Terugschakelen

Hgz-J

Rookie
21 apr 2021
15
4
Goedenavond.

Ik heb een vraagje.
Vandaag Reed ik en zat best hoog in de toeren in zijn 3e versnelling.

Ik schakelde per ongeluk naar zijn 2 dus mijn wiel blokkeerde..

Wel heb ik gelijk mijn koppeling ingedrukt en reed ik verder.

Kan dit verder veel kwaad binnen in de blok?

Motor is een suzuki bandit 1200

Mvg jp
 

Bijlagen

  • IMG-20210323-WA0011.jpeg
    IMG-20210323-WA0011.jpeg
    243,8 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Nee hoor, zolang je er maar geen gewoonte van maakt ;).
Nou nee dat is niet me bedoeling..
Ik wou gewoon ff lekker doortrekken gas los voet goed zetten de puntje van me voet kwam ik er net toevallig op waardoor die ineens in zijn versnelling omlaag ging.. Dat voelde wel ff kut..
 
Allereerst leuke fiets!

Wel eens gemerkt dat als je opschakeld bij constante snelheid je toerental zakt, wat zou er gebeuren als je juist zou terugschakelen?

Niet te vaak doen, anders doet hij het straks niet meer...
 
Heb je wel rijles gehad?
Heb dit ook wel eens midden in de alpen gehad. Zegt niet echt iets over of je kunt rijden of niet. Gewoon een brainfart is genoeg om zo'n fackup te maken. Tis er niet goed voor, maar zolang je het niet elke dag doet kan het ding het prima hebben.

@TS: motor is voor altijd stuk nu, ik geef je 200 euro voor de motor.
 
Nou nee dat is niet me bedoeling..
Ik wou gewoon ff lekker doortrekken gas los voet goed zetten de puntje van me voet kwam ik er net toevallig op waardoor die ineens in zijn versnelling omlaag ging.. Dat voelde wel ff kut..
Ach, kan een keer gebeuren, niet te druk om maken. Er zitten hier genoeg mensen die nooit vauten maken ;), die komen vanzelf in je topic en daar kunnen we weer van leren :P.
Tip, kijk voor jezelf of je schakelpedaal op een goede hoogte zit. Wellicht dat je iets meer ruimte voor je laars krijgt als je dit bij stelt.
 
Allereerst leuke fiets!

Wel eens gemerkt dat als je opschakeld bij constante snelheid je toerental zakt, wat zou er gebeuren als je juist zou terugschakelen?

Niet te vaak doen, anders doet hij het straks niet meer...
Dank je wel voor je bericht.
Rijd idd heel fijn.
Ik had zelf de instelling om de subframe aan te passen naar een duc achterkant, alleen is toch meer werk dan ik dacht.
En om het te laten doen kost ook best wat.
Maar verder rijd echt top!
 
Ach, kan een keer gebeuren, niet te druk om maken. Er zitten hier genoeg mensen die nooit vauten maken ;), die komen vanzelf in je topic en daar kunnen we weer van leren :P.
Tip, kijk voor jezelf of je schakelpedaal op een goede hoogte zit. Wellicht dat je iets meer ruimte voor je laars krijgt als je dit bij stelt.
Dank je wel voor je bericht.

Ach ja van iedereen kan je leren..
Iig bedankt voor je tip zal er een naar kijken!
 
Er zijn schakelindicators in de handel, dan kun je zien in welke versnelling de bak staat. Zat vroeger vaak standaard op een aantal motoren, o.a. Suzuki’s.
 
In dit geval kan het geen kwaad, maar als je wiel gewoon grip houdt en je blok gaat wel naar een toerental waar die absoluut niet voor ontworpen is kan het wel serieuze schade opleveren.
 
Wiel blokkeerde dus sowieso geen kwaad. (hooguit voor je band, slijtage ;))

Wel is het link voor de rijder, weest er bewust op!
Je zult niet de eerste zijn die bv wel bewust even terugschakelt voor de bocht en dan met een blokkerend achterwiel onderuit klapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan