Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Oh ja, mijn TLR staat even te koop.

Twee weken geleden nog wel Ti bouten die 5 mm langer zijn gemonteerd in de voorvork.



 
Laatst bewerkt:
Gespot! Zondag, rond 5 uur op de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen, een blauw witte TL1000r
 
Hierbij een diverse onderdelen die ik weg doe,

Tls velgen moeten op nieuw gespoten of gecoat worden.






Tls OEM rem schakel setje


Rotatie demper met link



Tls stuurdemper


Tls tank



Tls achteras


Tls vooras


Tls voorvork moeten nieuwe keerringen en dustseals in.




Tls remklauwen, moeten nieuwe ontluchtings nippels op.



Tls rempotjes, met de goude dop krijg ik het schroefje niet meer uit..


Tls voorspatbord.


Dit was de eerste greep uit mijn garage..
Bied maar via pb, we komen der wel uit..
 


Maandag ff de TL uitgelaten op Assen lekker weertje er bij en met de volledige hyperpro set voor en achter veert hij weer soepel. Vorige keer op Assen liep de rotatie vast dat reed beroerd.
 
[afbeelding]

Maandag ff de TL uitgelaten op Assen lekker weertje er bij en met de volledige hyperpro set voor en achter veert hij weer soepel. Vorige keer op Assen liep de rotatie vast dat reed beroerd.
Ik was er ook!
heb jij nog iets gehoord van de rijder op de oranje ZX-10R? Die ging met de ambulance weg..
 
Hallo Allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een TL1000s aangeschaft
Zelf altijd een 4pitter gereden maar nadat ik op de TL1000s stapte was ik gelijk verkocht.
Wat een heerlijke "fun" fiets zeg!

Nu het volgende.
Ik heb namelijk het idee om een streetfighter / naked project te starten omdat de TL1000s zich naar mijn mening daar uitstekend voor uitleent.

Nu heb ik de vraag omdat ik vrij lang ben of er aftermarket voetsteunen bestaan die wat lager zijn of die je in hoogte kunt afstellen zodat ik wat minder opgevouwen op de TL1000s zit.
Dat zou voor de wat lange ritten een uitkomst zijn.

Daarnaast heb ik al een superbike stuur gevonden die ik evt kan monteren.
Punt is wel dat ik de standaard stuurdemper dan niet meer kwijt kan?
Is dat een probleem tijdens het rijden of kan je prima zonder?

Groet,
 
De meeste rearsets zijn juist bedoeld om de stepjes hoger en meer naar achteren te plaatsen.
Wat je kan doen om wat meer ruimte te creëren is stepjes plaatsen van een Buell XB12. Het is niet heel veel wat je ermee wint, maar alle beetjes helpen in dit opzicht. De stepjes geven je ongeveer 2-3cm extra ruimte.



Ik zou niet zonder stuurdemper willen rijden, maar ik rij met clipons.
Als je een breder stuur gaat plaatsen kan je eventuele whobbles makkelijker onder controle houden dan met clipons. In dat opzicht zou je ook zonder kunnen......
Je kan de stuurdemper ook op een andere locatie monteren.
 
Misschien kan het beter, maar ik heb zelf de ervaring (en van anderen) gehoord dat een superbike stuur het gehele stuurkarakter overhoopt gooit. Wellicht dan wat aan de vering aanpassen. (meer druk op het voorwiel)
 

Rij altijd zonder die stugge stuurdemper ook op Assen rijd veel fijner maar hij veert met de hyperpro ook veel beter
 

2 a 3CM ben ik al heel blij mee!
Maar gaan Buell stepjes 1 op 1 passen?

Wellicht dat ik ook nog iets met het zadel kan doen, 1CM hoger door meer vulling te plaatsen o.i.d.
Zit waarschijnlijk nog wat fijner ook.

Misschien kan het beter, maar ik heb zelf de ervaring (en van anderen) gehoord dat een superbike stuur het gehele stuurkarakter overhoopt gooit. Wellicht dan wat aan de vering aanpassen. (meer druk op het voorwiel)

Dat was sowieso m'n bedoeling.
Achterkant 1 of 2CM omhoog en de voorkant 1 of 2CM omlaag


Rij altijd zonder die stugge stuurdemper ook op Assen rijd veel fijner maar hij veert met de hyperpro ook veel beter

Bedankt voor de tip!
 
Laatst bewerkt:
Allen!
Hierbij heb ik weer een zeer mooie, bijna orginele, TLR in de aanbieding. :D

De machine heeft net een grote beurt gehad waarbij alle vloeistoffen zijn vervangen en de kleppen binnen specificatie gesteld.
Uiteraard zijn ook de shim buckets uitgewisseld voor exemplaren waarvan ik zeker weet dat ze niet zijn gescheurd.
De banden, kettingset en remblokken zijn ongeveer 25% versleten en hebben dus nog meer dan genoeg leven in zich.
De machine is geheel afgesteld (TPS, TB sync en Yoshbox) om haar weer goed te laten lopen na groot onderhoud.

De motor is voorzien van Bos dempers, gemodificeerde airbox en kleinere knippers.
Alle orginele delen zijn tevens aanwezig zoals de uitlaatdempers, passagierszitje, gereedschap setje, pen om de tank omhoog te houden en de handleiding.
KM stand is 49680.

Als je de machine komt bekijken zal je zien dat ze voor haar leeftijd nog steeds een heel erg mooi is!
Uiteraard zitten er wel wat gebruikerssporen op de fiets maar dat is niet meer dan normaal voor een fiets van 18 jaar oud.

Vraagprijs is 2850 euro voor dit moois.
Als er eventueel wensen zijn voor upgrades aan deze fiets bij aanschaf is dat uiteraard bespreekbaar.
















 
Laatst bewerkt:

Verkocht!!!!