Tips bij circuitopname?

*O* Beste stuurlui staan op de kant!



Helm dicht doen vóór je de baan op draait ;)
Later remmen, eerder gasgeven.
Minder naar gehoordbeschadigend piepje erin zetten.
Oh ja en niet crashen.


Maar wat serieuzer:
2x bijna op dezelfde plek en dan de derde keer er weer in trappen, zonde. Zou wat meer de baan gebruiken. Ik ken de track niet, maar lijkt me dat je vrij vaak daar een meter op de apex laat liggen. Zeker op dat crashpunt zou ik dan dus niet over het donkere natte sturen maar iets meer naar binnen waar de baan droog is.
Verder gaat ie best lekker zo te zien, iets meer snelheid door de bocht meenemen zodat je bocht uit ook meer baan gebruikt misschien.

Maar stuurlui, wal, enz... Als ik mijn eigen filmpjes terug kijk wat ik precies wat ik verkloot alleen veranderen is een ander verhaal :P
 
Laatst bewerkt:
En soms wil je wel harder...maar mag het niet ...zo als het volgende filmpje laat zien

Ik rij al twee rondjes achter een voorrijder....maar hij gaat voor geen meter |( ...ik en mijn twee maten zijn er wel klaar mee en zij gaan hem inhalen....maar daar is hij niet van gediend... _O- _O- _O- ha ha ha
 
Deze opname is van mijn 2de keer op circuit. Tips zijn zeker welkom.

Gr,
Kristof

Tip: Een circuit dag met begeleiding.

De instructeur ziet wat jij allemaal doet en niet doet, en geeft de aanwijzingen die dan nodig zijn.
Tevens heb je dan een goeie basis op welke punten je kan oefenen wanneer je gaat vrij rijden op het circuit.
Tip2 neem zo'n begeleiding dag op het circuit waar je ook graag komt voor vrij rijden, dan heb je de aanwijzingen voor de lijnen al, hoef je daar voorlopig niet druk om te maken ;)
 
En soms wil je wel harder...maar mag het niet ...zo als het volgende filmpje laat zien

Ik rij al twee rondjes achter een voorrijder....maar hij gaat voor geen meter |( ...ik en mijn twee maten zijn er wel klaar mee en zij gaan hem inhalen....maar daar is hij niet van gediend... _O- _O- _O- ha ha ha

Mooi filmpje ;) volgende keer maar geen toer maar ster :+
 
En soms wil je wel harder...maar mag het niet ...zo als het volgende filmpje laat zien

Ik rij al twee rondjes achter een voorrijder....maar hij gaat voor geen meter |( ...ik en mijn twee maten zijn er wel klaar mee en zij gaan hem inhalen....maar daar is hij niet van gediend... _O- _O- _O- ha ha ha
Op 0.46 is geen :N normale actie,had goed mis kunnen gaan.

Als het te langzaam gaat vraag je toch of je in een snellere groep geplaast kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Op 0.46 is geen :N normale actie,had goed mis kunnen gaan.

Als het te langzaam gaat vraag je toch of je in een snellere groep geplaast kan worden.

idd. Van mij had ie een zwarte vlag gehad. Halve zool. Als het niet hard genoeg gaat vraag je zoals marlig ook zegt om een snellere groep
 
En soms wil je wel harder...maar mag het niet ...zo als het volgende filmpje laat zien

Ik rij al twee rondjes achter een voorrijder....maar hij gaat voor geen meter |( ...ik en mijn twee maten zijn er wel klaar mee en zij gaan hem inhalen....maar daar is hij niet van gediend... _O- _O- _O- ha ha ha

:N

Vooraf is je wel verteld hoe je je dient te gedragen, daar blijken er wat moeite mee te hebben. Ook op het circuit zijn er regels waar je je aan dient te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan