Tips GSXR 750 1995

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Ik kan een gsxr 750 uit '95 kopen voor 4.695 pleuro's. Het ding rijdt goed en is in goede staat volgens mijn eerste indruk. Zijn er voor deze motor specifieke aandachtspunten (dus niet ketting, banden etc)? Is die prijs redelijk, ik vind weinig andere gixxers uit '95 op andere sites. Graag jullie advies, alvast bedankt.
 
Het enige wat ik kan bedenken is de voorrem; die wil nl. nog wel eens sponzig zijn. Mocht dat het geval zijn geen nood, ik weet wat je er aan doen kunt om het te verhelpen. Ook de achtervering kan wel eens wat uitbundig zijn, maar dat is ook te verhelpen en geen reden om hem te laten staan wél om de prijs te drukken. Verder zou ik zo 1,2,3 niets weten, is eigenlijk wel een betrouwbare motor.
 
Laatst bewerkt:
eeey VFRob...uitstekende keus.... kheb derook 1-tje..
Ik had eerst een VF750F interceptor maar vond ik niet echt fijn rijden...

prijs is redelijk tot laag heb ik het idee ..ligt aan de staat en
de Km's natuurlijk. ik heb een 95'er met 38100 op de teller, gloedjenieuwe a.band en brute ixil-pijp derop...kostte 5400 pleuri...
(4000 incl inruil honda dus)
Heb je een plaatje of linkje naar die fiets??

anyway...rijdt nu met heel veel plezier op me gixxer.. echt stoere fiets :]
 
Ik vind hem stevig aan de prijs!!! Kan wel wat af... of heeeele nette inruilprijs voor je VFR.
Verder, het zijn hele degelijke motoren, maar kijk goed naar de algehele staat van onderhoud en hoe ermee omgegaan is. En op zo'n motor 3 maanden garantie vragen. En als je er voorlopig niet (veel) mee rijdt, misschien daar een afspraak over maken dat je kan verlengen. Anders is in maart je garantie al afgelopen voor je echt begint te rijden.

Grtzz HagaSan.
 
Ik heb \'m!!! VFRob met een GSXR, moet ik m\'n naam veranderen?

Ja, maar kies nu beter iets dat ook bij je volgende motor nog past. Nick veranderen kan namelijk maar 1 keer. En da\'s niet 1 keer per motor! ;)
 
Ja, maar kies nu beter iets dat ook bij je volgende motor nog past. Nick veranderen kan namelijk maar 1 keer. En da\'s niet 1 keer per motor! ;)


Okido; wil degene die dat dan kan of wil doen mijn naam veranderen in \'Rob\'?
Merci, :}
 
Hoi,

Ik heb ook zo\'n apparaat uit \'95. Nu weet ik dat je via de anwb site op de promotor site kan komen. Daar staat deze gixxer uitgetest. Probleem: ik heb geen promotor code. Heeft iemand dit wel en bereid om de test uit promotor te halen en te posten/mailen? Staan een leuk hoop gegevens in over de techniek.

alvast bedankt, greetz Michael
 
Hoi,

Ik heb ook zo\'n apparaat uit \'95. Nu weet ik dat je via de anwb site op de promotor site kan komen. Daar staat deze gixxer uitgetest. Probleem: ik heb geen promotor code. Heeft iemand dit wel en bereid om de test uit promotor te halen en te posten/mailen? Staan een leuk hoop gegevens in over de techniek.

alvast bedankt, greetz Michael
goed plan; wie kan helpen???
 
Hoi,

Ik heb ook zo\'n apparaat uit \'95. Nu weet ik dat je via de anwb site op de promotor site kan komen. Daar staat deze gixxer uitgetest. Probleem: ik heb geen promotor code. Heeft iemand dit wel en bereid om de test uit promotor te halen en te posten/mailen? Staan een leuk hoop gegevens in over de techniek.

alvast bedankt, greetz Michael
Ik heb \'m gewoon zelf getest, geeft ook de meeste lol. *D

Techniek van deze Gixxer is sowieso achterhaald: te zwaar, te weinig pk\'s, nog geen twin-spar frame, vering en remmen niet echt super. Wél degelijk en je kan er best vlot mee in de rondte. :]
 
Ik heb \'m gewoon zelf getest, geeft ook de meeste lol. *D

Techniek van deze Gixxer is sowieso achterhaald: te zwaar, te weinig pk\'s, nog geen twin-spar frame, vering en remmen niet echt super. Wél degelijk en je kan er best vlot mee in de rondte. :]
HUmmm.... Het zelf testen is het leukst, alleen ik heb um 2 dgn en ik durf nu echt niet te rijden, over vering en remmen zal je misschien gelijk hebben, maar te weinig pk?
120 pk is voor mij genoeg hoor. :9 , terwijl er miscchien mensen zo :z over denken

groetjes Michael
 
@#$%^&@#$%^& Fokking dubbelpost :(


Misschien dat die van jou wat vlotter is dan de mijne (ben zelf niet zo héél petit), maar iedere 600 SS vanaf \'98 rijd je zoek (qua snelheid dan). Ik heb iig een kleiner voortandwiel gemonteerd om het haastige rijden wat spannender te maken. ;)
 
Laatst bewerkt:
@#$%^&@#$%^& Fokking dubbelpost :(


Misschien dat die van jou wat vlotter is dan de mijne (ben zelf niet zo héél petit), maar iedere 600 SS vanaf \'98 rijd je zoek (qua snelheid dan). Ik heb iig een kleiner voortandwiel gemonteerd om het haastige rijden wat spannender te maken. ;)

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat snel(ler) rijden eerder te maken heeft met de berijder dan met de motor. Met mijn vorige machine (vfr \'88)werd ik bijna nooit weggereden op de weg in de Eifel, sterker nog; de meesten met moderne ss motoren, nieuwe race-overall\'s en ruige helmen reden ik en m\'n maat helemaal weg! Circuit is een ander verhaal.
1) leren rijden
2) de weg kennen
3) snelle motor
 
Ik heb \'m gewoon zelf getest, geeft ook de meeste lol. *D

Techniek van deze Gixxer is sowieso achterhaald: te zwaar, te weinig pk\'s, nog geen twin-spar frame, vering en remmen niet echt super. Wél degelijk en je kan er best vlot mee in de rondte. :]

Te zwaar: 199 kg leeg: als ik 60 weeg met een bijna lege tank ben ik een stuk lichter als een flinke jongen op een volgetankte R1.
te weinig pk\'s: 120 pk + dynojet, sportuitlaatsysteem, k&n filter; ....???? Een SV 650 heeft \'maar\' 70 pk; daar kun je in de Eifel heel goed mee uit de voeten! En hoe vaak kun je volgas rond 12000 toeren jakkeren op bochtige weggetjes in de Eifel?
Vering / remmen: zeker belangrijk, maar pas echt onderscheidend op circuit, niet op de weg.
 
Te zwaar: 199 kg leeg: als ik 60 weeg met een bijna lege tank ben ik een stuk lichter als een flinke jongen op een volgetankte R1.
te weinig pk\'s: 120 pk + dynojet, sportuitlaatsysteem, k&n filter; ....???? Een SV 650 heeft \'maar\' 70 pk; daar kun je in de Eifel heel goed mee uit de voeten! En hoe vaak kun je volgas rond 12000 toeren jakkeren op bochtige weggetjes in de Eifel?
Vering / remmen: zeker belangrijk, maar pas echt onderscheidend op circuit, niet op de weg.
Kijk, hier kan je eindeloos over discuseren maar feit blijft dat moderne motoren lichter en sneller zijn en dat merk je ook in de Eifel. Als ik daar uit een haarspeld kom dan rijden mijn maten zo van me weg met hun R1, SP2, GSX-R750K2 etc. De gemiddelde Nederlandse man is rond de 1.80 m, als je dan 60 kilo weegt zit je waarschijnlijk wel op een heroïne-dieet en het vrij moeilijk om constant met een bijna lege tank te rijden (of je moet extra benzine in je rugzak meenemen ;) ) Hoe onderscheidend veren en remmen op de openbare weg zijn hangt helemaal af van je rijstijl. Overigens alle door jou genoemde aanpassingen zitten ook op mijn Soes, alleen de Yosh heb ik er weer afgehaald, omdat ik er koppijn van kreeg en hij beter loopt met de originele pijp. Heb trouwens afgelopen zomer een stukje op zo\'n GSX-R750k2 gereden in de Eifel; echt een wereld van verschil qua stijfheid van het frame en wegligging. :}
 
Heb je gelijk in. Maar het blijft een feit dat het kunnen van de rijder belangrijker is dan het kunnen van de motor, of niet soms?
 
Heb je gelijk in. Maar het blijft een feit dat het kunnen van de rijder belangrijker is dan het kunnen van de motor, of niet soms?
Ja, maar dat gaat ook op voor stanleymessen, banketbakkerijen, springveren, visser, raketlanceerinrichtingen, struisvogelfarms etc. ;)
Ik heb in de bochten ook niet echt een probleem,maar meer op de rechte stukken; is trouwens met m\'n kleinere voortandwiel wel beter geworden. Bovendien kan je met meer vermogen wat schakelluier rijden als het allemaal niet zo héél erg hard gaat. Rijd zelf sinds afgelopen zomer ook regelmatig in de Eifel maar het tempo van de motorrijders daar valt me zwaar tegen eerlijk gezegd. Wel daar met een paar gasten uit Kassel mee opgereden en die wisten wél hoe \'t moest :} Wij rijden trouwens wel meestal op de binnendoorweggetjes met vaak wat slechter wegdek.
 
Een maat had ook een gsx750 ,viel me op dat op topsnelheid de achterkant van z\'n fiets begon te zwabberen.
Honderduizend mensen,dealers..........nalaten kijken en niks kunnen vinden.
Heeft hem snel weer weg gedaan.
 
Een maat had ook een gsx750 ,viel me op dat op topsnelheid de achterkant van z\'n fiets begon te zwabberen.
Honderduizend mensen,dealers..........nalaten kijken en niks kunnen vinden.
Heeft hem snel weer weg gedaan.
en een ander met zijn probleem opgezadeld.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan