na even deze crosser in bezit te hebben gehad gaat ie alweer weg.
ik had grootse plannen om elke week te gaan crossen en hem mee te nemen naar spanje (vakantie). aangezien ik nog geen 1 keer ben weg geweest en ook niet meer naar spanje ga... hij gaat dus weg.
waar het dus om gaat: een TM 250 enduro uit 1996 met kenteken en o.a. WP voor, ohlins achter, grotere tank (ongeveer 10l) en montage voor verlichting. ook remlichtschakelaar is aanwezig. achter zit er een nieuwe binnenband op en is de binnenkant van de velg opnieuw beplakt (of wat ze ook doen om hem glad te maken)
de motor loopt goed en knetterhard (kan hem ook lang niet aan).
de downsides:
verlichting zit er niet op, wel een voorkapje waar 2 spotjes in kunnen. ook zit er in de kentekenplaathouder ruimte voor een achterlampje. bedrading, voor zover aanwezig, werkt niet en verreist dus ook aandacht.
er missen een aantal boutjes, kapje achter (links) zit niet meer vast en het zadel is vastgezet aan die kant met staaldraad (wel vast genoeg, niet mooi)
kentekenplaat houder is niet gemonteerd (ook losgetrild) maar is maar 2x boutje moertje.
en het ergste
tijdens de eerste poging om een endje te rijden kon ik in een keer niet meer schakelen. blok eraf en uitmekaar en 1 en ander vervangen (zie foto).
maarrrr, tijdens demontage kreeg ik 1 bout niet los dus uitgeboord. ik dacht die er later wel uit te krijgen. . er is een tijdelijke oplossing gemaakt zodat de koppeling enigsinds werkt maar hij blijft lichtjes pakken. ik denk dat er gewoon een nieuw wangstuk (das dus zijkant blok) op moet, das alles.
het is dus geen perfecte motor maar voor iemand die er aardigheid aan heeft om te sleutelen of een crossertje wil voor weinig kan dit het zijn.
de zuiger had 12 uur gemaakt toen ik hem kocht en ik heb er mischien 8 gedraaid, zo goed als niet op meer dan half gas.
vragen zijn welkom en zal ik eerlijk beantwoorden. de motor is niet helemaal in orde en ik zou niet durfen beweren dat dit wel zo is.
oh, sommige foto's zijn nog uit het oude topic, waarvan ik de motor heb gekocht
prijs:800 700, nog over te onderhandelen
ik had grootse plannen om elke week te gaan crossen en hem mee te nemen naar spanje (vakantie). aangezien ik nog geen 1 keer ben weg geweest en ook niet meer naar spanje ga... hij gaat dus weg.
waar het dus om gaat: een TM 250 enduro uit 1996 met kenteken en o.a. WP voor, ohlins achter, grotere tank (ongeveer 10l) en montage voor verlichting. ook remlichtschakelaar is aanwezig. achter zit er een nieuwe binnenband op en is de binnenkant van de velg opnieuw beplakt (of wat ze ook doen om hem glad te maken)
de motor loopt goed en knetterhard (kan hem ook lang niet aan).
de downsides:
verlichting zit er niet op, wel een voorkapje waar 2 spotjes in kunnen. ook zit er in de kentekenplaathouder ruimte voor een achterlampje. bedrading, voor zover aanwezig, werkt niet en verreist dus ook aandacht.
er missen een aantal boutjes, kapje achter (links) zit niet meer vast en het zadel is vastgezet aan die kant met staaldraad (wel vast genoeg, niet mooi)
kentekenplaat houder is niet gemonteerd (ook losgetrild) maar is maar 2x boutje moertje.
en het ergste
tijdens de eerste poging om een endje te rijden kon ik in een keer niet meer schakelen. blok eraf en uitmekaar en 1 en ander vervangen (zie foto).
maarrrr, tijdens demontage kreeg ik 1 bout niet los dus uitgeboord. ik dacht die er later wel uit te krijgen. . er is een tijdelijke oplossing gemaakt zodat de koppeling enigsinds werkt maar hij blijft lichtjes pakken. ik denk dat er gewoon een nieuw wangstuk (das dus zijkant blok) op moet, das alles.
het is dus geen perfecte motor maar voor iemand die er aardigheid aan heeft om te sleutelen of een crossertje wil voor weinig kan dit het zijn.
de zuiger had 12 uur gemaakt toen ik hem kocht en ik heb er mischien 8 gedraaid, zo goed als niet op meer dan half gas.
vragen zijn welkom en zal ik eerlijk beantwoorden. de motor is niet helemaal in orde en ik zou niet durfen beweren dat dit wel zo is.
oh, sommige foto's zijn nog uit het oude topic, waarvan ik de motor heb gekocht
prijs:
Laatst bewerkt: