tips voor verwijderen vliegwiel LTD454 (special tool)

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Één van de manieren is het gebruik van de achteras. Of natuurlijk de special tool van Kawa (die ik niet heb).

Iemand nog een andere tip?

Volgens mij is het een 18mmx1,5 draad....
 
Ik zal eens in het setje vliegwieltrekkers kijken. Ik dacht dat het weer eens iets speciaals was, maar volgens mij ben ik door Kawa op het verkeerde been gezet door hun 'special tool' :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet te hard op de trekker slaan,bij mij zijn er ook een paar magneten te hard geschrokken en liggen nu los B|

LET OP !!!Belangrijke wijziging

En je kunt beter geen M6 slotboutje in de krukastap steken om de trekker tegen aan te laten draaien,want die vervormd en draait dan in de krukas heb ik gemerkt,ik kwam er net op tijd achter.

Dus ik ben nu op zoek naar een andere rotor voor een Kawa Z1000
Is volgens mij ook het zelfde als van de 1000LTD
full
 
Laatst bewerkt:
dat losspringen van de magneten gebeurt normaal gesproken niet zo snel.
ze zaten waarschijnlijk al los en heeft dit tikje ze over het randje geduwd.
maar beter op deze manier dan tijdens het rijden.
 
Als je een trekker hebt kun je ook je luchtsleutel op (laag vermogen op) de trekker zetten, zo zelf ook een vliegwiel van een CB750SC losgekregen die niet eens loskwam met een brander, 3 klauw trekker en een moker :P
 
Niet te hard op de trekker slaan,bij mij zijn er ook een paar magneten te hard geschrokken en liggen nu los B|
Die bij mij zaten al los, vandaar dattie er uit moet :/
En je kunt een M6 slotboutje in de krukastap steken om de trekker tegen aan te laten draaien

Dus ik ben nu op zoek naar een andere rotor voor een Kawa Z1000
Is volgens mij ook het zelfde als van de 1000LTD[afbeelding]
 
En ps, ik heb 7 poelietrekkers, geen enkele past.

Ik ben nog niet verder gegaan, en ga einde van de week een passende bout scoren.
 
Een tip misschien.

Ik heb vanmiddag een bout opgehaald bij een truckdealer ,hier komen dit soort maten nog al eens voor,ze gebruiken veel Fijn Metrisch draad.

Of bij een trailerbouwer

M18 X 1,50 schroefdraad 90 lang.,sommige wielbouten van tractoren passen ook

En het waren meer dan 1 tik op de poulietrekker om hem los te krijgen.
 
Een tip misschien.

Ik heb vanmiddag een bout opgehaald bij een truckdealer ,hier komen dit soort maten nog al eens voor,ze gebruiken veel Fijn Metrisch draad.

Of bij een trailerbouwer

M18 X 1,50 schroefdraad 90 lang.,sommige wielbouten van tractoren passen ook

En het waren meer dan 1 tik op de poulietrekker om hem los te krijgen.

Ok, dan kje.

Overigens heb ik ook een vliegwiel uit een ander Kawamodel. Eens kijken of dat past.
 
Ik heb de poulie er nu af met de eerder beschreven bout,maar zonder slotboutje in de kruktap want die vervomd.
En ik heb de poulie tegengehouden met een oliefiltertang en met de luchtsleutel er af gedraaid.
Ik weet nu ook waardoor de startkoppeling soms met de motor meedraaide,een van de 3 inbusbouten waar de startkoppeling mee op de rotor vast zit was losgelopen en liep tegen het tandwiel aan.
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn werkwijze: draai er een passende bout in, zet er een sleutel omheen en geef een beste tik met de hamer op het uiteinde van arm de sleutel. De poelie "schrikt" los. Oh ja, dit klusje heb ik in de winter van '92 op '93 aangepakt. Heb toen ook nieuwe rollen en veren gemonteerd van de startkoppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan