tikje in het blok van mijn vfr 750f

rutgertjuh

MF veteraan
Donateur
16 jun 2004
19.430
7.157
Nijkerkerveen
Ik heb net een andere motor gekocht en dat is een Honda Vfr750f uit 1988 geworden en nu hoorde ik ineens een klein tikje in het blok wat ik nog niet eerder gehoord heb.
Als het blok koud is dan is het best duidelijk en als ie wat warmer is dan hoor ik het nog maar lijkt het wel minder te zijn.
Wat zou dit kunnen zijn en moet ik me zorgen gaan maken?


Groet Rutger
 
Je rijdt er heen op een zaterdag je zet je motor 3 uur op straat neer in de kou
en dan is ie ook behoorlijk afgekoeld. Kun je ondertussen even de buddy losmaken
en benzinetank er af halen enz. Moet toch te doen zijn ik zou het aanbod niet laten schieten.

Mzzl Onno

Daar zat ik zelf vanmorgen ook ineens aan te deken ja. MAar ik weet niet of het op die manier te doen is?
 
Is idd wel te doen, maar normaal sleutel ik binnen. Met hefbrug enzo, is toch wat meer comfortabel.
En je cliotje kan een kleine aanhanger makkelijk trekken. Erin zetten, neem een lange plank en een beetje lef en huppakee.
Maar een keer koukleumen kan ook.
 
Is idd wel te doen, maar normaal sleutel ik binnen. Met hefbrug enzo, is toch wat meer comfortabel.
En je cliotje kan een kleine aanhanger makkelijk trekken. Erin zetten, neem een lange plank en een beetje lef en huppakee.
Maar een keer koukleumen kan ook.

Het kan toch ook binnen? Dan kom ik op de motor jouw kant op en dan de fiets naar binnen een beetje opwarmen en dan de boel lossleutelen. Dan zit er zoveel tussen het uitzetten van de motor en het open maken van de motor dat ie wel voldoende afgekoelt zou moeten zijn, toch?
 
Klinkt goed rutger; gewoon ding buiten ff half uurtje laten afkoelen onder genot van bakkie koffie, alle rommel eraf en tegen de tijd dat jij zover bent dat die andere jongen aan de slag kan zal het blok toch wel afgekoeld zijn?? ;)
 
Half uurtje is te optimistisch, want het blok moet echt koud zijn, maar voordat je klaar bent met alles van de fiets slopen, om toegang te krijgen, tot de cilinderkoppen, ben je wel even bezig. Kuip eraf en tank en radiator lospeuteren en dan de kleppendeksels eruit prutsen en je bent zo een uurtje verder. Alles moet namelijk schoongeblazen worden, anders dondert er van allerlei prut zo van de kleppendeksels tussen de nokkenassen.In de dagen tussen kerst en oud en nieuw heb ik wel een paar uurtjes over. Als je me even mailt of het kan, dan kunnen we wel wat afspreken.
 
Half uurtje is te optimistisch, want het blok moet echt koud zijn, maar voordat je klaar bent met alles van de fiets slopen, om toegang te krijgen, tot de cilinderkoppen, ben je wel even bezig. Kuip eraf en tank en radiator lospeuteren en dan de kleppendeksels eruit prutsen en je bent zo een uurtje verder. Alles moet namelijk schoongeblazen worden, anders dondert er van allerlei prut zo van de kleppendeksels tussen de nokkenassen.In de dagen tussen kerst en oud en nieuw heb ik wel een paar uurtjes over. Als je me even mailt of het kan, dan kunnen we wel wat afspreken.


te gek dank je wel!
Ik mail je na het weekend even om het en en ander af te spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan