Tips bij aanschaf Suzuki GSX-R SRAD 750

Pendec

Rookie
8 sep 2005
5
0
Hoorn
Kan iemand mij goede tips/aandachtspunten geven waar ik op moet letten bij aanschaf van een gixxer 750??..
 
Ken ik u ergens van ;)

Zoals bij alle motoren, gebruik je verstand of neem iemand mee die er nuchter naar kijkt. Die ziet vaak meer dan jij, die staat te dromen bij die motor.

Algehele staat, banden versleten, ketting in orde en gesmeerd? Oliepeil, remblokjes.
Is er onderhoud (aantoonbaar)?

Met deze dingen kun je de prijs goed drukken.

Als de motor start luister hoe hij stationair loopt. Moet netjes lopen. Bij een proefrit rustig warmrijden, rustig door alle toeren laten lopen. Loopt alles netjes op en terug?
Een paar remproeven, geen trillingen bij het remmen?
Even met losse handen rijden, trekt ie niet meteen 1 kant op (krom frame).

Als nu alles in orde is heb je een grote kans dat je een goede bike koopt.

Succes!
 
hee peter :) jij ook hier *D

bedankt voor de tips!

zijn er ook verder nog aandachtspuntjes waar ik op moet letten?? ..
(bijvoorbeeld bekende problemen)
 
kappen beschadiging kan je gebruiken om prijs te drukken,indien dit het geval is goed op letten op frame beschadigingen.(als je kapschade tenminste accepteerd)
beschadigingen frame moet je gebruiken om de motor te laten staan en weg te lopen.
let op scheuren bij balhoofd/lagers (wheelies is oorzaak)
ff voorrem inknijpen en motor bewegen
achterwiel pakken en van links naar rechts schudden (wel iemand ff het stuur vast laten houden) kan je zien hoe het met de lagers achter gesteld is.

algemene slijtage delen kan je gebruiken om de prijs te drukken.
rondje rijden, ff volgas trekken terwijl je assistent staat te kijken of er witte of donkere rook uit de demper komt. (olie verbranden / blok af)

de overige dingen staan hier boven al genoemd.
succes~!
 
Ik moet wel even melden dat mijn gixxer srad 740 bij het warmlopen een beetje tikt maar als hij warm is is dat geluid weg.

Een gixxer maakt trouwens wel meer blok geluid als bv een CBR, dus laat je ook niet te snel afschrikken. Het moet natuurlijk geen gekke tik zijn in het blok.

- vraag wel ff of de kettingspanner al is vervangen, dat is wel een gixxer kwaaltje.

Die van mij kopen :? :+
 
ik heb er nu 1 van een kennis op het oog .. een heel leuk ding .. komt uit 98.
hij heeft er nooit wat mee gehad, en altijd goed onderhouden.
hij is wel 1x omgevallen .. daardoor is er wat kap schade .. nix aan het frame te zien, en de schaden bestaat uit krasjes.
hij heeft me beloofd die te reviseren en niewe stickers er op.
hij heeft en net een nieuwe ketting enzo om (goldchain) en er gaan nieuwe banden onder.
hij heeft 40000 op de teller.
geen motorische schade, geen scheuren in het frame oid.
en hij maakt een zer zuiver geluid (geen tikken enz)
stuur trekt niet weg en heb er zelf nix aan gezien.

hij vraagt er 5000 voor.

(incl nieuwe banden en stickers enz.)

redelijk?
(ik vind persoonlijk van wel)
 
Zitten er nog xtra dingen op? Ik vind het voor een standaard fiets eigenlijk best aardig wat.. 5000,-

Ik zit voor die van mij te denken aan 5500,- voor de verkoop.
Maar er zit bij mij dan ook echt veel xtra spul op. En met minder km's.

Kijk anders ook eens op marktplaats.nl en speurders.nl voor een vergelijk
 
aan extra's .. hij heeft er zover ik weet niet erg veel extra's op.
wel carbon look gemaakt. andere steps, stalen remkabels, goldchain, ander windscherm en motorish niet veel geloof ik ..

oja.. en daar zitten dan ook splinternieuwe racebanden bij (0 km mee gereden)
 
:? carbon look gemaakt :?

maar klinkt leuk, succes ermee dan.

begrijp alleen niet de xtra waarde van een goldchain. deze is alleen iets prijziger als een 'normale' ketting van dat formaat
 
remhendels, ritsbeschermer op de kap, stuur, achter en voor spatbord en zo nog wat meer dingentjes een carbon look gegeven.

ja heel erg leuk :)

de meerwaarde van een goldchain zou ik je ook niet kunnen vertellen ..
sterker??
 
ik heb er nu 1 van een kennis op het oog .. een heel leuk ding .. komt uit 98.
hij vraagt er 5000 voor.

(incl nieuwe banden en stickers enz.)

redelijk?
(ik vind persoonlijk van wel)

Vinnut prijzig
Ik betaalde bij de dealer vorig jaar -toegegeven dattie op dat moment wel van top
tot teen standaard was op een alarm na-
€6500 voor een '98 met 34000 op de teller
1 scheur in de kuip (professioneel gerepareerd + nieuwe stickers er overheen,
alleen zichtbaar van de binnenkant)
waar 700km ervoor een grote beurt en nieuwe banden/schijven/ketting/tandwielen op gezet waren
Ware het niet dat ik inruil had, had ik nog €1000 van die fiets af kunnen lullen
 
valt reuze mee, dat is intussen een beetje een spookverhaal aan het worden.
:^
Jep klopt als een bus,die van een 99'er is stiller
en is iets anders geloof ik,heeft iets met een schetsplaat te maken. :Y
Beiden gaan net zolang mee,snap de heibel er omheen ook
nie zo..als je band op is vervang je hem toch ook..is toch ook onderhoud :?

Agos snapt niet dat iedereen er zo'n punt van maakt :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan