Tiger, KLE500, Cagiva Canyon, F650, of de pegaso

Woensdag morgen, 10:00 uur.
Even helmpie, jas, schoenen pakken en dan op naar de dealer voor de testritjes.
Laat vanaavond wel ff weten hoe het was en of ik er al uit ben.
Mzzzzllllllllssssss
 
Haaa, dat was een heerlijk dagje motoren testen zeg. Heeeerlijk!!!
Nou zoals beloofd een update van hoe het was.
Laat ik maar bij de minst leuke beginnen, De Cagiva:
Ik snap dus echt totaal niet dat mensen op dit ding kunnen rijden. Het is haast of je met je ellebogen moet sturen, zo dicht zit je op het stuur. Ook het zitje is nou niet echt comfortabel te noemen. Ook de rijeigenschappen waren nou niet bepaald je van het. Het leek wel of je op een opgevoerde brommer zit. Kortom, geen motor voor mij.
De KLE, op zich best leuk, maar niets bijzonders, in geen enkel opzicht. Ziet er niet verkeerd uit, maar heeft nou ook niet een echt gaaf aanzicht. Rijden en sturen gaat wel leuk, maar nou niet echt dat je zegt, Heerlijk. Voor iemand die niet teveel over het uiterlijk inzit, zou dit best een leuke fiets kunnen zijn. Mij deed het rijden teveel denken aan mijn lesmotor
De F650, Tja wel een lekker motortje, nog wel fel genoeg, stuurt lekker. Maar ja deze had al 70000 op de teller staan en moest nog 3200 opleveren + 200 afleveringskosten etc. Als ik voor een BMW f 650 zou kiezen, niet deze.
De Pegaso, mooie fiets waar ik me zeker op vermaakt heb. Haalde genoeg snelheid mee (175-180) en zat wel erg lekker. Ook het sturen bij deze motor ging wel erg fijn en tja ik vind hem wel heel mooi.
De tiger, Ik kan niet geloven dat niet heel motor rijdend nederland (wie genoeg geld heeft) op deze motor rijdt. Wat een super heerlijke fiets, wat een geluid, genoeg vermogen en gewoon echt een mega coole look. Het enige wat mij tegenhoudt om deze te kopen is de cash. Hij moet 4500 kosten. Nou dan moeten er nog 2 sloten bij (schijf en kabel ivm verzekering) en dan nog een jaar verzekering. Bij elkaar dus ongeveer 4800/4900 pleuro's, helaas dat heb ik niet.

Dus als je alles op een rijtje zet blijven er nog 2 types over. De BMW en de Pegaso. Welke moet ik nou toch kiezen???
 
Dan zou ik rondkijken voor de BMW. Tja, je woont in Den Haag, maar hier in Almere staat bij Mantel motoren een F650 uit 1994 voor €3750 met garantie en 10.547 op de teller. Als je particulier koopt kan je onder die prijs, maar dan heb je geen garantie.

BTW: Als je een beetje onderhandelt moet je volgens mij een ART 4+ slot en afleveringskosten er wel uit kunnen krijgen; je ruilt immers niet in.
 
Laatst bewerkt:
BTW: Als je een beetje onderhandelt moet je volgens mij een ART 4+ slot en afleveringskosten er wel uit kunnen krijgen; je ruilt immers niet in.

Hmm tja dat afdingen, lukt me tot nu te niet al te best. Bij die pegaso cube is het me idd wel gelukt om voor die prijs 2 goedgekeurde sloten erbij te krijgen. Safe motoren en Hans van Wijk motoren in Zoetermeer, krijg ik alleen een schijfslotje geregeld. Die tiger is nl al met een zomeractie behoorlijk in prijs gedaald (prijs was voorheen 5500, nu 4475). Maar bij safe zijn ze zo flexibel als het maar zijn kan. Die pegaso daar kost 3990, 199 eur afl kn, kabelslot in de aanbieding voor 95 euro en dan het schijfslot cadeau. Meer rek zit er niet in krijg je dan te horen. We hebben net de prijzen allemaal al naar beneden bijgesteld etc etc. Nou prima, mocht het dan toch de aprilla worden, haal ik hem wel in amsterdam. Heb ik en een jongere motor, minder km en wel binnen mijn budget.
Ja toch, niet dan?!
 
Hmm tja dat afdinge, luk me tot nu te nie al te bes. Bè die peigasau cube is ut me idd wel geluk om voâh die près 2 goedgekeuâhde slaute egbè te krège. Safe mautaure en Hans van Wèk mautaure in Zoetegmeâh, krèg ik allein een schèfslotje gereigeld. Die tagâh is nl al met een zaumeractie behoâhlijk in près gedaald (près was voâhhein 5500, nu 4475). Maah bè safe zèn ze zau fleksiebel as ut maah zèn ken. Die peigasau daah kos 3990, 199 euâh afl kn, kabelslot in de aanbieding voâh 95 uirau en dan ut schèfslot cadeâh. Meâh rek zit r nie in krèg je dan te haure. We hebbe net de prèze allemaal al naah beneide bègesteld etc etc. Nâh prima, moch ut dan toch de aprilla worde, haal ik hem wel in astedam. Heppik en een jongere mautor, mindâh km en wel binne mèn budget.
Ja toch, niettan?!

8-) Lang leve harrypad :+

Dat afdingen gaat mij ook niet al te best af ;) maar in dat budget kan je idd. meestal maar een paar honderd euri afdingen... Succes met je keuze

[me]Snarfman is in de haag geboren, vandaar[/me]
 
Laatst bewerkt:
Hmmm als ik het verhaal zo lees ben je goedkoper uit om die Tiger te kopen. :] Misschien duurder in de aanschaf, maar t.z.t. wil je toch die Tiger. :9~ Dan kun je beter nu een paar pegels meer neerleggen, dan dat je straks weer het hele circus moet doorlopen met fiets inruilen etc etc. :(

Dus mijn advies even sparen voor die Tiger of vraag je suikertante even. 8-)

Groeten en veel succes met je keuze,
Bas
 
Hmmmmm na veel nadenken, pijnzen en 100 keer op mijnpostbank.nl kijken, ben ik erachter gekomen dat er helaas maar 1 keer per maand salaris gestort wordt en dat mijn banksaldo niet vanzelf groeit.
En ik wil toch nu wel snel een motor en binnen mijn budget van 4000 pleuro blijven.
SharkeY heeft besloten om voor de aprilia te gaan. Dus morgen even bellen naar amsterdam en dan hopenlijk morgen gelijk de nieuwe motor ophalen.
Ga ik op mijn bek (figuurlijk dan), dan is er in ieder geval weer iemand op dit motor forum erbij, die mee kan lullen en de pegaso af te kraken.
Ik denk dat ik voor de 3950 euro, er toch een leuke motor aan koop, die er en leuk uit ziet en ondanks zijn ene cilinder, nog wel goed vooruit komt. Mochten er problemen komen, help dan aub mee hopen dat deze in de eerste 6 maanden komen, dan vallen ze nog onder de garantie.
En indien ik er volgend jaar echt op uitgekeken ben, dat zien we dan wel weer. Misschien heb ik dan mijn kippetje wel motor geil gekregen en gaat zij er mee verder en koop ik idd alsnog die triumph.
Ik laat jullie nog wel weten hoe de nieuwe brommer gaat bevallen.
 
Hmmmmm na veel nadenken, pijnzen en 100 keer op mijnpostbank.nl kijken, ben ik erachter gekomen dat er helaas maar 1 keer per maand salaris gestort wordt en dat mijn banksaldo niet vanzelf groeit.
En ik wil toch nu wel snel een motor en binnen mijn budget van 4000 pleuro blijven.
SharkeY heeft besloten om voor de aprilia te gaan. Dus morgen even bellen naar amsterdam en dan hopenlijk morgen gelijk de nieuwe motor ophalen.
Ga ik op mijn bek (figuurlijk dan), dan is er in ieder geval weer iemand op dit motor forum erbij, die mee kan lullen en de pegaso af te kraken.
Ik denk dat ik voor de 3950 euro, er toch een leuke motor aan koop, die er en leuk uit ziet en ondanks zijn ene cilinder, nog wel goed vooruit komt. Mochten er problemen komen, help dan aub mee hopen dat deze in de eerste 6 maanden komen, dan vallen ze nog onder de garantie.
En indien ik er volgend jaar echt op uitgekeken ben, dat zien we dan wel weer. Misschien heb ik dan mijn kippetje wel motor geil gekregen en gaat zij er mee verder en koop ik idd alsnog die triumph.
Ik laat jullie nog wel weten hoe de nieuwe brommer gaat bevallen.

Alvast veel plezier en lekker veel :]
 
Zo vandaag de motor opgehaald.
Uiteraard regent het natuurlijk net vandaag. de eerste dag dat ik eigenaar ben van een mooie motor, maar dat mocht de pret niet drukken. De eerste domme opmerking ook al ontvangen bij de benzinepomp langs de snelweg (de pompbediende, jezusss, ik snap niet dat er tegenwoordig zoveel van die jongelui van die nieuwe motoren hebben, waar halen jullie het geld toch vandaan)
Nou ik ben 24 en heb er hard voor gewerkt vriend. Misschien iets anders gaan doen met je leven dan benzine in auto's gooien. Dat laatste heb ik maar zacht in mezelf gezegd.
Maar ja gelukkig trok de regen een beetje weg en ben ik net weer even heerlijk een stukkie gaan rijden.
Eindelijk kan ik nu volwaardig terug groeten naar andere motor rijders, zonder dat ik van de instructeur te horen krijg, dat ik dat later maar op mijn eigen motor moet doen.
 
Veel plezier :] met je nieuwe fiets en hou het rubber onder ;)

Eindelijk kan ik nu volwaardig terug groeten naar andere motor rijders, zonder dat ik van de instructeur te horen krijg, dat ik dat later maar op mijn eigen motor moet doen.

ik heb drie instructeurs 'versleten' }) maar daar heb ik ze nooooooit over gehoord *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan