Tips voor het rijden in Duitsland en Polen?

De snelweg naar Warschau is goed, verwacht geen gekkigheid of Belgische gaten in de weg.

In de dorpen, en vlak voor de dorpen.. ze zijn erg heftig geworden met controle op snelheid, sommige stukken
( die op jou route weet ik zo niet ) sterft het van de trajectcontroles op de snelwegen , en de lokale veldwachters hebben een tyvushekel
aan hard rijders en drank rijders.
Glas half vol, de boetes zijn naar Nederlandse maatstaven belachelijk laag ( 12,50 euro voor 20 te hard binnen de bebouwde kom was m'n laatste )

Let op.. ze mogen ook je rijbewijs invorderen als ze daar reden toe zien, wat die reden is... dat weten ze zelf alleen.

Doe met de lunch nou geen paar biertjes en denk t kan wel, ze zijn hierop in tegenstelling tot de vooroordelen erg ... erg streng en
tuchtig in als ze je daar mee pakken.

Niet op de grens stoppen bij kleine wisselkantoor / tankstation, pak de grote waar iedereen stopt en het druk is.
Iets duurder, maar geen zigeuners die jou, en je motor strippen voor je van je motor af bent.
( ja, als je zigeuners ziet.. rij gewoon dóór, zeker als je alleen bent en geen "bewaking" bij de spullen kan achterlaten )
 
In Duitsland is tussen de file doorrijden niet toegestaan, maar in de praktijk gebeurt het wel (vooral door buitenlandse motorrijders).
Heb het zelf ook wel eens gedaan, maar je moet er wel op bedacht zijn dat men het daar niet gewend is!
En wees er ook op bedacht dat sommige Duitsers erg veel waarde hechten aan 'je aan de regels houden'. Het is mij meerdere keren overkomen dat ik opzettelijk werd geblokkeerd door een koekblikker, zelfs bij zeer rustig filteren.
Het mag niet, maar ik ben er de afgelopen 15 jaar mee weggekomen :)
Snelweg in Polen is uitstekend is mijn ervaring, zeker richting Warschau. De landelijke weggetgjes kunnen echter abominabel slecht zijn. Nog slechter dan België in de jaren '90...
 
Ik zal m'n weledelgeleerde heer Tomas Tomaszoon de Derde vragen tolwegen te vermijden, dat zou dit op moeten lossen, ga ik van uit. Alhoewel ik dan wel goed moet zorgen dat ik er een up-to-date kaart in prop voor ik vertrek.
De tol in Polen is echt spotgoedkoop. De wegen , aangelegd met EU subsidie zijn supergoed.
 
Duitse humor is de vertaling van ons NL gedeelte op de nummerplaat; Nur Links omdat Nederlanders altijd links blijven rijden als er rechts ruimte is.
 
Die Duitse camper op de linkerbaan waar ik 2 uur terug de spiegel vanaf reed kon d'r ook aardig wat van :)


Hey, hij gebruikte hem toch niet.. kon ie em net zo goed achterlaten op de weg _O-
 
En ook in hun eigen land.
Ik rij een paar keer per jaar door Duitsland naar Italië maar ik zie weinig verschil in gedragingen tussen Duitse en Nederlandse bestuurders, buiten de hogere kruissnelheid.
 
Als ik me niet vergis zijn de regels verschillend tussen de landen.
Dat helpt niet want dat kan niemand, lijkt het wel.
Ja klopt. Ik verbaas me er regelmatig over wanneer ik gewoon rustig met de aanhanger rechts rij en zo'n invoeger kan er met een klein beetje gas bij makkelijk voor, en daar ook ruimte zat is, ze toch afremmen en achter je gaan. Vervolgens gelijk doorschuiven naar links en vol gas er langs. Voeg dan gewoon voor me in.
 
Was ooit bij het Ducati museum, daar stond op de parkeerplaats een aangeklede Paso die de eigenaar met de nodige zelfspot 'Adriatic Coast' had genoemd.
Ik begrijp wel waarom dat soort motor later 'bagger' genoemd wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan