrenzing is een aantrekkelijk bedrag vind ik 8-)

Arbeidsloon is ook niet niks :P maar wat ik heb gehoord is het normaal dat je er ongeveer 150eu voor moet klaarleggen.
Als je het kan doen voor rond de 100eu zou ik het meteen doen als ik jou was, 103eu voor je begrenzing is een aantrekkelijk bedrag vind ik 8-)

ik was me aan het oriënteren op een nieuwe motor die ik wel wil begrenzen mij huidige motor is namelijk nog vol vermogen.

de reden,, ach vooral laksigheid en de wetenschap dat ik verzekerd ben maar ook de volkomen idiote gedachte dat ik nog niet eens op een volvermogen chopper met 500 CC mag rijden.
soms vraag ik me wel eens af of ik me niet per ongeluk voor het brommer examen heb ingeschreven.

Ik vind die prijzen die ik hoor hier maar raar :o ik heb het zelfde gehad op mijn vorige motor (was maar een 1 cilinder maar dat maakt niks uit volgens mij het principe is het zelfde een plaatje op je gas schuif)
ik was maar 30 euro kwijt toen der tijd worden racers dan nog verder afgesteld ofso ??(neem aan dat het om racers gaat haha excuse me if im wrong )

Alstu ;)

Mijn ducje loopt anders als een trein hoor :+ 8-) :] ( het plaatje is dan ook wel bijna helemaal weg gevijld door de dealer :X :X )

Laatst bewerkt:
Ik vind die prijzen die ik hoor hier maar raar :o ik heb het zelfde gehad op mijn vorige motor (was maar een 1 cilinder maar dat maakt niks uit volgens mij het principe is het zelfde een plaatje op je gas schuif)
ik was maar 30 euro kwijt toen der tijd worden racers dan nog verder afgesteld ofso ??(neem aan dat het om racers gaat haha excuse me if im wrong )

het ging inderdaad om een 4 cilinder.
een diversion om precies te zijn maar na een proefrit(ten) zie ik ervan af die motoren zijn zo flexibel als wat.
ik ga nog wat door sparen voor een mooie fazer, hornet of dergelijke.

ik was zelf ook erg verbaasd over de prijzen die ik overal las daarom heb ik dit topic ook geopend, om te horen wat anderen daad werkelijk voor het begrenzen betalen.

maar gezien de reactie's vind men het normaal een rekening van 150 euro gepresenteerd te krijgen voor 1 á 2 runs op de dyno en het monteren van een stukje blik of nog erger een schroefje.

tja, dan wist ik het ook wel als ik dealer was.

topic kan dicht, maar de discussie kan wat mij betreft door gaan.

ik volg wel,

grtz tim

Gas is meestal rond 80 euro, Plaatjes zijn 250 euro. Voordeel van plaatjes is dat je volledig je gas kan beheren en ook nog her en der wat Pk'tjes kan winnen zonder verzekering achter je aan te krijgen.

Immers, als je moto in de prak ligt en plaatjes nog in zitten, kunnen ze moeilijk een run doen om jou leven moeilijk te maken.

blijf het vreemd vinden ik was maar 3 tientjes kwijt maar goed :)

Kostte me 150eu en dat is ook de gemiddelde prijs.Dit klopt niet. Ze kunnen ook je gas begrenzen door een nippel op je gaskabel oid. Dit word niet verzegeld, en is dus niet legaal. Er zijn echter twee verzekeringen die het 'gedogen': Unive en KNMV. Zorg wel dat je goed zwart op wit hebt dat je met die uitdraai verzekerd bent.

Dat verhaal over 'verzegelen' is kant en klare bullshit!

Precies, en zij hebben je ook dat lul verhaal over verzegelde 25kw-kitjes aangesmeerd? :)

het ging inderdaad om een 4 cilinder.
een diversion om precies te zijn maar na een proefrit(ten) zie ik ervan af die motoren zijn zo flexibel als wat.
ik ga nog wat door sparen voor een mooie fazer, hornet of dergelijke.

Wat is je budget voor een motor?

Toevallig staat mijn Fazer (momenteel nog op 25KW) te koop.
Bj 2000, KM rond de 30.000, grijs/zilver...........

Wat is je budget voor een motor?

Toevallig staat mijn Fazer (momenteel nog op 25KW) te koop.
Bj 2000, KM rond de 30.000, grijs/zilver...........

momenteel rijd ik zo even door en ik denk er eigenlijk sterk overna om mijn huidige motor af te rijden. ik krijg er toch geen cent meer voor en aangezien het studententijdperk door loopt tot ver na mijn 25kw periode gaat dat vast wel lukken.

wel een gave fazer, jammer van de beschadiging

Achja... de prijs zit ergens in hé, denk ik dan maar.
Die ''beschadiging'' valt reuze mee hoor, als je het niet weet dan zie je het ook niet!

Wat heb je nu voor iets?

Terug
Bovenaan Onderaan