• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

tips & trucs aanschaffen motorkleding

• Onderwerp starter Onderwerp starter RO3L
  • Startdatum Startdatum

RO3L

Rookie
Lid geworden
4 jun 2009
Waarderingsscore
0
Beste leden van MF.

Als beginnend motorrijder (momenteel nog aan het lessen) vraag ik mij af waar ik op moet letten bij de aanschaf van motorkleding.

-Wat zijn de voordelen van textiel tov leder?
-Wanneer kies je voor leer, wanneer kies je voor textiel?
-Hoe bepaal je of de pasvorm goed is (bepaalde bewegingen maken)?
-Zijn er dingen waar je op dient te letten?

Groetjes RO3L

ik geloof dat ze je hier boven proberen uit te leggen dat er een "zoekknop" is

speltip 1: een kledingtopic gaat het allersnelst dicht als je het woord "badslippers" in je topic noemt O-)

en welkom natuurlijk :), we zijn de beroertste niet

Begrepen, bedankt he!.......

Laatst bewerkt:
graag gedaan.
Ga terug naar de homepage motor-forum.nl rechtsbovenaan zie je zoeken, blijf erboven hangen, je hoeft niet te klikken en een venster verschijnt. Hierin kan je termen zetten die gezocht worden.
Succes!

Agh... Als je een willekeurige zaak binnenloopt waar ze motorkleding verkopen dan lopen daar vaak wel een paar van die lieftallige jongedames rond die je perfect kunnen helpen met het uitzoeken van geschikte kleding.

De keuze tussen leer en textiel is héél persoonlijk en redelijk afhankelijk van het tijdstip waarop je motor gaat rijden. In de zomer is textiel vaak snel te warm terwijl leer in de winter weer snel te koud wordt.

Shop ze ... ;)

Beste leden van MF.

Als beginnend motorrijder (momenteel nog aan het lessen) vraag ik mij af waar ik op moet letten bij de aanschaf van motorkleding.

Groetjes RO3L

- Leder veiliger(?) en ik vind het mooier, maar let op niet waterdicht.
- Winter = textiel zomer = leer regen = textiel
- Ga op een motor zitten :)
- Prijs/service/kwaliteit/leuke verkoopster

Ik zou gewoon zowel een leder als een textiel pak kopen :)

In plaats van zinloos commentaar leveren zou je ook gewoon antwoord kunnen geven. Als je dat niet kan, reageer dan gewoon niet.

maar dan is de lol er zo snel vanaf... :)

Laatst bewerkt:
Leer is veiliger maar ik vind ze wel zwaar.

In de zomer heb ik gewoon textiel en voor winter. Veel woon-werk rijders dragen textiel en vaak mooie weer rijders in leer ? :P

In de zomer heb ik gewoon textiel en voor winter. Veel woon-werk rijders dragen textiel en vaak mooie weer rijders in leer ? :P

meeste mensen die SS rijden, dragen leer. Een met een SS de winter door :N
(het kan wel, maar het is niet echt het geschikte type)

Bedankt voor de (serieuze) reacties! eea is mij al een stuk duidelijker geworden!

textiel is wel makkelijker met aan en uit doen, zo kan je er ook makkelijk een broek onder dragen. Dat moet ik onder leer niet proberen.

Nog iets. Leer is over het algemeen iets duurder, maar kijk goed om je heen aanbiedingen genoeg. Maar ga niet bezuinigen door kwalitatief minder spul aan te schaffen voor wat minder, goedkoop blijft duurkoop.

Leer is inderdaad zwaarder dan textiel, maar het zit wel beter. Mits je goed passende kledij koopt.

Laatst bewerkt:
Mja, waar ga je je motor voor gebruiken, wat voor motor ga je kopen en wil je ook met slecht weer gaan rijden?

• In een pak uit 1 deel zie je er flitsend uit op je (sport)motor, maar daarbuiten lijk je op een aap. Niet echt iets om boodschappen in te gaan doen of anderszins te lang in rond te moeten lopen.
  • Bij een pak in twee delen moet je zorgen dat je ze aan elkaar kan ritsen. Heb je een broek van een ander merk dan de jas, dan zal dat meestal gedonder opleveren.
  • Gebruik je je motor ook echt als vervoersmiddel, overweeg een motorbroek die je over je normale broek heen aan kan trekken. (Baal er van dat ik er geen heb, iig).
  • Zorg dat je laarzen versteviging rond je enkels bieden. Koop je motorschoenen, denk er dan aan dat je op een motor zit. Je broekspijpen zullen hoger uitvallen en je zal dus waarschijnlijk natte sokken gaan krijgen.
  • Wil je je motorjas aanhouden als normale jas, zorg dat-ie niet te kort uitvalt. Prima voor je zithouding, maar een beetje koud/sip om mee te moeten lopen.

Zo. Zo moeilijk was dat nou ook weer niet :)

EDIT: Ohw, en het gaat je sowieso geld kosten, dus dan kan je het maar beter goed doen. Soms is het net alsof alle motorzaken precies dezelfde dertien-in-een-dozijn pakken hebben hangen. Maar als je ook online gaat zoeken, vind je voor hetzelfde geld meer variatie en andere stijlen.

Laatst bewerkt:
Beste leden van MF.

Groetjes RO3L
Textiel is waterdicht (als het goed is :P)
Textiel kies je als je ook met slecht en koud weer gaat rijden.
Op een motor zitten, maar gewoon hurken kan ook. Let erop dat als je hurkt, dat je broekspijpen nog steeds lang genoeg zijn.

leer is gewoon een stuk mooier en sportiever
niet waterdicht , dus een regenpak is wel handig 8-)

Mja, waar ga je je motor voor gebruiken, wat voor motor ga je kopen en wil je ook met slecht weer gaan rijden?

• Bij een pak in twee delen moet je zorgen dat je ze aan elkaar kan ritsen. Heb je een broek van een ander merk dan de jas, dan zal dat meestal gedonder opleveren.

Zo. Zo moeilijk was dat nou ook weer niet :)

Wat is dan het voordeel van een tweedelig pak, als je toch alles aaneen ritst?
Is het een probleem als dit niet mogelijk is?

makkelijk op het terras :). En ik vind het mooier dan een overal.

Nou ja, het is een extra risico dat je kan voorkomen. Maak je een flinke schuiver met je benen naar voren, dan trekt een enorme kracht je jas omhoog, bijvoorbeeld. Dan schuif je gewoon lekker op je rug verder.

(Dat gezegd hebbende geef ik eerlijk toe dat ik alleen mijn textielpak dichtrits want bij mijn leren pak is het te veel gezeik. Dit verhaal wees me er weer op dat dat niet zo verstandig is.)

Het voordeel van twee delen is verder dat die pakken ook in wat meer 'casual' smaken te krijgen zijn en je dus ergens binnen kan komen en je jas uit kan doen. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan