TM 250 endure met kenteken en problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
8.210
606
froubuurt
na even deze crosser in bezit te hebben gehad gaat ie alweer weg.
ik had grootse plannen om elke week te gaan crossen en hem mee te nemen naar spanje (vakantie). aangezien ik nog geen 1 keer ben weg geweest en ook niet meer naar spanje ga... hij gaat dus weg.

waar het dus om gaat: een TM 250 enduro uit 1996 met kenteken en o.a. WP voor, ohlins achter, grotere tank (ongeveer 10l) en montage voor verlichting. ook remlichtschakelaar is aanwezig. achter zit er een nieuwe binnenband op en is de binnenkant van de velg opnieuw beplakt (of wat ze ook doen om hem glad te maken)

de motor loopt goed en knetterhard (kan hem ook lang niet aan).

de downsides:
verlichting zit er niet op, wel een voorkapje waar 2 spotjes in kunnen. ook zit er in de kentekenplaathouder ruimte voor een achterlampje. bedrading, voor zover aanwezig, werkt niet en verreist dus ook aandacht.
er missen een aantal boutjes, kapje achter (links) zit niet meer vast en het zadel is vastgezet aan die kant met staaldraad (wel vast genoeg, niet mooi)
kentekenplaat houder is niet gemonteerd (ook losgetrild) maar is maar 2x boutje moertje.

en het ergste
tijdens de eerste poging om een endje te rijden kon ik in een keer niet meer schakelen. blok eraf en uitmekaar en 1 en ander vervangen (zie foto).
maarrrr, tijdens demontage kreeg ik 1 bout niet los dus uitgeboord. ik dacht die er later wel uit te krijgen. :N. er is een tijdelijke oplossing gemaakt zodat de koppeling enigsinds werkt maar hij blijft lichtjes pakken. ik denk dat er gewoon een nieuw wangstuk (das dus zijkant blok) op moet, das alles.

het is dus geen perfecte motor maar voor iemand die er aardigheid aan heeft om te sleutelen of een crossertje wil voor weinig kan dit het zijn.
de zuiger had 12 uur gemaakt toen ik hem kocht en ik heb er mischien 8 gedraaid, zo goed als niet op meer dan half gas.

vragen zijn welkom en zal ik eerlijk beantwoorden. de motor is niet helemaal in orde en ik zou niet durfen beweren dat dit wel zo is.
oh, sommige foto's zijn nog uit het oude topic, waarvan ik de motor heb gekocht

prijs: 800 700, nog over te onderhandelen
 
Laatst bewerkt:
oude foto
full
 
en hier, aangegeven met pijlen, de onderdelen die versleten waren en vervangen zijn
full
 
ik verdwijn morgen even voor 2 weken van de online wereld en zal dus niet reageren op vragen enz...
een vraagprijs heb ik niet maar kijk maar in het oude topic waarvoor ik hem heb gekocht. daaraan kun je wel een schatting maken (hoeft niet heel erg in de buurt te komen) ik hoef de hoofdprijs er niet voor te hebben dus als je intresse hebt doe een leuk bod.

hij staat in wezep op de kazerne waar ik binnenslaper ben en daar is hij ook te bezichtigen.
hij staat niet in de weg maar hij staat er wel nutteloos dus ik wil er wel vanaf.
 
Laatst bewerkt:
om dus toch maar een prijs idee te geven zeg ik 800 euro maar daar is nog goed over te onderhandelen uitteraard.
 
Misschien domme vraag maar heb je nu alleen papieren of mag je er met een kentekenplaat mee de weg op? Als ik niet hoef te gaan keuren e.d. heb ik wel belangstelling namelijk.
 
in principe mag je er niet mee de weg op, net als dat je dat in principe niet mag met een uitlaat zonder E keur...
er zitten geen lampen op, zonder mag natuurlijk niet gereden worden.
maar hij hoeft dus niet meer gekeurd te worden.
of heb ik nu je vraag niet beantwoord
 
wat versta je onder kenteken en alles?
zoals te lezen is er wel 1 en ander mis met het ding maar qua papierwerk is alles 100%
hij zit ook nog in de wegenbelasting en verzekering op dit moment.

dus papier en motorisch is het in orde (op dat koppeling dingetje na) maar uiterlijk moet er 1 en ander vast gemaakt worden, wel gewoon op de manier zoals ooit bedoeld
 
en dan kan het in 1 keer snel :)
2 keer PB = gezien
ik zal morgen proberen tijd te vinden om ff te bellen, anders dinsdag. word hoe dan ook na 5 uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan