Tk: Honda CBR600f 1999, nette staat + veel nieuwe onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kajotan

MF veteraan
16 mrt 2009
3.146
0
Omgeving Zwolle
Te koop:

Merk: HONDA
Type: CBR 600 F
Cilinderinhoud: 599 CC
Bouwjaar: 1999
Teller: 79.xxx
Kleur: GEEL/BLAUW
Vermogen: 110 Pk / 80,3 Kw
Gewicht: ongeveer 200Kg

- Ketting en tandwielen zijn nieuw (200km uit).
- Nieuwe achterband (200km uit).
- Voorband is nog goed.
- Motor heeft recent een onderhoudsbeurt gehad.
- Nieuw achterwiel lager.
- Nieuwe koppelingsschijven (ongeveer 1 jaar oud)
- Nieuwe lampjes (dimlicht, ongeveer 1 jaar oud)
- Koppelinsdeksel opnieuw gespoten.
- Bos einddemper (voor een mooi donker en sportief geluid), orginele demper aanwezig.
- Reservesleutel aanwezig.
- Middenbok.
- Nette motor, niet mee geraced/gestunt/circuit-gebrui
- Altijd netjes binnen gestaan, regelmatig schoon gemaakt.
- Motor is afgelopen 50.000Km in onderhoud geweest bij ''Bisschop Motoren'' te Punthorst. Daar voor bij een motorzaak elders. Er is dus niet door onkundige mensen aan geprutst!
- Er zullen ongetwijfeld meer dingen vernieuwd zijn, maar dit is wat mij zo te binnen schoot.

Motor is begrensd tot 25kw i.v.m. licht rijbewijs. Ook op kenteken is hij 25kw. Zeer geschikt voor mensen met licht rijbewijs.
Topsnelheid is nu rond de 185km/uur, en 0-100km/u gaat in ongeveer 5sec.
Voor mensen die wél volvermogen mogen/willen rijden, is er wel wat te regelen i.v.m. de begrensing.

Ruim de helft van het aantal gereden kilometers is met 25kw gereden. De motor heeft dan 34 Pk in plaats van 110 Pk, u begrijpt dat de motor hier weinig tot niets van heeft te lijden.
Bovendien zijn in die periode vrijwel alleen ''snelweg-kilometers'' mee gereden, en dan heeft zo'n blok al helemáál niks te lijden.

Het is een heerlijke fiets om mee te touren of om wat sportiever mee te rijden, zeer licht en wendbaar. Ook voor beginners is het een fijne fiets om op te leren rijden. En wat niet onbelangrijk is, is dat deze motor zeer betrouwbaar is, hij heeft mij nooit laten staan!
De betrouwbaarheid van de Cbr600 heeft zich inmiddels ruim bewezen, bij goed onderhoud gaat zo'n blok met gemak 200.000Km mee.

De onderhoudsgeschiedenis is bekend, en vrijwel alle rekeningen zijn bewaard gebleven.
Ik ben de 4e eigenaar, mijn broer was de 3e, mijn zwager de 2e en een collega van hem heeft de motor nieuw gekocht.
Omdat de motor vanaf de 2e eigenaar binnen de familie is gebleven, weet ik dat hij goed onderhouden is.

Er is echter 1 klein minpuntje, en dat is dat de neutraal-indicator kapot is. Normaal zie je een groen (neutraal) lampje branden als de motor in zijn vrij staan, en die werkt dus niet meer.
Ik heb het nooit laten vervangen, omdat ik het niet nodig vond: als je een tijdje motorrijdt kijk je daar toch niet meer naar, en doe je dat gewoon op gevoel.

De motor staat niet in de weg, en daarom heb ik ook geen haast met het verkopen. Vanwege de vele nieuwe onderdelen (wat bij elkaar ook meerdere honderden euro's heeft gekost) is €3.500 DE RICHTPRIJS.
Op dit moment staat de motor in de schuur, maar als de pekel/sneeuw straks weer weg is, wordt hij dus gewoon weer gebruikt.

Voor bezichtiging, een proefrit of meer informatie/foto's: a.u.b. bellen!
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij niet reëel dat al die onderdelen in de prijs meeneemt, zeker als sommige al een jaar erop zitten. De vraagprijs lijkt me daarom een beetje hoog??

Voor dat geld kan je én een iets jongere uitvoering krijgen én met veeeel minder kilometers. Ik zeg niet dat veel kilometers slecht is voor zo'n bike, maar het kan mensen afschrikken..

Succes met de verkoop verder, ik kijk nog even verder rond ;)
 
Laatst bewerkt:
Zelfde Honda gehad en ik denk dat je inderdaad moet bedenken dat je extra's nooit terug zal verdienen.
Ik denk ook dat de vraagprijs te hoog is om voor mensen het interessant te maken. Vergelijk jouw motor met andere advertenties van dezelfde type motor.
 
De enige 2 onderdelen die ongeveer 1 jaar oud zijn, zijn de koppelinsschijven en lampjes van dimlicht. Dit is de eerste keer dat er iets aan de koppelingsschijven gedaan is in 10 jaar, dus waarschijnlijk houdt hij het nu ook weer een jaar of 10 uit. Daarom vond ik het wel even het vermelden waard.
Gezien de nieuwe onderdelen en alle aanwezige bonnen (waaruit de nieuwe eigenaar kan opmaken dat deze fiets écht goed onderhouden is) lijkt €3999 mij wel een nette prijs.

En of een 'hoge' Km-stand mensen afschrikt? Mijn broer heeft er elk weekend (vrijdag heen, zondag terug) ongeveer 350Km mee gereden over de snelweg (en dat ongeveer 3,5 jaar lang, dus ongeveer 50.000 km). Daar dat vooral met 25kw was, heeft dat blok daar écht niets van te lijden, maar tikken de Km's wel aan.
Bij 120 km/u maakt het blok ong 5.500 toeren (van de 14.000).

Motor is overigens te bezichtigen in omgeving ZWOLLE!

En verder: aub alléén reactie's bij serieuse interesse.
 
Laatst bewerkt:
Euhhhhhh onder andere ja. Vind 't wel strakke motoren. Maar de keuze is reuze, dus wil eerst op één en ander proefrijden (zzr600,sv650 etc).
Maar deze kleurstelling vind ik echt gaaf :}
En als die cbr'tjes lekker rijden, dan zal me het een worst wezen dat je ze wat meer op de weg ziet :]
 
Laatst bewerkt:
Woon je in de regio zwolle, en ben je nog 25KW verplicht?

Kom anders een keer bij mij langs, kun je stukje rijden en gelijk de motor bekijken.
En een bod doen :) het is een vraagprijs!

Het is echt een gave fiets, waar je zonder zorgen nog een heel aantal duizenden Km's mee kan rijden. Alle slijtageonderdelen zijn nieuw/goed!!
En het is een kleurstelling die wat afwijkt van de standaard CBR, je moet het mooi vinden natuurlijk, maar dat rood/zwart/wit enzo gaat ook een keer vervelen :)
 
Laatst bewerkt:
Haha nee ik woon zeker niet in de buurt van Zwolle. Is minstens 1,5 uur rijden. Woon bij Gouda, dus dat is het eerste punt waarom ik deze fiets niet zal kopen. Wil best wat kilometers rijden, maar Zwolle is wel heel erg uit de buurt. Ik mag gewoon vol-vermogen rijden (en ga dat ook zeker doen) dus dat is het tweede punt van discussie al.
Ten derde weet ik motoren te staan die én nieuwer zijn én minder kilometers én voor een lagere prijs én dichter bij mn huis. En dat is dan gewoon bij bedrijven.

Dus nogmaals succes met de verkoop, als je vraagprijs iets laat zakken dan komt dat vast wel goed uiteindelijk.
 
Laatst bewerkt:
25KW is geen probleem, ook niet voor andere geinteresseerden trouwens, die kan er zo uitgehaald worden.

Vraagprijs laten zakken? Als mensen interesse hebben mogen ze contact met me opnemen. Het is een vraagprijs, dus er kan nog onderhandeld worden

Schopje :P
 
Laatst bewerkt:
Is de prijs niet een beetje aan de hoge kant? Heb een paar maanden terug ook een CBR 600F uit 99 met diezelfde kleurstelling en ook op 25kw gekocht voor rond de 3000 en die had 20.000km minder gelopen. En ook met veel extra's, laser uitlaat, kleinere knipperlichten, zo goed als nieuwe banden en ketting+tandwielen. En dit was ook nog een bij een dealer dus ook met garantie. Denk dat als je de prijs iets verlaagt dat je hem zo kwijt bent. Maarja het is nou eenmaal een mooie motor :P Succes met de verkoop :)
 
Laatst bewerkt:
Het is ook een VRAAGprijs he... dus gewoon onderhandelbaar! En voor de liefhebber mag d'r best wat van 't prijsje af hoor :)
 
img4058d.jpg

img4055q.jpg

img4051hp.jpg

img4050m.jpg

img4049yw.jpg

img4042j.jpg

img4037or.jpg

img4020q.jpg

img4013t.jpg

img4010b.jpg

img4008a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kickje voor deze mooie fiets :D

Vandaag nog aantal dijkjes mee gereden, en het blijft een heerlijke stuur motor!!
 
Zorg dat je in de openingspost je richtprijs dikgedrukt laat zetten. Anders denken mensen dat hij te duur is, terwijl de vraagprijs nu stuk beter is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan