Kajotan
MF veteraan
Te koop:
Merk: HONDA
Type: CBR 600 F
Cilinderinhoud: 599 CC
Bouwjaar: 1999
Teller: 79.xxx
Kleur: GEEL/BLAUW
Vermogen: 110 Pk / 80,3 Kw
Gewicht: ongeveer 200Kg
- Ketting en tandwielen zijn nieuw (200km uit).
- Nieuwe achterband (200km uit).
- Voorband is nog goed.
- Motor heeft recent een onderhoudsbeurt gehad.
- Nieuw achterwiel lager.
- Nieuwe koppelingsschijven (ongeveer 1 jaar oud)
- Nieuwe lampjes (dimlicht, ongeveer 1 jaar oud)
- Koppelinsdeksel opnieuw gespoten.
- Bos einddemper (voor een mooi donker en sportief geluid), orginele demper aanwezig.
- Reservesleutel aanwezig.
- Middenbok.
- Nette motor, niet mee geraced/gestunt/circuit-gebrui
- Altijd netjes binnen gestaan, regelmatig schoon gemaakt.
- Motor is afgelopen 50.000Km in onderhoud geweest bij ''Bisschop Motoren'' te Punthorst. Daar voor bij een motorzaak elders. Er is dus niet door onkundige mensen aan geprutst!
- Er zullen ongetwijfeld meer dingen vernieuwd zijn, maar dit is wat mij zo te binnen schoot.
Motor is begrensd tot 25kw i.v.m. licht rijbewijs. Ook op kenteken is hij 25kw. Zeer geschikt voor mensen met licht rijbewijs.
Topsnelheid is nu rond de 185km/uur, en 0-100km/u gaat in ongeveer 5sec.
Voor mensen die wél volvermogen mogen/willen rijden, is er wel wat te regelen i.v.m. de begrensing.
Ruim de helft van het aantal gereden kilometers is met 25kw gereden. De motor heeft dan 34 Pk in plaats van 110 Pk, u begrijpt dat de motor hier weinig tot niets van heeft te lijden.
Bovendien zijn in die periode vrijwel alleen ''snelweg-kilometers'' mee gereden, en dan heeft zo'n blok al helemáál niks te lijden.
Het is een heerlijke fiets om mee te touren of om wat sportiever mee te rijden, zeer licht en wendbaar. Ook voor beginners is het een fijne fiets om op te leren rijden. En wat niet onbelangrijk is, is dat deze motor zeer betrouwbaar is, hij heeft mij nooit laten staan!
De betrouwbaarheid van de Cbr600 heeft zich inmiddels ruim bewezen, bij goed onderhoud gaat zo'n blok met gemak 200.000Km mee.
De onderhoudsgeschiedenis is bekend, en vrijwel alle rekeningen zijn bewaard gebleven.
Ik ben de 4e eigenaar, mijn broer was de 3e, mijn zwager de 2e en een collega van hem heeft de motor nieuw gekocht.
Omdat de motor vanaf de 2e eigenaar binnen de familie is gebleven, weet ik dat hij goed onderhouden is.
Er is echter 1 klein minpuntje, en dat is dat de neutraal-indicator kapot is. Normaal zie je een groen (neutraal) lampje branden als de motor in zijn vrij staan, en die werkt dus niet meer.
Ik heb het nooit laten vervangen, omdat ik het niet nodig vond: als je een tijdje motorrijdt kijk je daar toch niet meer naar, en doe je dat gewoon op gevoel.
De motor staat niet in de weg, en daarom heb ik ook geen haast met het verkopen. Vanwege de vele nieuwe onderdelen (wat bij elkaar ook meerdere honderden euro's heeft gekost) is €3.500 DE RICHTPRIJS.
Op dit moment staat de motor in de schuur, maar als de pekel/sneeuw straks weer weg is, wordt hij dus gewoon weer gebruikt.
Voor bezichtiging, een proefrit of meer informatie/foto's: a.u.b. bellen!
Merk: HONDA
Type: CBR 600 F
Cilinderinhoud: 599 CC
Bouwjaar: 1999
Teller: 79.xxx
Kleur: GEEL/BLAUW
Vermogen: 110 Pk / 80,3 Kw
Gewicht: ongeveer 200Kg
- Ketting en tandwielen zijn nieuw (200km uit).
- Nieuwe achterband (200km uit).
- Voorband is nog goed.
- Motor heeft recent een onderhoudsbeurt gehad.
- Nieuw achterwiel lager.
- Nieuwe koppelingsschijven (ongeveer 1 jaar oud)
- Nieuwe lampjes (dimlicht, ongeveer 1 jaar oud)
- Koppelinsdeksel opnieuw gespoten.
- Bos einddemper (voor een mooi donker en sportief geluid), orginele demper aanwezig.
- Reservesleutel aanwezig.
- Middenbok.
- Nette motor, niet mee geraced/gestunt/circuit-gebrui
- Altijd netjes binnen gestaan, regelmatig schoon gemaakt.
- Motor is afgelopen 50.000Km in onderhoud geweest bij ''Bisschop Motoren'' te Punthorst. Daar voor bij een motorzaak elders. Er is dus niet door onkundige mensen aan geprutst!
- Er zullen ongetwijfeld meer dingen vernieuwd zijn, maar dit is wat mij zo te binnen schoot.
Motor is begrensd tot 25kw i.v.m. licht rijbewijs. Ook op kenteken is hij 25kw. Zeer geschikt voor mensen met licht rijbewijs.
Topsnelheid is nu rond de 185km/uur, en 0-100km/u gaat in ongeveer 5sec.
Voor mensen die wél volvermogen mogen/willen rijden, is er wel wat te regelen i.v.m. de begrensing.
Ruim de helft van het aantal gereden kilometers is met 25kw gereden. De motor heeft dan 34 Pk in plaats van 110 Pk, u begrijpt dat de motor hier weinig tot niets van heeft te lijden.
Bovendien zijn in die periode vrijwel alleen ''snelweg-kilometers'' mee gereden, en dan heeft zo'n blok al helemáál niks te lijden.
Het is een heerlijke fiets om mee te touren of om wat sportiever mee te rijden, zeer licht en wendbaar. Ook voor beginners is het een fijne fiets om op te leren rijden. En wat niet onbelangrijk is, is dat deze motor zeer betrouwbaar is, hij heeft mij nooit laten staan!
De betrouwbaarheid van de Cbr600 heeft zich inmiddels ruim bewezen, bij goed onderhoud gaat zo'n blok met gemak 200.000Km mee.
De onderhoudsgeschiedenis is bekend, en vrijwel alle rekeningen zijn bewaard gebleven.
Ik ben de 4e eigenaar, mijn broer was de 3e, mijn zwager de 2e en een collega van hem heeft de motor nieuw gekocht.
Omdat de motor vanaf de 2e eigenaar binnen de familie is gebleven, weet ik dat hij goed onderhouden is.
Er is echter 1 klein minpuntje, en dat is dat de neutraal-indicator kapot is. Normaal zie je een groen (neutraal) lampje branden als de motor in zijn vrij staan, en die werkt dus niet meer.
Ik heb het nooit laten vervangen, omdat ik het niet nodig vond: als je een tijdje motorrijdt kijk je daar toch niet meer naar, en doe je dat gewoon op gevoel.
De motor staat niet in de weg, en daarom heb ik ook geen haast met het verkopen. Vanwege de vele nieuwe onderdelen (wat bij elkaar ook meerdere honderden euro's heeft gekost) is €3.500 DE RICHTPRIJS.
Op dit moment staat de motor in de schuur, maar als de pekel/sneeuw straks weer weg is, wordt hij dus gewoon weer gebruikt.
Voor bezichtiging, een proefrit of meer informatie/foto's: a.u.b. bellen!
Laatst bewerkt: